YOGA Tab 3 Pro: לקחת משהו טוב – ולעשות אותו טוב יותר

לבוא אחרי האח הגדול והכל כך מוכשר - זה לא קל ● המכשיר הנוכחי אולי לא מביא לשולחן שום דבר מהפכני, כי כל מה שיש לו "הומצא" כבר קודם ● אבל את מה שהוא מציע, הוא מעביר למשתמש בצורה מצוינת ואיכותית מאוד

YOGA Tablet 3 Pro. צילום: יח"צ

כפי שכבר כתבנו כאן בפורטל של אנשים ומחשבים, קשה לומר ששנת 2016, בלשון המעטה, הייתה טובה באופן כללי לתחום הטאבלטים. אבל אנחנו לא הראשונים לומר שגם במדבר צחיח יותר מהתחום הזה אפשר למצוא כמה פרחים, וה-YOGA Tablet 3 Pro של לנובו (Lenovo) הוא בהחלט מכשיר בולט מאוד בתחום הזה.

הוא אולי לא מביא לשולחן שום דבר מהפכני, כי כל מה שיש לו "הומצא" כבר קודם, אבל את מה שהוא מציע הוא מעביר למשתמש בצורה מצוינת ואיכותית מאוד.

למה הפעם אנחנו מספקים מראש את התובנות שאמורות לסכם את הסקירה? כי היינו מעט סקפטיים לגבי הטאבלט המסוים הזה, וכן, עוד לפני שבכלל שמנו עליו את הידיים בפועל.

מדוע? לא בגללו עוצמו לצורך העניין, אלא בגלל הירושה, בגלל הטאבלט מהדור הקודם שהוא היה אמור להחליף אותו, ה-YOGA Tablet Pro 2 שייזכר רבות בגלל המעורבות הרבה של אשטון קוצ'ר, טאבלט שעשה הרבה רעש ובצדק רב.

כבר חווינו את הריגוש הזה

השילוב הראשון אי פעם של מקרן בטאבלט, המסך בגודל הייחודי של 13.3 אינץ' שגם הציע רזולוציה באיכות 2K ורמקולים איכותיים ועוצמתיים – סימנו אותו מיד כמועמד לטאבלט הטוב של 2015 עוד לפני שהוא הושק בפועל, והוא אכן הצדיק את המועמדות הזו לכל אורך הבחינה שלו.

אז מה יכול דור ההמשך להציע טוב יותר, כך חשבנו, ושוב תוך התייחסות לתצורה שסופקה בהכרזה עוד לפני ההשקה בפועל, שסיפרו לנו שהמסך צומצם לגודל של 10.1 אינץ', גודל סטנדרטי לחלוטין של טאבלט סטנדרטי לחלוטין. אה, וכן, יש שוב מקרן. כבר ראינו, וכבר חווינו את הריגוש הזה.

אז מתברר שדווקא יש מה להציע, כי תמיד אפשר לקחת משהו טוב ולעשות אותו מעט טוב יותר, ובמקרה של YOGA Tablet 3 Pro זה הצליח למהנדסים ולמעצבים של לנובו, ואפילו ההקטנה של המסך התבררה לנו די מהר כהחלטה נבונה. ולמה? כי כל המכשיר הפך ליותר נייד מקודמו, ואפילו יותר שימושי.

טאבלט עם מסך בגודל 10 אינץ' הרבה יותר קל לשנע ממקום למקום, ולא חושבים על זה בכלל, וזאת לעומת מכשיר עם מסך בגודל 13 אינץ' שלפעמים גרם לנו לשאול מה אנחנו עושים עם זה ברגע שאנחנו לא רוצים לראות סרט.

למעשה, כמעט כל החלטה שהתקבלה הייתה במקום, כולל העברת המקרן מהקצה של הטאבלט אל תוך ציר המעמד שלו מאחור כשהוא מקרין מהמכשיר והלאה ולא מהמכשיר הצידה, מה שבדיעבד הרבה יותר הגיוני. למה בדיעבד? כי בשילוב עם רגלית שניתנת להזזה חופשית, פשוט קל מאוד למצות את המשטח אליו מקרינים את התמונה מהמטאבלט ולנצל את הגודל המרבי שלו.

תמונה מושלמת כמעט מכל מרחק

יחד עם כפתור הפעלה ייעודי למקרן, שממוקם בקצה בו היה מותקן המקרן בפועל בדור הקודם, התפעול כל כך פשוט, מהנה מאוד ובהחלט מספק חוויה אחרת שכשרוצים לצפות בסרטים ביחד או לחוד.

את המקרן אפשר להפעיל גם באמצעות אפליקציה, שמספקת יכולת לחדד את התמונה, אבל כמעט ולא נזקקנו לשינוי החדות של התמונה. בדרך כלל התמונה הייתה מושלמת בכל מרחק כמעט, עוד משהו שמראה על העבודה מאחורי הקלעים או מתחת למכסה המנוע.

כשמחזיקים את המכשיר בידיים, ובוחנים מסביב, קל להבחין שהטאבלט מורכב מחלקים ממתכת עם חלקים מפלסטיק, שאולי קצת פוגעים ביוקרה שלו, אבל בהחלט גם מורידים קצת במשקל.

החלק האחורי מכוסה ברובו בעור סינטטי שחור ונעים למגע שמוציא במידה רבה את סימני המגע מהתמונה, אם כי בכל שאר גופו הוא לוכד טביעות רציני ביותר. ואם כבר גוף, משקל של 665 גרם זה משקל תקני לטאבלט בגודל כזה, אבל יש הרגשה שהוא מעט כבר יותר כשמחזיקים אותו בידי במשך זמן מה.

עוד לא ברמה של טלפון חכם

מעל למסך יש פס ארוך ומחורר שמסתיר ארבעה רמקולים מתוצרת JBL שתומכים בטכנולוגיית Dolby Atmos – שיפור רציני ואיכותי לעומת הדור הקודם, כמו גם המצלמות. זו מקדימה היא עם חיישן 5 מגה-פיקסל ומיקוד קבוע, וזו מאחור בגודל 13 מגה-פיקסל עם מיקוד אוטומטי. עוד לא ברמה של טלפון חכם, אבל יש התקרבות, אם כי נאמר לא אחת – טאבלט זה לא ממש מכשיר לצורכי צילום.

נפח הסוללה של YOGA Tab 3 Pro עומד על 10,200 מילי-אמפר/שעה, וזה אמור לפי החברה להספיק ל-18 שעות שימוש ול-49 ימי המתנה. במבחן שלנו הגיע הטאבלט ל-10 שעות עבודה וזה יפה מאוד, ושיפור ניכר למה שהציע ה-2 Pro שהגיע ל-6:32 שעות.

אז נכון שהסוללה גדלה, אבל כנראה שהקטנת המסך מ-13.3 אינץ' ל-10.1 אינץ' עזרה מאוד גם במקרה הזה. השיפור הזה בא לידי ביטוי גם בשאר הדברים שמתרחשים מתחת, והמכשיר החדש הציע ביצועים טובים יותר לכל האורך לעומת קודמו אם כי הם עדיין לא טובים כמו טאבלטי הצמרת.

ובשורה התחתונה הוכיח YOGA Tab 3 Pro שאפשר לקחת משהו טוב ולעשות אותו טוב יותר. אם אתם זקוקים ורוצים טאבלט אמין וטוב, עם התוספת הייחודית של מקרן, הוא בהחלט יעמוד בציפיות שלכם גם אם הן יהיו מאוד מאוד גבוהות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים