דרום קוריאה – הזדמנויות עסקיות להיי-טק הישראלי

ארצות הברית וישראל אמנם בולטות במהפכה התעשייתית הרביעית, אבל גם לדרום קוריאה יש הרבה מאוד מה להציע ● על ההזדמנויות העסקיות, הרגולציה ותחומי הפעילות הבולטים במדינה – במאמר שלפניכם

דרום קוריאה

סמארטפונים ומכשירי תקשורת ניידים אחרים עם יכולות חישוב אדירות, זמינות לכולם; הדפסה תלת-מימדית של מוצרים ואיברים; רובוטים אינטליגנטיים המיומנים בביצוע משימות שאינן חוזרות על עצמן; מכוניות ללא נהג שישמחו להסיע כל אדם ליעדו, ביעילות ובבטיחות; האינטרנט של הדברים – אין ספור מכשירים ומוצרים שמחוברים לאינטרנט לצורך הפעלה מרחוק והעברת נתונים; פתרונות טכנולוגיים שיתקנו ליקויים במוח האנושי; יכולת התערבות ועריכת הגנטיקה האנושית – כל אלה הם רק חלק מחלוצי המהפכה התעשייתית החדשה.

לדברי פרופ' קלאוס שוואב, המייסד ויו"ר הפורום הכלכלי העולמי, שטבע בהקשר של מהפכה זו את המינוח "המהפכה התעשייתית הרביעית" בכנס דאבוס 2016, אנחנו עומדים בפני תהליכים חסרי תקדים שישנו ללא הכר את הדרך שבה אנחנו חיים, עובדים ומתקשרים עם אנשים אחרים.

המהפכה התעשייתית הרביעית, הנמצאת בעיצומה, מונעת על ידי שני כוחות ענקיים, בצד הצורך ובצד הפתרונות. בצד הצורך יש את גידול האוכלוסייה העולמית והצורך להאכיל ולכלכל את האוכלוסיה המתרבה בקצב אקספוננציאלי, ולהבטיח צמיחה. בצד הפתרונות יש את המהפכה הדיגיטלית, שבה מיטשטשים הגבולות בין הפיתרון הפיזי, היכולות הדיגיטליות והביולוגיה.

קוריאה הדרומית – מובילה את המהפכה

מדינות רבות לוקחות חלק במהפכה התעשייתית החדשה – כמובן שארצות הברית וישראל, אך גם מדינות אחרות. אלא שהמדינה שמובילה אותה היא קוריאה הדרומית.

הנשיא הנבחר, מון ג'י-אין, הופך את המהפכה התעשייתית הרביעית לטרנד הדומיננטי ביותר בכלכלת המדינה. הוא דיבר על כך רבות במסע הבחירות וכעת, חודשיים לאחר הכניסה לתפקיד, הוא מציב את המהפכה הזו בראש האג'נדה הכלכלית שלה.

היערכותה הדרמטית של קוריאה לאימוץ המהפכה התעשייתית הרביעית נובעת מכמה סיבות: ראשית, שחיקה של התעשייה הקוריאנית (38.6% מכלכלת המדינה) מול סין ומדינות עם עלויות ייצור נמוכות. שנית, הזדקנות האוכלוסיה – קוריאה היא המדינה עם קצב ההזדקנות הגבוה ביותר בעולם, וההשפעה של זה על החקלאות והתעשייה. הסיבה השלישית היא חוסר נכונות של הדור הצעיר לעבוד בתפקידים ובתנאים מפלים, שהדור הקודם היה מוכן להם.

הממשלה בסיאול מפנה תקציבי ענק לחינוך טכנולוגי ויכולות לימוד עצמיות, פיתוח חקלאות מבוססת תקשורת ועיבוד נתונים, הקמת מערכי ייצור הזקוקים לפחות עובדים ושדרוג המערכת הפיננסית בטכנולוגיות פינטק. ועדת המהפכה התעשייתית הרביעית שהוקמה בדרום קוריאה דואגת לשינויי חקיקה ורגולציה, מתן מענקי מחקר ופיתוח, הקלות במיסים לחברות שנרתמות לקידום המהפכה, מערכי חינוך לילדים ונוער ותוכניות הכשרה לבעלי מקצוע ומנהלים.

הזמנויות עסקיות לישראלים

"המהפכה התעשייתית הרביעית טומנת בחובה הזדמנויות עסקיות ענקיות לעוסקים בתחומים הרלוונטיים: טכנולוגיות מחשוב ותקשורת, רכבים אוטונומיים, רפואה מתקדמת, ביו-טכנולוגיה, טכנולוגיות חינוך, ייעול הייצור התעשייתי, רובוטיקה, אבטחת נתונים ועוד", אמר שי פילר, הנספח הכלכלי של ישראל בקוריאה הדרומית.

הוא הוסיף כי "ממשלת קוריאה והחברות התעשייתיות ישמחו לקצר את הדרך ולהיעזר בידע ובטכנולוגיות מפותחות מישראל. המוניטין של ישראל מעולה בקוריאה. עכשיו הזמן לנצל את הרוח הגבית מהממשלה ולהיכנס לשוק".

הנספחות המסחרית בקוריאה – מחברת את התעשייה הישראלית למהפכה

כדי לסייע ביצירת קשרים בין חברות ישראליות לקוריאניות, יוזמת הנספחות המסחרית בקוריאה את האירועים הבאים:

משלחת מומחי סייבר ב-5-6 בספטמבר הקרוב. מנהלי חברות סייבר ישראליות ישתתפו בתערוכת ISEC – מפגש הסייבר המקצועי הגדול והחשוב בדרום קוריאה. מיכה וייס, מנהל המרכז לסייבר ורציפות פיננסית (מטעם משרד האוצר) ב CERT הלאומי. יציג באירוע את פעילות הסייבר בישראל. לאחר פרזנטציות של מנהלים ישראליים, יתקיימו מפגשים אישיים עם נציגי חברות קוריאניות כגון LG, סמסונג (Samsung) ו-SK, נציגי הממשלה והאקדמיה, מפיצים מובילים לתחומי התעשייה ועוד.

ביקור נציגי תעשיות הרכב הקוריאניות בישראל ב-10-12 בספטמבר הקרוב. במסגרת הביקור, ייפגשו הנציגים עם חברות ישראליות בתחומי אבטחת מידע בכלי רכב, פתרונות לרכבים אוטונומיים, ניהול ציי רכב ועוד.

סמינר רגולציה על ציוד רפואי בקוריאה – יום עיון שיעסוק ברגולציה של ציוד רפואי בקוריאה, תהליך קבלת אישור יבואן, מציאת שותפים מתחום מדעי החיים ועבודה מול מערכת הביטוח הלאומית בקוריאה. ביום העיון נשיק את המדריך הרגולטורי שהוכן במטרה לתת לחברות ישראליות את הבסיס לפעילות בשוק מדעי החיים הקוריאני.

לפרטים נוספים ולבקשת סיוע מצוות הנספחות, ניתן לפנות אל הצוות כאן.

 

הכתבה בחסות מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה
שי פילר הוא הנספח הכלכלי של משרד הכלכלה והתעשייה בקוריאה הדרומית. במסגרת תפקידו הוא אחראי על קידום היחסים הכלכליים בין המדינות. פילר עומד בראש המשלחת כלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה שנמצאת בסיאול, שמטרתה קידום השקעות בישראל, עידוד יצוא ישראלי לדרום קוריאה, טיפוח מיזמים משותפים בין חברות ישראליות וקוריאניות, וקידום הזדמנויות לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח מסחריים.

למידע נוסף על פעילות מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים