סנוב, מצלמה כפולה כבר יש לך?

בסופו של דבר, המטרה של יצרניות הטלפונים היא למכור יותר ● בהיבט הזה, מסכים גדולים ויותר זיכרון הם סוג של גימיק ● האם מכאן נולד גל המצלמות הכפולות? ● כתבה שלישית ואחרונה בסדרה

תנו חיוך אל העתיד. אילוסטרציה: BigStock

מסכים גדולים והרבה מאוד זיכרון – לא סתם אלו שתי מגמות שמתחזקות. יצרניות טלפונים רוצות למכור מכשירים, ועד לאחרונה אלו היו שני היבטים שמושכים אליהם לקוחות בהיבט של אנחנו מציעות לקליינטים יותר. רק שהשוק הדביק מהר מאוד את הפער, ומה שאולי היה סוג של גימיק במכשירים יוקרתיים הגיע מהר מאוד לעם.

זה קרה אפילו מהר יותר עם חיישני טביעות האצבע, שכבר מוצאים בכל מכשיר כולל כאלו שעולים כמה מאות שקלים בלבד, וכנראה שזה מתחיל לקרות גם עם המצלמות הכפולות, אם כי הקצב בתחום הזה מעט איטי יותר. בנוסף השאלה היא איזו מצלמה כפולה ומה בדיוק הן עושות. ואין עדיין ממש תקן, אבל הן מתחילות לחלחל גם למטה.

זוכרים את ה-Elephone Max מהכתבה הראשונה? אז לא רק שיהיה מסך גדול, הוא גם יהיה מצויד במצלמה כפולה – עוד משהו ראשוני בתולדות החברה. וזה אמור להיות טלפון זול, שמכוון לשוק הביניים התחתון ומטה. גם ה-Phab 2 Plus של לנובו (Lenovo) המכוון לשוק הביניים – מגיע עם שתי מצלמות מאחור, והן עובדות יחדיו רק במצב צילום מיוחד.

זה התחיל ממש מזמן

מה שמפתיע הוא שכבר באפריל 2007 נחת בשוק טלפון עם שתי מצלמות. זה היה ה-SCH-B710 של סמסונג (Samsung) עם מצלמת סטריאו כפולה בגודל 1.3 מגה-פיקסלים. זה היה מכשיר משונה מאוד אפילו בימים של טרום מסכי המגע, האנדרואיד ו-iOS, עם ציר מסתובב מעל המקלדת ועם התאמה למשחקי תלת-מימד של נינטנדו (Nintendo). זה לא ממש תפס.

זה גם לא הפך ללהיט כמה שנים אחר כך. ב-2011 הושקו מכשירים של HTC ,LG ואפילו שארפ (Sharp) עם מצלמות כפולות, אבל גם בכל המכשירים הללו היו מרוכזים ניסיונות להציג תכני תלת-מימד ולעתים עם תצוגת תלת-מימד.

הדור הנוכחי של המצלמות, שמתרחקות מנושא התלת-מימד לטובת שיפור איכות הצילום, התחיל ב-2014 עם ה-One M8 של HTC עם מצלמה משנית בעלת חיישן 2 מגה-פיקסל ששימשה כדי להעניק לתמונות פרספקטיבה מדויקת יותר של עומק, וגם כדי לספק למשתמשים אפשרות לערוך את התמונות באופן מיוחד לאחר הצילום – ממש כמו במקרה של ה-Phab 2 Plus המוזכר לעיל.

אחת צבעונית ואחת שחור-לבן

אבל מאז יש גם מצלמת כפולות אחרות. כאלו שאחת מהן מיועדת לצילומי צבע ואחת מהן לצילומי שחור-לבן, כמו במקרה של ה- P9של וואווי (Huawei), מערך שיכול אולי לקסום לצלמים מקצועיים או חובבים כבדים שמעריכים תמונות בשחור לבן. ויש כאלה שבהן המצלמות הן באותו גודל, או שאחת קטנה יותר כדי לספק פרספקטיבה אחרת, וכדומה. כאמור, אין תקן של ממש בתחום.

את העובדה שמדובר עדיין במשהו שאינו מתוקנן, אפשר לראות גם בתשובות שקיבלנו. "היצרנים מנסים לכבוש את לב הצרכן עם חידושים נראים לעין, ואין כמו מצלמה 'כפולה' כדי לספק את הסחורה – אבל יש לשים לב מה אותן תכונות של המצלמה הנוספת, מה היא תורמת לצילום היומיומי, או שהיא סתם עוד משהו לתכונות המיוחדות", אמר איתי חמינה, מנהל תחום סלולר ברשת באג, המשווקת של טלפוני מייזו (Meizu).

לדבריו, "אם מצלמות כפולות היו סימן לאיכות – הרי שיצרניות המצלמות היו משווקות אותן כבר מזמן. המלצתי היא כשאתם קונים טלפון, בדקו את איכות העדשה, הרזולוציה והצמצם הדיגיטלי".

מה מחכה בשנה הבאה?

יש אחרים שמתייחסים אל מצלמות כפולות כאל סוג של גימיק. אחד מהם הוא אבי קורנפלד, מנהל מותג שיאומי (Xiaomi) בהמילטון, יבואנית שאומי לישראל.

"מאידך, יש כמה מכשירים בשוק שמצליחים לשדרג באופן משמעותי את איכויות המצלמות באמצעות שילוב טכנולוגיות חדשות. שיאומי משתמשת בטכנולוגיה מיוחדת: עדשה אחת מצלמת בשחור-לבן והשנייה בצבעוני, ותוכנה מיוחדת ממזגת בין התמונות לקבלת תמונה חדה, ברורה ואיכותית יותר".

ושאלה אחת נותרה פתוחה – מה מחכה בשנה הבאה? אלו מגמות יצוצו וימשכו אחריהן את כל היצרניות, הגדולות והקטנות כאחת?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים