גרטנר: להיטי 2011 – מיחשוב ענן, וידיאו, רשתות חברתיות, יישומים ניידים ומחשבי לוח

החברה הגדירה את הטכנולוגיות והמגמות האסטרטגיות עבור מרבית הארגונים ב-2011 ● כך, רבים מהם יעברו להשתמש בשנים הקרובות בשירותי ענן ובווידיאו, וישלבו טכנולוגיות של רשתות חברתיות עם מרבית היישומים העסקיים ● "על ארגונים לקחת בחשבון את הטכנולוגיות הללו בעודם מבצעים תכנון אסטרטגי, ולקבל לגביהן החלטות לטווח של השנתיים הקרובות – באילו טכנולוגיות להשקיע וכמה", אמרו בכירים בחברה

מיחשוב ענן, וידיאו, עבודה על גבי רשתות חברתיות ויישומים ניידים ומחשבי לוח הם בין הטכנולוגיות והמגמות האסטרטגיות עבור מרבית הארגונים ב-2011 – כך על פי גרטנר (Gartner). הנושאים עלו בכנס שערכה החברה לפני ימים אחדים באורלנדו.

גרטנר מגדירה טכנולוגיה אסטרטגית ככזו שכבר הגיעה לבגרות והפכה למתאימה עבור מגוון רחב של יישומים או כטכנולוגיה חדשה, המציעה יתרונות עסקיים באמצעות יישום מוקדם שלה. "טכנולוגיה אסטרטגית היא בעלת פוטנציאל להשפיע באופן משמעותי על ארגונים במהלך שלוש השנים הקרובות", אמרו אנליסטים במהלך הכנס. "מידת ההשפעה שלה נקבעת על פי רמת השיבוש הנגרם לפעילות ה-IT או הפעילות העסקית, גובה ההשקעה הכספית הנדרשת או הסיכון שבאימוץ מאוחר שלה".

בין היתר, מצוינת ברשימת הטכנולוגיות האסטרטגיות של גרטנר תפיסת מיחשוב הענן. "בשלוש השנים הקרובות נראה גישות לשירותי ענן, אשר נופלות בתחום שבין הציבורי-הפתוח לפרטי-הסגור", הוסיפו. "הספקיות יציעו חבילות שירותי ענן שיחברו את הטכנולוגיות והמתודולוגיות הציבוריות של הספקית לכדי צורה שתאפשר את הטמעתן בארגון הלקוח. רבות מהן גם יציעו ניהול מרחוק של הטמעת שירותי הענן".

האנליסטים אף מעריכים, כי עד 2012 יהיו 1.2 מיליארד בני אדם בעלי מכשיר כף יד המסוגל לגלישה עשירה ולמסחר נייד ואשר ישמש כסביבה נוחה לחיבור בין תחום הניידים ותחום האינטרנט. "המכשירים הניידים הופכים למחשבים בזכות עצמם, הכוללים יכולות עיבוד ורוחב פס מפתיעים", אמרו. "איכות חוויית המשתמש במכשירים אלה מובילה לקוחות לתקשר עם חברות באמצעותם, ומגמה זו מובילה למרוץ להשקת יישומים ככלי תחרותי, על מנת לשפר את היחסים עם הלקוחות ולצבור יתרון על המתחרים".

עוד צופים האנליסטים של גרטנר, כי עד 2016 ישולבו הטכנולוגיות החברתיות עם מרבית היישומים העסקיים. הם מחלקים את המדיה החברתית לארבעה תחומים: רישות חברתי – מוצרי ניהול של עמודי משתמש, כמו: מיי-ספייס (MySpace), פייסבוק (Facebook), לינקדאין (LinkedIn) ופרנדסטר (Friendster), וכן יישומים שעוזרים למצוא אנשים באמצעות אלגוריתמים וניתוח יחסים בינאישיים; עבודה על גבי רשתות חברתיות – טכנולוגיות ויקי (Wiki), בלוגים, מסרים מיידיים, שיתוף פעולה משרדי וחוכמת המונים; פרסום תכנים חברתי – טכנולוגיות שמסייעות לקהילות ביצירת מאגרי תוכן אישי והפיכתו לנגיש וניתן לשימוש, כמו: יו-טיוב (YouTube) ופליקר (Flickr); תגובות ברשתות חברתיות – קבלת תגובות ודעות על תכנים שמועלים ביו-טיוב, פליקר, דיג (Digg), דלישס (Delicious) ואמזון (Amazon).

האנליטיקה מגיעה לא רק ל-BI, אלא גם לרשתות חברתיות

על פי החברה, עד 2013, יותר מ-25% מהתוכן שאליו נחשפים העובדים במהלך היום יהיה קשור לתמונות, וידיאו או אודיו. בגרטנר מסבירים, כי הווידיאו נכנס במהירות לשימוש בקרב חברות שאינן חברות מדיה, והוא מקבל תאוצה עקב שימוש מוגבר בו בטכנולוגיות הנמצאות במגמת עלייה, כמו: צילום דיגיטלי, מכשירים אלקטרוניים, אינטרנט, תוכנה חברתית, תקשורת אחודה, טלוויזיה באינטרנט ומיחשוב נייד.

חברת המחקר אף צופה, כי עד 2013 יפעילו יותר ממחצית חברות הפורצ'ן 500 (Fortune 500) תוכניות עסקיות הקשורות למיחשוב מודע-הקשר, וכי עד 2016, שליש משוק מוצרי הצריכה הניידים יבוסס על טכנולוגיות בתחום זה. מדובר במיחשוב שעושה שימוש במידע על המשתמש, פעילויותיו והעדפותיו, על מנת לשפר את הממשק עימו.

תחום נוסף שיצמח, על פי חברת המחקר, הוא טכנולוגיות אנליטיקה מתקדמת. "עלייה ביכולות המיחשוב והמכשירים הניידים, יחד עם שיפור ברמת החיבוריות מאפשרים את התרחשותו של שינוי באופן בו חברות תומכות בהחלטות תפעוליות", נמסר.

האנליטיקה מגיעה לא רק ל-BI, אלא גם לרשתות חברתיות. מדובר, לדברי האנליסטים, ביכולות מדידה, ניתוח ופענוח של תקשורת וחיבורים בין אנשים, רעיונות ונושאים, על גבי רשתות חברתיות והאינטרנט במקום העבודה. "כלים לביצוע הפעולות הללו שימושיים לצורך בחינת מבנים חברתיים, כמו גם דפוסי עבודה של יחידים, קבוצות או חברות", על פי החברה.

גרטנר צופה שימוש עצום בזיכרון פלאש על גבי מכשירי קצה, ציוד מדיה ומערכות IT אחרות. זאת, בעיקר עקב העובדה כי בניגוד לזיכרון RAM, הרי שזיכרון פלאש נותר בעינו גם כשאינו מקבל חשמל, ובכך דומה יותר לכונן אשר מכיל זיכרון שחייב להישמר גם במקרה של הפסקות חשמל.

"על ארגונים לקחת בחשבון את הטכנולוגיות הללו בעודם מבצעים תכנון אסטרטגי, ולקבל לגביהן החלטות לטווח של השנתיים הקרובות", אמרו דיוויד קירלי וקארל לונץ', סגני נשיא ואנליסטים בכירים בגרטנר. "ההחלטה יכולה להיות לא לעשות דבר לגבי טכנולוגיה אחת ולהשקיע באחרת, והיא גם יכולה להסתכם בבדיקה של טכנולוגיה מסוימת, או לחילופין – להשקיע בפריסתה משאבים רבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים