נגישות עם רגישות טכנולוגית

המשתתפים הרבים שפקדו את כנס נגישות טכנולוגית של עמותת נגישות ישראל ובנק הפועלים עמדו על החשיבות שבחיבור לטכנולוגיה של כלל האוכלוסייה, כולל אנשים עם מוגבלויות ● הנמר היה וראה

22/11/2016 15:11
מימין: יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל; נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור; ריק קפלן, מנכ"ל יבמ; אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו; ועדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל. צילום: אביב גוטליב

בערב שכולו התרוממות רוח, מעל השגרה היומיומית, נערך אתמול (ב') כנס נגישות טכנולוגית על ידי עמותת נגישות ישראל בשיתוף הנהלת בנק הפועלים. הכנס, שהתקיים במועדון בנק הפועלים בתל אביב, כלל תערוכת מוצרי טכנולוגיה נגישה ומתחם התנסויות.

באירוע השתתפו השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, וכן מנכ"לים ובכירים מחברות מרכזיות במשק. המסר של כולם היה אחד: צריך יותר רגישות לנגישות.

מקים העמותה הוא יובל וגנר, שלפני 26 שנים כמעט קיפד את חייו בתאונת מסוק, אבל בעזרת כוחות כמעט על אנושיים אסף את עצמו ושיקם את חייו לחיים של תרומה לחברה.

לפני כ-17 שנים, לאחר שהתרעם על חוסר תשומת לב והנגשה במוסדות המדינה, דחף אותו נשיא המדינה דאז, עזר ויצמן (כך מספר וגנר), להקים עמותה שמטרתה הגברת הנגישות לאנשים עם מוגבלויות.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

המוטו של העמותה הוא "נגישות טובה לעסקים". היא מקדמת עסקים ומתוך כך שואפת להגביר את המודעות במדינה לנושא הנגישות.

"עבור אנשים עם מוגבלויות, הטכנולוגיה משנה מציאות"

את הכנס פתחה מיכל רימון, מנכ"לית העמותה, שתיארה את פעילויותיה לאורך השנים האחרונות ועמדה על ההתקדמות בנושא מצד מוסדות המדינה וחברות פרטיות.

השרה גמליאל אמרה בדבריה כי "עבור רוב בני האדם, המהפכה הדיגיטלית משפרת ומייעלת את החיים. עבור אנשים עם מוגבלויות היא משנה מציאות. כשרה לשוויון חברתי, המובילה את ישראל דיגיטלי, אפעל לצמצום הפער הדיגיטלי ולהנגשת ההזדמנות שמביאה הדיגיטליזציה לאנשים עם מוגבלויות".

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, ומנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו, מאזינים לדוברים.

מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו, התרגש לשאת דבריו בכנס, כמי שהנושא קרוב לליבו. "אני עצמי אדם בעל מוגבלות פיזית (צולע – פ"ה) ואני מכיר על בשרי את חשיבותה העצומה של ההנגשה", אמר.

הוא ציין כי "חשוב לי להדגיש שהרווח בשילוב בעלי מוגבלויות בחברה לא בא לידי ביטוי רק ברמה המוסרית. חברה שתדע לשלב באופן מלא את בעלי המוגבלויות תרוויח פעמיים: פעם אחת בצד הערכי ופעם שנייה בתרומה למשק. יש כאן אוכלוסייה עם פוטנציאל תרומה אדיר למדינת ישראל וככל שחלקים גדולים יותר ממנה ייכנסו למעגל העבודה, כך המדינה תצא נשכרת".

"בנק הפועלים רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלויות נושא מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפישת השירות והאחריות החברתית שלו", אמר פינטו. "אנחנו רואים את עצמנו מחויבים לכך שגם השירותים הבנקאיים הטכנולוגיים יהיו שימושיים וידידותיים לכולם, ובפרט לאוכלוסיית בעלי המוגבלויות".

השרה גמליאל מדברת ומתורגמת לשפת הסימנים. נגישות בפעולה.

בהמשך דבריו נתן המנכ"ל דוגמאות להנגשה בבנק – בבנקטים, סניפים מונגשים, מערכות אינטרנט מונגשות ועוד. פינטו ציין את היקף המועסקים בעלי מוגבלויות הקיים בבנק והדגיש שעובדים אלה נבחרו לתפקידם בגלל כישוריהם, כאשר הדבר המשמעותי הוא שהמוגבלות לא היוותה חסם עבורם.

התרגשות נרשמה בקהל כש-וגנר סיפר על הפציעה שהותירה אותו משותק כשהתרסק עם מטוסו, בעת ששירת כטייס בחיל האוויר. "18% מהאוכלוסייה הם אנשים בעלי מוגבלות. אסור לנו לאפשר עתיד שלא יהיה נגיש טכנולוגית לחמישית מתושבי ישראל. אם ניצור מחויבות מצד ארגונים, כדור השלג ירתום את כולם למטרה", אמר.

"כוח אדם מגוון יוצר חדשנות"

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו (Cisco) ישראל, ציין ש-"אנחנו, בסיסקו, מסתכלים פנימה, ורואים צורך חשוב בגיוון כוח האדם ובהכלה. כוח אדם מגוון יוצר חדשנות. אנחנו גם משקיעים רבות בפן החברתי – כיצד לשלב אוכלוסיות חלשות, איך לחבר חולים ונזקקים לטכנולוגיה. סיסקו משקיעה מאמץ טכנולוגי רב, למשל בתוכנית להאצת הדיגיטציה, שאנחנו עובדים עליה בשיתוף עם הממשלה ועם שותפינו העסקיים".

בהמשך הערב נערך פאנל בהשתתפות בכירים בתעשייה. שגיא אמר בפאנל כי "סיסקו, כחברה טכנולוגית בינלאומית, מסתכלת על הנגישות וההנגשה הטכנולוגיות הן מבחינה תעסוקתית פנים ארגונית והן בפיתוחים הטכנולוגיים אותם היא מפתחת עבור בעלי מוגבלויות. דוגמה לכך היא הפיתוח בעולם הבריאות המחוברת, שבאה לחבר שימוש בכלי טכנולוגיה ולבצע שיתוף בין סיסקו לחולים בכל הגילאים, כדי להקל על הניתוק הנכפה עליהם כתוצאה מאשפוז או מצב בריאותי מיוחד שמונע מהם תנועה חופשית. הדבר מתייחס גם לאנשים קשישים שלעתים מאבדים את הקשר עם בני משפחה רחוקים או מתקשים להגיע ולצרוך שירותי רפואה בצורה סטנדרטית, למשל על ידי הגעה למרפאה".

המנכ"לים מהתעשייה מאזינים.

שגיא קרא לנוכחים לחבור לסיסקו בפעילותה במסגרת התוכנית להאצת הדיגיטציה של מדינת ישראל, שמטרתה חיבור הפריפריה למרכז, הנגשה ודיגיטציה של מערכות החינוך, בריאות, תעסוקה, עידוד יזמות ועוד.

ניתן לסכם את הערב במשפט שהפך לסלוגן הנתינה בקהילת ההיי-טק, ושאביו ומולידו הוא רונן זרצקי, מנכ"ל BSD-IT ולשעבר סמנכ"ל ומנמ"ר ישראכרט, שאמר: Before high-tech (I take) I give.

neg2

מימין: נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור; רונן זרצקי, מנכ"ל BSD-IT; אבי כוכבא, משנה למנכ"ל וראש חטיבת החדשנות בבנק הפועלים; ויחיאל גפנר, מנמ"ר שירותי בריאות כללית.

מאנשי עמותת נגישות ישראל. מימין: ערן כדורי, רואה חשבון; אבי ישראל, יו"ר הוועד המנהל; ומיכל רימון, המנכ"לית.

צוות סיסקו ישראל במפגש. מימין: מלי לוזון, מנהלת השיווק; אורן שגיא, המנכ"ל; ונורית חטב, מנהלת שותפים עסקיים לאזור EMEAR וסמנכ"לית משאבי אנוש מכירות גלובל.

מימין: יובל וגנר ורונן זרצקי.


בתצוגת הפתרונות: איילת ניצן, סמנכ"לית השיווק של טלדור, שמשווקת את פתרון הנגישות USER1ST.

מימין: אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל; ודורון קורץ, מנכ"ל איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים