Noname: התקבלה הודעה חשאית חדשה

אחרי שנרגענו מהסערה שהביאה לעולם Secret, הגיע הזמן לפגוש את אחותה הצעירה והמעודכנת ● כל מה שרציתם להגיד לחברים הכי טובים והתביישתם עד כה

כנות אנונימית. Noname

הנה בעיה מוכרת: אנחנו רוצים לומר משהו לאדם קרוב מבלי לקלקל את היחסים איתו. מסתבר שמעכשיו יש מיזם שיפתור את האתגר הזה: אפליקציית Noname מאפשרת לשלוח הודעות ועדיין להישאר אנונימי לחלוטין. המוצר הוא עוד חלק בטרנד של אפליקציות שמנסות למצוא תחליף לסיטואציות בין אישיות תוך שימוש בעולם הווירטואלי שנגיש בסמארטפונים.

איך זה עובד? Noname מאפשרת שליחת הודעות אישיות בלבד. המערכת מתוכנתת כך ששום דבר לא נשאר בשרתים והתקשורת היא בין טלפון אחד לטלפון שני, כאשר האפליקציה חייבת להיות מותקנת בשני הצדדים. מייסדי האפליקציה מדווחים שיותר ויותר אנשים מצטרפים אליה – כאלה שרוצים לומר משהו לזולתם אבל לא רוצים לעשות זאת בגלוי.

 Secret מול Noname – מה ההבדלים?

Noname היא במובן מסוים "קרובת משפחה" של Secret. לאחר ש-Secret היכתה גלים בקיץ האחרון, לא היה ספק שהיא סימנה טריטוריה חדשה בתחום האפליקציות העוסקות בהעברת מסרים בצורה אנונימית. יחד עם זאת, נשאר פתח נרחב לאפליקציה שתזהה את הליקויים הברורים ב-Secret ותפתור אותם, כדי לספק חוויית משתמש נעימה יותר. נראה שאפליקציית Noname היא התשובה לכך. היא פועלת על בסיס טכנולוגיה חדישה שלא שומרת נתונים בשרת חיצוני אלא רק ב-P2P, וההערכות הן שזה עומד להיות הדבר החם הבא בעולם האפליקציות.

בניגוד לאפליקציות כמו ווטסאפ (WhatsApp), ששומרות את כל ההודעות ואת מספרי הטלפונים של המשתמשים על השרתים שלהן, Noname מכבדת את פרטיות המשתמש ולכן לא משאירה שום עקבות וירטואליים. היא אף מאפשרת למשתמש לחסום משתמש אחר מלכתוב לו.

פיתח אותה בן אנור, היזם והבעלים של בית התוכנה Appninja.co, שבין פיתוחיו ניתן למנות כמה אפליקציות מוצלחות, כולל אפליקציית מוניות שעובדת במספר מדינות. הוא טוען כי Noname זוכה ל-"ויראליות אדירה" וכי אנשים רבים מעבירים בה שלל מסרים.

חוות דעת

קל יחסית להעלות לאוויר אפליקציות מסוגה של Noname ומבחן התוצאה שלהן הוא בגידול המהיר בוויראליות שלהן. ההצלחה או הכישלון של האפליקציה תלויים בעד כמה היא טרנדית ומדברים עליה, ובשאלה האם אנשים יאמצו את האפליקציה וישתמשו בה באופן תדיר. מחקרים מראים כי צרכני הסמארטפון מתקינים בין 6 ל-10 אפליקציות באופן קבוע והיכולת לבצע שינוי בהרגלי השימוש היא מוגבלת.

הזמן הוא זה שיוכיח האם החידוש שטמון ב-Noname יהיה טרנד שיהפוך לשימוש קבוע.

להורדת האפליקציה לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים