מדוע על המנמ"רים לחבק את מנהלי הדיגיטל?

הכנסתו של CDO לארגון גורמת לעתים ללא מעט עימותים עם ה-CIO ● אלא שאם שניהם ישתפו פעולה האחד עם השני, הם יגלו שהדבר ייטיב עם כולם ושהשלם גדול מסך חלקיו

כדאי ל-CDO ול-CIO ללכת עכשיו. צילום אילוסטרציה: Starphotograf, BigStock

ארגונים רבים מתחבטים בנושא הטרנספורמציה הדיגיטלית, עקב השינוי שהיא יוצרת והפוטנציאל להפרעות סביבתיות. זאת, החל ממנכ"לים שנתונים בלחץ מצד מועצת המנהלים שלהם ועד לבעלי המניות, שדורשים לקדם במהירות את הארגון לעידן הדיגיטלי. במסגרת הלחץ, ארגונים ממנים מנהלי דיגיטל (CDO), בתקווה שיביאו את החדשנות ואת ההנהגה החדשנית לכל העובדים.

למנהלי הדיגיטל יש תפקידים שונים, שמייחדים אותם – החל משיווק וחיזוי הלקוחות, עבור בשמירת נאמנות וכלה במיקוד על מוקדי רווח והפסד. דבר זה יוצר אי נוחות בולטת בקרב המנמ"רים, שחוששים שהכוח וההנהגה הטכנולוגית יילקחו מידיהם. כך נוצרים מתיחות וחוסר שיתוף פעולה, שפוגעים בכל הארגון.

האנליסט מארק רסקינו מגרטנר (Gartner) כותב במאמר שפרסם במגזין האונליין CIO שעל המנמ"ר לחשב מסלול מחדש. לדבריו, עליו לחבק את מנהל הדיגיטל ולא לראות בו מתחרה. הוא מציין כי למנהל הדיגיטל יש תפקידים מוגדרים ובסופו של דבר, הוא יסייע למנמ"ר לקדם שינויים שהוא תמיד רצה. עוד הוא מציין שבסופו של תהליך, הוא יביא את הארגון למצב שבו הדיגיטל יהיה חלק מהאסטרטגיה הארגונית – וזו מטרה שגם המנמ"ר צריך לשאוף אליה.

בנוסף, ציין האנליסט, תפקיד ה-CDO אינו נצחי כמו זה של ה-CIO, אלא יהיה קיים כל עוד הארגון יבצע את הטרנספורמציה הדיגיטלית. הוא מתבסס על תחזית של גרטנר, שלפיה תפקיד ה-CDO יגיע לשיאו עד 2019 וייעלם עד 2025. זוהי אמירה מעניינת, שעד היום לא נאמרה, ולכן חשוב שהמנמ"ר לעת הזו ישתף פעולה עם מנהל הדיגיטל ובהמשך יוודא שהמושכות יחזרו לידיו. למנמ"רים שבין הקוראים, עליכם להיות בפוזיציה כזו שבה ההנהלה תרגיש צורך להתייעץ אתכם האם הארגון בכלל צריך מנהל דיגיטל. במקרה שתישאלו, מומלץ לכם לעשות בדיקה מקיפה מה יתרום התפקיד החדש לארגון, ולהעביר את הנתונים האלה לבוס. אל לכם לתת תשובות מהבטן, שנובעות ממניעים אישיים, כי כאמור, בניגוד לכם, תפקיד מנהל הדיגיטל זמני, לפחות לפי גרטנר.

טובים השניים מן האחד ועוד אחד

מהצד האחר של המטבע, יש לא מעט מנמ"רים שהפכו להיות מנהלי דיגיטל – במקום תפקידם או בנוסף. לאותם מנמ"רים ממליץ רסקינו לבחון היטב את הכישורים שלהם. לטענתו, אם תיכנסו לתפקיד מנהל הדיגיטל שלא מתוך ביטחון מלא שאתם מתאימים, יש סיכוי שהביצועים שלכם לא יהיו הכי טובים והתוצאות לא תהיינה נעימות.

במקרה שהתפקידים בארגון מופרדים, עליכם לסייע למנהל הדיגיטל לשנות את התרבות הארגונית של הארגון ולהביא אותו להבנה שעסקים מונחי טכנולוגיה הם הדבר הכי קריטי לארגון. עליכם לשאוף לכרות ברית עם ה-CDO ולהגיע אתו להסכמה שתפקידו הוא לחולל את השינוי, אבל לא לנהל את ה-IT ואת כל מה שמסביב. אם מנהל הדיגיטל יתמקד במסלול זה, מהר מאוד תגלו שיש לכם שותף שמקדם את האינטרסים שלכם ושל הארגון. היכולת של שניכם לעבוד ביחד, תוכיח לכם שביחד אתם שווים הרבה יותר מאחד ועוד אחד, ומעמדכם כמנמ"רים בארגון ילך ויגדל.

יש לכם משימה נוספת, אם אתם מנמ"רים שצריכים לעבוד ביחד עם מנהלי הדיגיטל: עליכם ללמוד את שיטות העבודה שלהם ולהכיר את הדרכים שבאמצעותן הם מביאים את הארגון לחדשנות, כדי שאם וכאשר יגיע היום שבו יסיים מנהל הדיגיטל את תפקידו, לארגון לא ייגרם נזק והעסקים יימשכו כרגיל.

השורה התחתונה: המתח הטבעי בין תפקיד ה-CIO לזה של ה-CDO יכול להביא לעימותים שלא יועילו לאף אחד. אבל, אם כל אחד מהצדדים יוותר מעט על האגו ויראה כיצד הוא יכול לשתף פעולה עם השני, המנמ"ר ומנהל הדיגיטל יכולים להוביל שינויים גדולים בארגון. המנמ"ר בכל מקרה ירוויח, ובפרט במידה שתתממש התחזית של גרטנר, שלפיה תפקיד מנהל הדיגיטל ייעלם וזה של המנמ"ר יישאר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים