אלי אחי-מרדכי, אוטומציה החדשה: "עתיד הרשויות – בהיותן חכמות וממוקדות באזרחים"

"הרשויות המקומיות צריכות להיות מבוססות טכנולוגיה ומחשוב, ולהבין שעליהן לשרת את הלקוחות, התושבים, בצורה המיטבית", אמר אחי-מרדכי, מנכ"ל החברה

אלי אחי-מרדכי, מנכ"ל אוטומציה החדשה. צילום: דניאל בר און

"עתיד הרשויות המקומיות הוא בהפיכתן לערים חכמות, מבוססות טכנולוגיה ומחשוב, ובהבנה שלהן שעליהן לשרת את הלקוחות, התושבים, בצורה המיטבית. אנחנו מובילים את התפיסה הזאת ורואים שהיא מתחילה לחלחל אצל ראשי הרשויות", כך אמר אלי אחי-מרדכי, מנכ"ל אוטומציה החדשה.

אחי-מרדכי דיבר בפתח כנס שערכה אוטומציה החדשה מבית One1. הכנס התקיים היום (ג') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, תחת הכותרת Smart City 360°. במסגרת האירוע הוצגו החידושים הטכנולוגיים שמהווים כלים לניהול ערים ורשויות מקומיות חכמות. הנחה אותו עמית סגל, כתב חדשות ערוץ 2, והשתתפו בו כ-1,500 לקוחות החברה.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדברי אחי-מרדכי, "אוטומציה החדשה מעמידה מערכות IT לטובת הרשויות המקומיות, שמסייעות להן להתנהל בכלל תחומי הפעילות – כלפי פנים וכלפי חוץ. אנחנו לא רואים לנגד עינינו את הרשות, שינינו את התפיסה ואנחנו רואים את התושב כלקוח". הוא הוסיף כי "מטרתנו לא לפתח מערכות שלקוחות מבקשים, אלא לשמש מעין 'קניון' של מוצרים ושירותים, בין אם בפיתוח עצמי או בשיתוף צד ג', ולערוך להם אינטגרציה".

"במערכות הליבה של אוטומציה החדשה הושקעו מאות שנות אדם בפיתוח ובניסיון, וזה יתרוננו מול המתחרים. יש לנו מולם פערי זמן בנוגע לעושר הפונקציונלי שאנחנו מספקים ללקוחות. סל המוצרים שלנו הוא המקיף ביותר מול כל חברה אחרת בשוק – במערכות ליבה, שכר, GIS ובמערכות לניהול ועדות מקומיות. יתרון נוסף שלנו הוא ביכולת לספק פתרון כולל", הוסיף אחי-מרדכי.

עוד הוא ציין כי "אוטומציה החדשה שמה לה יעדים בהיבט החברתי, מתוך הכרה בדו קיום יהודי-ערבי: קלטנו אנשי מקצוע מכל הדתות ואנחנו בעיצומו של תהליך גיוס כוח אדם שנעשה מתוך הערכה לרשויות המקומיות בגליל, בכרמל, במשולש ובנגב".

אחי-מרדכי סיים באמרו כי "החזון שלנו הוא להיות בית טכנולוגי מועדף לרשויות המקומיות, למועצות האזוריות ולתאגידים העירוניים. נציע פתרונות IT מיטביים לניהול 360 מעלות. נעמיד יכולת ונספק מעטפת טכנולוגית לסייע לנהל את הרשות בצורה מתקדמת, תוך צמצום המרחב הפיזי בינה לבין תושביה, לטובת פעילות וירטואלית. הלקוחות שלנו וכלל השוק חשים בשינויים התרבותי והטכנולוגי שאנחנו עוברים. אוטומציה החדשה מספקת פתרונות IT שיקדמו את הרשויות למימוש חזון של עיר חכמה, ומביאים IT שמספק שקיפות עם ערך".

"One1 כאן כדי להישאר"

עדי אייל, יו"ר קבוצת One1 ואוטומציה החדשה, אמר כי "אני גאה בהחלטתנו מאפריל 2014 לרכוש את השליטה בחברה לאוטומציה מידי מרכז השלטון המקומי. ההחלטה נעשתה תוך ספקנות והתנגדות של הרבה מאוד גורמים בשוק בכלל ובשוק התוכנה בפרט. הלכנו נגד הזרם ושנה אחרי – מסתבר שלא טעינו. הצלחנו להעניק למאות עובדים בית חם ומקום עבודה מספק. השלטון המקומי מסייע לנו בהצלחת החברה. אני גאה בלקוחות השלטון המקומי – אין לו זוהר כמו השלטון המרכזי, אבל יש לו אחריות רבה יותר כלפי התושבים".

עדי אייל, יו"ר קבוצת One1 ואוטומציה החדשה. צילום: דניאל בר און

עדי אייל, יו"ר קבוצת One1 ואוטומציה החדשה. צילום: דניאל בר און

הוא ציין כי One1 מונה 3,500 עובדים ובעלת מחזור שנתי של יותר ממיליארד שקלים. לדבריו, "מיום הקמת החברה, האסטרטגיה שלה התבססה על ארבעה צירים, המהווים את ראשי התיבות ממד"ט – מקצוענות, מיקוד, דבקות במטרה וטווח ארוך. אנחנו מספקים מקצוענות עם שירות, רצינות והתייחסות ללקוחות; מתמקדים בטכנולוגיה ובמערכות מידע ולא בשום תחום אחר שאינו ליבה עסקית של IT ; אנחנו דבקים במטרה, לא נרתעים מאתגרים – למשל הרכישה של החברה לאוטומציה; ופועלים טווח ארוך: בכל פעילות עסקית אנחנו מביטים קדימה".

"אנחנו פה כדי להישאר", אמר אייל. "קיבלנו חברה במצב פיננסי לא פשוט, הזרמנו משאבים והתחלנו להשקיע מיד – גם בשיפור מוצרים קיימים וגם בפיתוח מוצרים חדשים".

"החוכמה היא לא להרים ידיים"

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, אמר כי "החברה לאוטומציה עברה מהפכה, משהו מתחדש בה והיא מצויה בשיא הקדמה הטכנולוגית. זה לא סוד שכשנבחרתי, יעצו לי כולם לסגור את החברה לאוטומציה – וכמה שיותר מהר, בשל גירעון בן 60 מיליון שקלים. החוכמה היא לא להרים ידיים ואני שמח שלא הקשבתי לעצות לסגור. החברה החזירה כבר את כל חובותיה. עשינו דבר טוב ביותר למען השלטון המקומי, אנחנו מאמינים בפוטנציאל שלה".

לדברי ביבס, "ככל שהחברה תהיה גדולה יותר – כך נצליח יותר. מצאנו ב-One1 שותפים אמיתיים, שבאו לנקות את מה שצריך. יש לזכור שהחברה לאוטומציה הייתה משהו פוליטי – ולא עוד".

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות. צילום: דניאל בר און

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות. צילום: דניאל בר און

הוא הוסיף כי "העולם מתקדם. אנחנו רוצים שלטון מקומי הכי טוב, מבוסס מחשוב, שיגיע לכל תושב ויספק שירות עם שביעות רצון. יש להחזיר את האמון בחברה לאוטומציה ואני קורא לרשויות לחזור הביתה. ככל שנגדל – כך ייטב".

"טכנולוגיה זה לא מותרות", ציין ביבס, "היא כלי המסייעת לרשויות להתקדם, לפשט תהליכים ביורוקרטיים ולהביא ערך מוסף לתושב".

שיפור חוויית המשתמש

אבי רוט, מנהל פרויקט חוויית משתמש באוטומציה החדשה, הציג את הגרסה החדשה של מערכות החברה ותיאר את הדגש שהושם בהן על התחום. לדבריו, "שיפור חווית המשתמש מספק תועלת כפולה: הגדלת התפוקה של עובדי הרשות לצד הגדלת שביעות הרצון של התושבים, משתמשי המערכת".

אבי רוט, מנהל פרויקט חוויית משתמש באוטומציה החדשה. צילום: דניאל בר און

אבי רוט, מנהל פרויקט חוויית משתמש באוטומציה החדשה. צילום: דניאל בר און

"חוויית המשתמש היא לא רק הוספה של מסך צבעוני", אמר רוט. "זה לרדת לשורש התהליך, להבין מה המשתמש עושה ורוצה, לתת מענה ובכך לקבל תועלות עסקיות ברורות. בעולם חוויית המשתמש לא מתמקדים במה המערכת עושה – אלא באיך, בהקטנת המספר של ההקלקות, המסכים שיש לעבור, השגיאות והפעולות".

לאחר המליאה המרכזית התפצל הכנס לחמישה מסלולים מקצועיים: שילוב טכנולוגיה בניהול הקשר עם התושב; חידושים טכנולוגיים בניהול מערכות גבייה פיננסיות; ניתוח מרחבי ומידע תכנוני חוצי ארגון; חדשנות טכנולוגית 360 מעלות; וחידושים במערכות שכר ומשאבי אנוש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים