אחרי 25 שנים: הטטריס ממשיך לגדול

מפתחי המשחק המפורסם, שמקורו בברית המועצות, החלו לשווק אותו לאחרונה בחנויות לטלפונים חכמים, כמו iPhone של אפל ● הטטריס כבר נכנס לרשימת עשרת המשחקים הנמכרים בכל הזמנים ב-App Store ● הנק רוג'רס, מנכ"ל חברת התוכנה פלאנט, שרכשה את הזכויות למכירת המשחק מחוץ למדינה הקומוניסטית, מתכוון לקיים בקרוב "אולימפיאדת טטריס" ● רוג'רס: "אני פשוט אוהב טטריס. אנשים משקיעים בין 10 ל-20 מיליון דולרים בפיתוח משחק. זה נותן להם יותר כוח"

25 שנים אחרי שהומצא, מחפשים מפתחי המשחק טטריס דרכים להרחיב את קהל לקוחותיו. לפני חודשים אחדים הם החלו לשווק אותו גם בחנויות המיועדות לטלפונים חכמים, כמו ה-iPhone של אפל. זאת לאחר שהגיעו למסקנה שהדור החדש מעדיף לשחק בנינטנדו או גיים בוי, ולא במשחק הוותיק שלהם.

אדם סאסמין, סגן נשיא המחלקה הסלולרית באיגוד הפרסום לאמנויות אלקטרוניות, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי "אנחנו מקווים שעם המעבר שלנו לטלפונים חכמים ול-App Stores, אנשים יוכלו למצוא את הטטריס ולקנות אותו, והקהל של טטריס יגדל". ואמנם, המשחק הגיע לעשירייה הראשונה ברשימת המשחקים הנמכרים בכל הזמנים ב-App Store זמן קצר לאחר שהחל להימכר בחנות.

ההצלחה של המשחק גדולה הרבה יותר מזו שייחל לה חוקר מדעי המחשב אלכסיי פאג'יטנוב, שהמציא את הטטריס ב-1984 במוסקבה. מטרתו הראשונית של המשחק הייתה בכלל לבחון את אלקטרוניקה – מחשב שהיה אז בשימוש בברית המועצות. פאג'ינטוב אמר, כי "התחלתי לפתח תוכניות מחשב שהיו בהן חידות, פאזלים ומשחקי לוח – דברים שנהיתי מהם כל חיי. טטריס היה אחת מהתוכניות הללו". לדבריו, "אני מרגיש כאילו פיתחתי את הטטריס אך לפני רגע".

הוא הוסיף, כי ההצלחה של המשחק נובעת מכך שלא הייתה בו אלימות, בניגוד למשחקי מחשב אחרים. "הרוח שיש בטטריס היא של יצירה, ולא של הרס, כפי שקיימת במשחקים שכוללים יריות וברוב המשחקים האחרים. למעשה, אתה עושה סדר בכאוס שנוצר כתוצאה מהנפילה הרנדומלית של הצורות. זה נותן לאנשים תחושה טובה מאוד".

אחרי שפיתח את הטטריס, פאג'ינטוב יצר משחקים אחרים, כמו "תיבת פנדורה" או "הקסיק". אבל הוא עדיין מקבל תמלוגים רבים מהמכירות של הטטריס. כמוהו גם חברת התוכנה פלאנט, שרכשה את הזכויות למכירת המשחק מחוץ לגבולות ברית המועצות ארבע שנים לאחר שהומצא.

הנק רוג'רס, מנכ"ל החברה, אמר שהפוטנציאל של טטריס הוא אין סופי, ובימים אלה הוא עובד על "אולימפיאדת טטריס", שתתקיים און ליין. החל מהשנה הבאה צפויות להתקיים תחרויות מקומיות על גביע טטריס בערים גדולות בעולם. לאחר מכן, נתכוון רוג'רס לקיים תחרות עולמית, אולי בהוואי, מקום מושבו.

לדבריו, הטטריס הוא עדיין משחק רווחי, אם כי הוא סירב לציין כמה מרוויחה החברה ממכירות המשחק. "אני פשוט אוהב את הטטריס", אמר. "אנשים משקיעים בין 10 ל-20 מיליון דולרים בפיתוח משחק. זה נותן להם יותר כוח".

הטטריס אהוב על ידי אנשים רבים ברחבי העולם, עד כדי כך שיש כאלה שקעקעו אותו על גופם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים