מפתחים מוצר בתחום הפינטק? אל תשכחו את נפלאות ה-Big Data

ההתמקצעות ב-Big Data צריכה להיעשות כיום בהתמדה, בייחוד לנוכח הפופולריות הציבורית של תחום המטבעות הווירטואליים ● הענף הפיננסי משפיע בצורה משמעותית על חיינו ● כשזה יקרה, לצרכנים יהיה קל יותר לחבק את המוצרים המוצעים

27/07/2017 10:44
עדי עזריה, מייסד משותף בסייסנס. צילום: יח"צ

אין זה סוד שתחום הפינטק התפתח בצורה די דרמטית בשנים האחרונות. הפיתוחים סביב טכנולוגיות פיננסיות אלה הלכו והתרבו ואיתם גם העניין של הציבור בהם. כך לפחות חשבנו עד לרגע זה. בפועל, התרבות מספר המותגים בסגמנט זה באה במקביל להאטה דרמטית בכמות ההשקעות בחברות הללו.

יתרה מכך, העובדה שקמו מגוון חברות לאו דווקא מצביעה על שינוי מיידי בהתנהגות הצרכנים. המציאות הרווחת היא שהצרכנים מכירים בחלק מפתרונות הפינטק המוצעים בשוק, אך עדיין טרם אימצו אותם בצורה אבסולוטית. והסיבות לכך מגוונות, כאשר הדבר הבולט ביותר היא העובדה שדווקא בהיבט הפיננסי, קיים קושי רב יותר לסמוך ולהסתמך על פתרון טכנולוגי אמורפי ולא מוכר.

לזהות הזדמנויות וצורך אמיתי

אחת ההוכחות להיעדר אמון של הציבור היא הירידה התלולה של המטבעות הדיגיטליים והמערכות הכלולות בה. הביטקוין, אחד המוכרים בז'אנר ירד ב-20% בשנה האחרונה. והשוק עצמו צנח משווי של 100 מיליארד דולר ל-80 מיליארד.

נדמה כי ברמה הפילוסופית היתרון התחרותי של כלל החברות הללו בפינטק – כמעט ולא קיים, והפתרונות שאותם ארגונים מציעים צר יחסית ופשוט עדיין אינו מספק את המענה ההולם בייחוד בשוק הישראלי. מספיק אף לראות את הביקורת והשיח השלילי סביב אפליקציית התשלומים הישראלית החדשה שהושקה באחרונה מטעם אחד הבנקים הגדולים.

נדמה כי המפתחים העוסקים בתחום הפינטק בישראל, אלה שמניעים את גלגלי השיניים, אינם לגמרי מבינים שהפתרונות שלהם צריכים להתבסס על ניתוח מושכל של Big Data והפקה של המירב ממנו – וראוי כבר בשלביו הראשונים של כל סטארט-אפ המציע פתרון פינטק.

בשונה מהנהוג כיום, הסטארט-אפים חייבים להבטיח שהם עושים החלטות אסטרטגיות מושכלות ומכוונות שנשענות על ניתוח כמות גדולה של נתונים. רק זו תאפשר להם לזהות הזדמנויות וצורך אמיתי.

אין זה סוד שהמידע שאנחנו מייצרים כיום ביומיום הוא יותר רב מכל המידע שייצרה האנושות עד לפני 10 שנים. אנחנו משאירים שובל של פיסות מידע בכל דבר שאנחנו עושים. לחנות קטנה כיום יש יותר מידע ממה שהיה לחברות בינלאומיות לפני עשור.

לחבק את המוצרים המוצעים בענף

לוואטסאפ (WhatsApp) יש יותר מידע ממה שהיה לארגונים ציבוריים ענקיים לפני 10 שנים. כמות הדטה בעולם כה גדולה, שניתוח יעיל שלו יספק לכל יזם תמונה מהימנה באשר לצורך של הצרכנים. גם ובייחוד בתחום הפינטק, שכן זה שוק המושתת כולו על מספרים, תחזיות ונתונים סטטיסטיים.

בין אם מדובר על תוספי אבטחה חשובים, בלעדיהם מוצר פינטק אינו יכול להתקיים, ובין אם שיפור חוויית הגלישה של הצרכנים, או אפילו אפשרויות תשלומים מקוונות – היזמים הפרטיים והחברות מהמגזר השני שעוסקות בפיתוח מוצרי פינטק צריכים להבין שהייעול העצמי יגיע דווקא מהכיוון של הדטה הפנימי שלהם ושל התעשייה כולה. כמוהם, גם ארגונים ציבוריים, בהם משרדי ממשלה או חברות במגזר הראשון, צריכים להבין שהעידן הנוכחי, מייחס חשיבות רבה להיבטים האנליטיים.

אגדיל ואומר, כי ההתמקצעות ב-Big Data והשימוש המושכל בה, צריכה להיעשות כיום בהתמדה בייחוד לנוכח הפופולריות הציבורית של תחום המטבעות הווירטואליים.

ענף פיננסי זה משפיע בצורה משמעותית על חיינו. בין אם כתמורה וחליפין ווירטואלי בין אנשים ובין אם ככלי להשקעות בחברות.

בשונה מהעבר, מצופה שימוש באנליזות של הדטה בהקשרים הללו. כשזה יקרה לצרכנים יהיה קל יותר לחבק את המוצרים המוצעים בענף.

הכותב הוא מייסד משותף בסייסנס (Sisense), העוסקת בפתרונות Big Data מתקדמים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים