אינטל מציגה: מגוון רחב של טכנולוגיות חדשות

בכנס המפתחים השנתי של החברה, היא הציגה מגוון רחב של חידושים בתחום האינטרנט של הדברים, המכונית האוטונומית והדור החדש של הסלולר

מרחיבה את ההשקעה בישראל. אינטל

אחד התחומים בו אינטל (Intel) מתכוונת להשקיע הרבה יותר זה הקישוריות, קישוריות מבוססת כבלים וקישוריות אלחוטית כאחד. כך עולה מההכרזות הנוספות שביצעה החברה בכנס IDF השנתי (כנס המפתחים) שלה בסן פרנסיסקו. כך, בין השאר, הכריזה החברה על זמינות מסחרית של המוצר הראשון ממשפחת כבלים ומחברים אופטיים בשם Intel Silicon Photonics המסוגלים להעביר כמויות גדולות של מידע בקצב של 100 ג'יגה-ביט לשנייה, וזאת למרחקים של עד כמה קילומטרים בסיבים אופטיים.

לפי החברה אמורים להיות עד 2020 כ-50 מיליארד מכונות ומכשירים שיידעו להפיק ולקרוא נתונים וזאת לצד כ-200 מיליארד חיישנים שמייצרים מידע. רק לשם דוגמה, צופה החברה כי המכוניות שיהיו מחוברות לרשת, ולא משנה אם מדובר במכוניות נהוגות או אוטונומיות, יפיקו כמות של 4 טרה-בייט נתונים ביום, ושמפעל שמחובר יפיק עד 1 פטה-בייט ליום.

כאמור המוצרים החדשים בסדרת Silicon Photonics יעזרו לארגונים גדולים ולספקי שירות ענן להעביר מידע בקצבים גבוהים במיוחד, וזו רק ההתחלה, עם המוצר הראשון 100G.

ברמת התקשורת האלחוטית התייחסה אינטל בכנס לדור הסלולארי החמישי (5G) ושוב, כשהסיבה העיקרית לכך היא התפוצצות המידע, ואינטל מתכוונת להציע פתרונות קצה לקצה לשוק הזה. לצורך כך תשתף החברה פעולה עם ספקית התקשורת האמריקאית AT&T כשזו תקבל גישה ראשונה לכל הטכנולוגיות החדשות שתציע אינטל בתחום התקשורת האלחוטית. בנוסף צוותים של החברות, כ-50 מהנדסים, יפעלו כדי ליצור התאמה מושלמת בין החומרה שמציאה אינטל לבין הצרכים של AT&T כשהמטרה, לפחות המוצהרת, היא להנגיש את הדור החמישי בחינם כשהוא יהיה זמין ברמה טכנולוגית מספקת.

מעבר לכך הציגה החברה את הדור הבא של מעבדי ה-Xion Phi, שמכונים Knight Mill, שממוקדים בלימוד מכונה בביצועים גבוהים וכן בבינה מלאכותית. הם מיועדים להגיע לשוק במהלך 2017 לטובת מכונות אנליטיקה שניתנות להתאמת גודל ככל שיש צורך בניתוח נתונים גדול יותר. הם יאפשרו ניתוח עמוק של נתונים מורכבים וגיבוש תובנות שבאינטל מקווים שייטיבו עם האנושות.

החברה לא זנחה גם את התחום החם של מכונות אוטונומיות. כפי שהזכרנו לעיל, הצפי שלה לגבי כמות המידע שהמכוניות ייצרו היא בסדר גודל שלא מוכר כיום. החברה צופה שעד 2030 ינועו על הכבישים כ-120 מליון מכוניות אוטונומיות, שיחסכו כספים רבים לשווקים בהם הן יהיו פעילות. לגבי אצרות לבדה צופה החברה שזה יבוא לידי ביטוי בחיסכון של 1.3 טריליון דולר, מהם כ-488 מיליארד דולר חסכון בגין תאונות דרכים שלא יתרחשו.

באינטל מציינים שהם בנו ובונים אקו-סיסטם רחב מסביב להצעות החברה לתחום הרכב האוטונומי שכוללות מערכים שמבוססים על הטכנולוגיה של Altera שנרכשה לא מזמן, וכן על מערכות תוכנה של Wind River, ושיש ציפייה שיהיו כמה עשרות מודלים של רכבים על הכביש שיהיו מבוססים על הטכנולוגיות שלה, ודי בקרוב.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים