OnePlus 5T: צעד קדימה, שניים אחורה, סקובידו

ה-5T הנו המכשיר הראשון של OnePlus שמציע עיצוב עם שוליים הרבה יותר צרים לעומת אלו של המכשיר שקדם לו, וגם מסך ארוך ביחס היבט של 18:9 ● וביחס למחיר שלו, הוא כנראה אחד המכשירים הכי טובים שיש בשוק כיום ● אז מה הדילמה בכל זאת?

OnePlus 5T. צילום: יח"צ

לרגע, אבל ממש לרגע, נדמה היה ש-OnePlus לא תעלה על רכבת נושאי המגרעת. אחרי שהרגע חלף, ואחרי שהמנכ"ל הודיע על כך רשמית, כבר ברור ש-OnePlus 6 יגיע עם המגרעת בסגנון שאפל (Apple) כישפה בו את השוק. בכך תעשה החברה את הצעד הבא קדימה – או אחורה, תלוי בנקודת המבט – מהטלפון הנוכחי שלה, OnePlus 5T.

OnePlus 5T בעצמו מהווה צעד אחד קדימה – או אחורה, תלוי בנקודת המבט – מ-OnePlus 5 שבזמנו נסקר עבור אנשים ומחשבים. והשינוי העיקרי – הצעד הכי משמעותי – הוא שה-5T הנו המכשיר הראשון של OnePlus שמציע עיצוב עם שוליים צרים – הרבה יותר צרים לעומת אלו של המכשיר שקדם לו, וגם מסך ארוך ביחס היבט של 18:9.

למעשה, בדיוק כמו שה-6 יסמן למעשה כניעה של החברה למוסכמות החברותיות של השוק וישלב את המגרעת, כך בדיוק קרה בעצם גם ב-5T עם שינוי המסך, שגם צמח מ-5.5 אינץ' ל-6.01 אינץ'. בנוסף, מבחינת עיצוב, כפתור הבית הפיזי נעלם לטובת כפתורים וירטואליים מקדימה, ומכיוון שכך – גם חיישן טביעת האצבע שהוטמע בו הועבר אחורה אל מתחת לשתי המצלמות שמוצעות בדיוק באותו עיצוב כמו במכשיר הקודם.

חוויית שימוש ספרטנית

התוצאה, מבחינת עיצוב – די מלבבת. המכשיר דקיק, הוא נוח מאוד להחזקה ביד, ועם מערכת ההפעלה המצוינת שלו Oxygen OS 5.0.4 מעל אנדרואיד 8.0. הוא מציע חוויית שימוש מהנה מאוד גם אם מעט ספרטנית – כי בסך הכל המכשיר אינו מציע הרבה יותר ממה שגוגל (Google) מציעה עבור מכשירים שמבוססים על מערכת ההפעלה הנקייה שלה. רק שבמקרה של OnePlus 5T, מדובר במערכת הפעלה נהדרת, יציבה וחסכונית במשאבים, שרק הולכת ומשתפרת עם הזמן.

מבחינת חומרה כמעט ואין שינוי. OnePlus 5T מגיע, כיאה למכשיר דגל וכיאה לקודמו, עם Snapdragon 835, ועם תצורות זיכרון של 6/64 גיגה-בייט ו-8/128 גיגה-בייט.

המכשיר מגיע עם חיישן ראשי בגודל של 20 מגה-פיקסל, כשלמצלמה השנייה מאחור יש חיישן בגודל 16 מגה-פיקסל. לשתי המצלמות יש מפתח f/1.7 נאה, ויש גם ייצוב אלקטרוני ולא אופטי.

עם זאת, יש כאן שינוי. המצלמה המשנית אינה מצלמת טלפוטו יותר, אלא מתרכזת בשיפור איכות הצילום. זה בא לידי ביטוי בכך של-5T אין כבר זום אופטי אמיתי, אבל מצד שני מקבלים אכן תוצאות טובות יותר בתנאי צילום לא אידיאליים. לפי הצילומים שבוצעו, יש גם מעט פגיעה באיכות של הצילומים עם אפקט ה-Bokeh. באח הקודם בדור הנוכחי הם היו יותר טובים וחדים.

רגוע, מהנה ולא מתחמם מהר מדי

למצלמת הסלפי יש חיישן בגודל של 16 מגה-פיקסל. היא משמשת לעוד היבט מעניין וזה שימוש בתמונת הפנים כדי לפתוח את המכשיר ממצב שינה. תהליך ההגדרה קליל וברור, וזה עובד היטב ברוב המכריע של המקרים – מכוונים את המכשיר לפנים, ועוברים בעפעוף קליל ממצב שינה למצב עבודה במסך הבית. אפשר בהגדרות לקבוע שבמקרה של תאורה פחות טובה – כשהמכשיר מזהה תנועה לכיוון הפנים במצב נעול – הוא מציף את המסך בצבע לבן כדי לספק תאורה מסוימת לסביבת הזיהוי. וזה עובד.

OnePlus 5T הוא מכשיר מהנה לשימוש, שנראה טוב – כלומר, אלא אם מסך מתוח לא ממש עושה לכם את זה. הוא מתמודד היטב עם כל סוג של אפליקציה, כולל המשחקים הכי כבדים, והוא מציע מספיק זמן סוללה כדי להחזיק לפחות יום עבודה. כמו כן, בזכות המטען הייחודי של המכשיר – הוא גם נטען במהירות גבוהה מבלי להתחמם יותר מדי.

למעשה, סביב נקודת המחיר הנוכחית שלו, כ-2,000 שקלים, הוא כנראה אחד המכשירים הכי טובים שיש בשוק כיום, ואם אינכם אוהבים את סגנון המגרעת, אולי זה הזמן לקנות אותו ולא לחכות למכשיר הבא ולחסוך כמה וכמה שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים