גוגל בשירות הילדים וההורים

מתוך התייחסות ברורה אל דור העתיד, בנתה ענקית הטכנולוגיה אפליקציה חדשה שתאפשר גם לילדים להיות בעליו הגאים של חשבון גוגל, אבל כזה שיהיה בשליטה מלאה של ההורים, לפחות עד גיל 13

גוגל. צילום: BigStock

כולנו מבלים שעות על גבי שעות מול הצג של הטלפון הנייד. מרבית ההורים לילדים קטנים מכירים גם את התופעה שמתאפיינת בכך שהילדים מבקשים מאיתנו לעשות שימוש במכשיר שלנו ובחשבונות שלנו לאפליקציות כמו פייסבוק (Facebook) או אינסטגרם (Instagram) וזאת כדי לשחק בהן או לעשות בהן שימוש אחר.

גוגל (Google) החליטה לעשות מהלך שמטרתו ללכוד את השוק המשפחתי, והודיעה אתמול (ד') על Family Link – יישום המאפשר להורים ליצור חשבון גוגל בעבור הילדים שלהם.

מעבירים לילדים נייד ישן וישנים בשקט

החשבון המדובר נשלט לחלוטין על ידי ההורים, כך שהם יכולים לנהל את היישומים שבהם משתמשים הילדים שלהם, לעקוב אחרי משך הזמן שבו הקטנטנים בוהים במכשיר ולהגדיר את "שעת השינה" המיועדת למסך. ההורים יכולים גם לנעול את השימוש מרחוק.

התכנית מיועדת לילדים מתחת לגיל 13 ובכדי ליצור חשבון בעבור הקטנים, ההורים פשוט צריכים להשיג להם מכשיר שפועל על אנדרואיד נוגט (Android Nougat), להוריד אליו את ה-Family Link, להתקין אותו ולאחר מכן ליצור חשבון דרך האפליקציה. מה שטוב בפתרון שמציע היישום של גוגל הוא שהשימוש חל על כל מכשיר אנדרואיד מעודכן, כך שאין צורך לקנות לילדים טאבלט או טלפון חדשים לגמרי ואפשר להסתפק בלהעביר אליהם למשל את Nexus הישן.

Family Link זמין כעת באמצעות תכנית גישה מוקדמת ועל מנת להיכנס אליו יש לשלוח בקשת הזמנה. נכון לעכשיו לא ברור באיזו מידה מספקת גוגל את ההזמנות הללו באופן חופשי.

מתחרה מול אמזון כשאפל נשארת מאחור

היישום החדש בהחלט נראה כמו ניסיון ברור לגנוב נתח משוק הטאבלט של אמזון (Amazon), שמציעה שליטה נהדרת על הילדים ב-Kindle. גוגל אפילו פרסמה התוויית "לילדים בלבד", שכוללת תוכן ידידותי לילדים ומאפשרת להורים ליישם הן את מגבלות הזמן והן את היעדים החינוכיים.

מי שנשארת מאחור בינתיים בנושא יישומים לילדים שהם בשליטת ההורים היא אפל (Apple) שאינה מאפשרת הפרדת חשבונות, למעט במסגרות חינוכיות.

בכל אופן, למרות שהענקת יותר שליטה להורים על מה שהילדים שלהם צורכים באינטרנט היא עניין מבורך, בניית פרופיל נתונים של גוגל לילדים הצעירים קצת פחות משמחת. הדאגה מפני מי שעלול לנצל את המידע הזה אולי אינה מוצדקת, אבל מעכשיו הבחירה האם לפתוח חשבון לילדים בגוגל קיימת כעובדה, וההורים הם שיצטרכו לשקול את היתרונות מול החסרונות הפוטנציאליים ולהחליט בעצמם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים