רשת עמל תפתח מרכז חדשנות להכשרת תלמידים למקצועות הסייבר והמובייל

המרכז ייפתח בתחילת נובמבר בבית הספר שבח מופת בתל אביב, בשיתוף מטה הסייבר הלאומי וחברות היי-טק ● לדברי ד"ר רונית אשכנזי, סמנכ"לית הפדגוגיה של עמל, "מדובר בחלק ממגמת הגידול המשמעותי במספר התלמידים שלומדים סייבר ברשת שלנו"

ד"ר רונית אשכנזי, סמנכ"לית ומנהלת פדגוגית ברשת עמל

רשת החינוך המקצועי עמל תפתח בתחילת נובמבר מרכז חדשנות בבית הספר שבח מופת בתל אביב ללימודי מקצועות הסייבר, בשיתוף מטה הסייבר הלאומי וחברות היי-טק.

במרכז היזמות יפתחו תלמידי כיתות ז' עד י"ב אפליקציות ופתרונות בתחום הסייבר, בשיתוף עם גורמים מובילים בתעשייה, חברות טכנולוגיות, יזמים וסטארט-אפים. בנוסף לפעילויות שיתקיימו במסגרת שעות הלימוד, יוכלו התלמידים לשהות במרכז בשעות אחר הצהרים והערב, כדי לממש את רעיונותיהם.

בנוסף, יתמקד המרכז בפיתוח אפליקציות למובייל על ידי תלמידי התיכון שעוסקים בכך.

לדברי ד"ר רונית אשכנזי, סמנכ"לית הפדגוגיה של רשת עמל, "הפעילות במרכז החדשנות היא חלק ממגמת גידול משמעותי במספר התלמידים הלומדים סייבר במסגרת לימודי הנדסת תוכנה שקיימים ברשת". השנה ילמדו את המקצועות הללו 100 תלמידים בכל הרשת ולדברי אשכנזי, מדובר בגידול של 50% לעומת השנים הקודמות.

היא הסבירה כי "כדי להכשיר את הדור הבא של הסייבר התחברנו למטה הסייבר הלאומי ולמסלול התוכנית 'גבהים', שמכשירה מורים מצוינים". ד"ר אשכנזי הוסיפה כי "חומר הלימוד אינו רק תיאורטי אלא גם עם חונכים מקצועיים מהטובים בתעשייה".

עמל מפעילה מרכז יזמות נוסף, בחדרה. ד"ר אשכנזי ציינה כי "בנובמבר צפויה הרשת להציג את פרויקט מרכז היזמות חדרה לפיתוח אפליקציות בפני ועידה של האיחוד האירופי בטורינו ולמעשה לייצג את ישראל. הבחירה בעמל הייתה לאחר שנבחנו גם רשתות מתחרות".

"כמו בכל הרשת, תפיסת הלימודים שלנו היא רב תחומית. הילדים ילמדו לא רק איך מפתחים פתרונות סייבר או אפליקציות למובייל, אלא גם את נושא היזמות, שהוא עוגן מאוד חשוב בחינוך הטכנולוגי", אמרה. "גם במרכז החדש, כמו בכל בתי הספר שלנו, הלמידה היא חווייתית, על ידי התנסות בפרויקטים".

"אין אצלנו את המושג לואו-טק"

"שר החינוך מדבר על למידה משמעותית. אצלנו זה כבר קיים כמה שנים ולדעתנו, זו הדרך הנכונה להתחבר לנוער של היום", הוסיפה אשכנזי. "למשל, תלמידים שלנו חקרו את מחלת הסרטן באמצעות מפגשים בלתי אמצעיים עם חולים ורופאים, הכירו מקרוב את גורמי הסיכון במוצרים ובמאכלים יומיומיים בהקשרי המחלה ועוד".

במוסדות החינוך של רשת עמל ילמדו השנה 45 אלף תלמידים ב-100 בתי ספר ברחבי הארץ ולדברי אשכנזי, 60% מהם משובצים ללימוד של המקצועות הטכנולוגיים. "הטכנולוגיה היא חלק מהוויה הכוללת שכל תלמיד אצלנו נחשף אליה, ולא משנה מה הוא לומד. כך, למשל, עמל פרצה את הדרך בכל מה שקשור ללמידה באמצעות מחשבי iPad ומורים של הרשת עוברים הכשרה מקצועית על ידי אפל (Apple) העולמית".

"אין אצלנו יותר את המושג לואו-טק", הדגישה. "בכל תחום מקצועי יש טכנולוגיה ואנחנו מכשירים את הדור הבא לתעשייה".

"מעבר ללימודים הטכנולוגיים, אנחנו משלבים את התפיסה שלנו, של לימוד טכנולוגיה עם ערכים. למשל, במרכז היזמות בחדרה תלמידים מפתחים אפליקציות שנועדו לסייע לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, כמו בית איזי שפירא", הוסיפה ד"ר אשכנזי.

היא ציינה את התרומה של רשת עמל לצה"ל: "אנחנו מזרימים בכל שנה מאות בוגרים לצבא, שמסיימים אצלנו את לימודי ההנדסאות והטכנאות. אחר כך הם ממשיכים למקצועות הטכנולוגיים בשוק".

דגש נוסף שיתעצם השנה, לדברי ד"ר אשכנזי, הוא עידוד בנות ללמוד את המקצועות הטכנולוגיים. "זה עדיין לא כמו שאנחנו מצפים אבל בהחלט יש מגמת עלייה, וזה משינוי שאנחנו מאמינים בו ומובילים אותו", אמרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים