אפל התקדמה… לימי הביניים!

האייפונים החדשים שאפל השיקה אמש (ג') הם עוד מאותו הדבר וכוללים דברים שבחברות אחרות עשו כבר מזמן - טוען צבי קצבורג, אנדרואידיסט מושבע ● חובבי אפל, תפקחו את העיניים!

במילה אחת: אכזבה. iPhone 6

שלום לכם, חובבי אפל (Apple) וה-iPhone. התרגשתם אתמול? הרגשתם שאתם באמת חוזים בתחילתו של עידן חדש? שמה שהוצג בפניכם על הבמה הוא באמת פריצת דרך? אם אתם בעולם הפרטי שלכם, בו לא קיים שום מכשיר טלפון אחר חוץ מה-iPhone, כנראה שאתם מהנהנים עכשיו. אם אתם בארצות הברית, ודאי כבר סימנתם לכם את המקום בו תשבו בתור לקראת ההשקה של האייפונים החדשים, אם אתם לא יושבים שם כבר, עם תרמוס וסנדוויצ'ים שהכנתם בבית, בודקים בשבע עיניים שאף אחד לא עוקף אתכם בטעות.

קחו בבקשה צעד אחד אחורה ותנסו להסתכל על ההכרזה מאתמול בהיבט הכללי של שוק הטלפונים. נסו להיות ישרים עם עצמכם ולהתעלם מכך שאתם לא מוכנים לקחת ליד אף מכשיר שאין עליו סמל של תפוח, להודות שמה שכיום, ובניגוד לעבר, אפל היא חברה שרצה אחרי השוק, פועלת לפי תכתיבים ולא קובעת אותם.

אני כבר לא בטוח עד כמה סטיב ג'ובס מתהפך בקברו – הוא ודאי התייאש – ואני לא בטוח שטים קוק הוא שאשם בזה. אם מישהו באמת אשם בכך שאפל כבר אינה זו שממציאה משהו וכולם רצים אחריה זה השוק עצמו. עם כל כך הרבה חברות שפועלות בו, הסיכוי של חברה אחת לשלוט בשוק מבחינה טכנולוגית ועיצובית כאחד הוא קלוש.

הגדלת המסך – רק כי אפל הרגישה שאין לה ברירה

הקפיצה של אפל קדימה ממכשיר עם מסך בגודל 4 אינץ' למכשירים בגודל של 4.7 ו-5.5 אינץ' בוצעה כי החברה הרגישה שאין לה ברירה. זה לא ה-DNA האמיתי שלה. אם זה היה תלוי רק בה, כמו שהיה פעם, כנראה שרק בעוד שנתיים היינו רואים מכשיר עם מסך בגודל 4.5 אינץ', וגם זה לכל היותר. באפל לא רואים בגודל מסך משאב אמיתי. ההיפך, זה רק מסבך אותם.

הנה, בעוד בהכרזות האחרונות על מכשירי אנדרואיד (Android) שונים ומגוונים כבר הוצגו מכשירים עם מסכים ברזולוציה של 2K, באפל שיפרו את הרזולוציה באופן משמעותי למשהו מוזר שמתבטא ב-1,334 על 750 פיקסלים, עם צפיפות של 326 פיקסלים לאינץ'. מה זה הדבר הזה? איך אפל מרשה לעצמה להישאר כל כך מאחור, כשכיום טלפוני אנדרואיד בינוניים יחסית מציעים רזולוציית FHD עם צפיפות של 440 פיקסלים ויותר? אז מה אם מדובר ברטינה? במונחים של תחום הטלפוניה, זה כמעט ימי הביניים!

כך גם זיכרון העבודה – 1 ג'יגה-בייט. את הכמות הזו מוצאים כיום במכשירי אנדרואיד שעולים מחצית ופחות מהאייפונים החדשים. כל מכשירי הדגל של החברות המתחרות מציעים לפחות 2 ג'יגה-בייט, ורבות כבר 3 ג'יגה-בייט. אי אפשר היה לפנק את המשתמשים המכורים בעוד קצת זיכרון? זה עד כדי כך היה פוגע ברווחים? ומה עם המעבד? נכון, הוא יותר טוב מקודמו בכך וכך אחוזים, אבל שתי ליבות, כשהאחרים מציעים מעבדי ארבע ליבות?

והעיצוב? העובדה שמדובר במכשיר מעוגל בצדדים ודק גזרה לא ממש מרשימה, כי הרבה מאוד חברות עשו זאת קודם. כך גם בהיבט הצילום.

אפל: מחברה חדשנית - לחברה נגררת. iPhone 6

אפל: מחברה חדשנית – לחברה נגררת. iPhone 6

חידושים? חפשו אצל יצרניות מכשירי האנדרואיד: LG, שהעבירה את הכפתור הראשי אחורה, סמסונג (Samsung), שמשכה את הזכוכית מעבר לקצה הימני של המכשיר, ואפילו וואווי (Huwaei), שהייתה הראשונה להציג מכשיר עם מסך ספיר.

כך יוצא שבסופו של דבר, ה-iPhone 6 מציג אבולוציה ולא רבולוציה. הוא ממשיך דרכו הטבעי של ה-5s, לא יותר מזה. היה כבר מי שנתן ל-5s את הכינוי iPhone 6 מיני. קשה לי להאמין שמי שלא הולך שבי אחרי כל מילה של אפל באופן אוטומטי התרשם מההכרזה על הטלפונים החדשים.

מה שבכל זאת הרשים אותי הוא ה-Apple Watch. עבדנו עליהם, אה?, אומרים באפל. ויתרנו על ה-i. כך או כך, בו דווקא מורגשת החדשנות שכל כך חסרה בטלפונים. ניכר שאפל בחנה את השעונים החכמים של המתחרות והצליחה להוציא משהו שנראה טוב ונוח יותר לשימוש. עושה רושם שאפל תתפוס בתחום זה במהרה נתח שוק מכריע ושלפחות למשך זמן מה תהיה מובילת שוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים