SDDC – כלי להשגת יעדי הארגון

כאשר השימוש בכלל רכיבי המערכת ינוהל דרך תוכנה מרכזית אחת ויאפשר ארכיטקטורה אפקטיבית שתפחית את עלויות תפעול המערכת, היא תהנה מביצועים מהירים יותר, מדינמיות ומגמישות מקסימלית ● כל זאת לטובת צרכי הארגון ולעזרתו של המנמ"ר

תומר שוייצר, מנכ"ל Y-tech. צילום: יח"צ

תחום ה-IT ידע תמורות רבות לאורך ההיסטוריה, החל מימיו הראשונים בשנת 1940 לערך, כאשר הגיחו לעולם מחשבי ענק בעלי יכולות אחסון ועיבוד מידע מינימליים, ועד לעולם אחסון ועיבוד המידע הווירטואלי שאנו מכירים כיום. מאז ומתמיד משאבי חומרה, תוכנה ותקשורת היו הבסיס לפעילות זו. בשנים האחרונות ההתפתחויות הטכנולוגיות המתרחשות בחיינו מגדירות מחדש את היחסים בין חומרה לתוכנה, כך גם בתחום ה-IT.

מערכי מחשוב כיום מורכבים משכבות של שרתים, מתגים, נתבים, מערכות Firewall ועוד, כאשר לכל חומרה תוכנה וממשק ניהול משלה והגדרות ייחודיות לה. שינויים שוטפים בהגדרות המערכת כגון הגדלה או הקטנה של משאבים או הוספת שירותים חדשים, דורשים עדכון ידני של מרבית הרכיבים. בשנים האחרונות תופסת תאוצה תפיסה לפיה מערך תוכנה אחד ירכז וינהל את כלל ההגדרות והרכיבים במערכת ה-IT.

תפיסת ה-Software Defined Data Center, אשר תופסת תאוצה בשנים האחרונות, היא הפשטת מערכות ה-IT והפיכת הרכיבים למערכת אחת בעלת ארכיטקטורה אחידה, הפועלת כגוף אחד ומסוגלת לדבר עם כל רכיבי החומרה באופן החוצה את כל הממשקים, מערכת IT אשר תהווה מקשה אחת יעילה וגמישה ולא אוסף של רכיבים הפועלים באופן עצמאי.

עולם חדש של מערכת חוצה גבולות

על פי תפיסת ה-SDDC משאבי החומרה והשימוש בכלל רכיבי המערכת ינוהלו דרך תוכנה מרכזית אחת ויאפשרו ארכיטקטורה יעילה ואפקטיבית אשר תפחית את עלויות תפעול המערכת. מערכת זו תהנה מביצועים מהירים יותר, מדינאמיות ומגמישות מקסימלית לטובת צרכי הארגון ולעזרתו של מנמ"ר הארגון.

ניתן לדמות זאת למבנה גוף האדם כאשר נקודת השליטה משמשת כמוח מרכזי אשר מאפשר לכוון ולהפעיל את השרירים לכל פעולה נדרשת. אז מה הבשורה? בעצם לראשונה רכיבי חומרה בעלי תפקידים שונים הופכים לכלי עבודה אחוד וגמיש בעל פונקציות מרובות, המאפשר ניצול משאבים וארגון מערכת יעילה ואפקטיבית יותר.

דו"ח שפורסם לאחרונה על ידי MarketWatch טוען כי בשנת 2015 היקף שוק ה-SDN (ר"ת Software Defined Network) לבדו יגיע ל-20 מיליארד דולר. הערכה זו מבוססת על מחקר שנערך בארגונים ופורומים שונים בו העריכו פרויקטים שונים ובהם OpenFlow. נראה כי ה-SDDC הולך ותופס מקום מרכזי ומשמעותי יותר במחלקות IT של ארגונים עסקיים גדולים בעולם, והחל לחלחל גם לארגונים קטנים יותר.

כיום, למרבית ספקי החומרה הגדולים ישנה תוכנת ניהול דטה סנטר, אשר תומכת בכל רכבי המערכת, כאשר זו מתבססת על חומרה מבית אותו הספק. ביום בו נוכל ליישם SDDC באופן מלא ללא כל תלות בבית החומרה וברכיבי המערכת, נוכל ליהנות מגמישות אמיתית, עולם חדש של מערכת חוצה גבולות, שלא רק יוזיל את עלויות התפעול והקמת מערכות חדשות, אלא גם יהפוך את מערך ה-IT לזריז ויעיל, המתאים עצמו באופן אוטומטי ומושלם למטרות הארגון ולא להיפך.

הכותב הינו מנכ"ל Y-tech.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים