תוכן שיווקי

"הטאבלטים הם ערוץ תקשורת חשוב עם הלקוח שאסור לארגונים להתעלם ממנו"

הדברים נאמרו במסגרת שולחן עגול ייחודי למנמ"רים בנושא סלולר שנערך לפני כשבוע בחברת ריל קומרס

21/10/2010 14:05

בשולחן עגול ייחודי למנמ"רים, בנושא אסטרטגיות מובייל ופתרונות בזירת הסלולר, שנערך השבוע במשרדי חברת ריל קומרס בת"א, השתתפו מנמ"רים מארגונים פיננסיים ותעשייתיים, בכירי החברה, ומומחים בתחום. זהו המפגש הראשון למנמ"רים שיוזמת חברת ריל קומרס, המתמחה בפיתוח אפליקציות מורכבות ואתרי אינטרנט לטלפונים סלולריים חכמים.

נאור מן, מנכ"ל משותף של חברת ריל קומרס, סקר בפני המנמ"רים ושאר הבכירים באירוע את המהפכה שעוברת על עולם הסלולר: "ישנם גורמים שונים שהביאו למהפיכה הסלולרית אותה אנו חווים מדי יום. המכנה המשותף לכל הגורמים הוא חוויית המשתמש היחודית בדור החדש של הטלפונים הסופר חכמים".

גלית פיין, אנליסטית בכירה מ-STKI, ציינה בהרצאה שנשאה, כי העולם עובר יותר ויותר למחשוב נייד: "אחד השימושים העיקריים של הסלולר הוא גלישה ברשתות חברתיות. ארגונים צריכים לדעת איך לנצל את העובדה שהלקוח מחובר אליהם 24/7 בזמן אמת. צריך לדעת איך ליצור מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוח, להשפיע על ההחלטות שלו, להגיב אליו בזמן אמת, ולהיות מפסיק פתוחים כדי להשתנות. ארגונים לא משתמשים במדיה החברתית בתבונה. כולם נמצאים בפייסבוק או בטוויטר, צוברים אנשים שעוקבים  אחריהם וחושבים שאם עשו להם "לייק" זה מספיק. אבל זה לא. צריך לגרום ללקוח לחזור וליצור נאמנות ע"י כך שמראים לו שמקשיבים לו ושהוא יכול להשפיע".

במפגש עסקו בערוצים החדשים דרכם מתקשרים היום ארגונים עם לקוחותיהם כמו מדיה חברתית, מובייל וטאבלטים. "ארגונים רבים לא מבינים שהטאבלט הוא ערוץ חשוב שאסור להתעלם ממנו. לראייה תוך 28 ימים מיום ההשקה, נמכרו בעולם מיליון אייפדים", אמרה פיין. לדבריה, "הארגונים לא משכילים להבין שהלקוח מצפה לחוויה אחידה: אם יצרתי קשר עם מרכז השירות של הארגון, אני מצפה שהם יידעו מה עשיתי לפני שעתיים באתר שלהם ומה עשיתי לפני חמש דקות דרך אפליקציית הסלולר שלהם. נראה שכל ערוצי התקשורת עם הלקוח מתפתחים באופן מנותק ואין ראייה כוללת של חווית המשמש מול הארגון. צריך לטפל בזה ולהקים גוף גג שאחראי על כל הערוצים מול הלקוח ולדאוג לאחידות ולעקביות השירות".

"בתחילה עולם המובייל כלל בעיקר תקשורת טלפונית ותכנים שאינם קשורים למקום או לזמן", אמר מן. "היום המשתמשים רוצים לקבל תוכן מיוחד עבור המקום, הזמן והקונטקסט שבו הם נמצאים. כמו למשל לדעת מה ההנחות בחנויות הנמצאות בקרבת המשתמש". אחת האפשרות כיום היא לפתח אפליקציות לסלולר המבוססות על augmented reality (מציאות מועשרת) שבה מוסיפים למציאות הנמצאת על מסך הסלולר רובדי אינפורמציה נוספים. מן הזכיר בנושא את האפליקציה שפיתחה ריל קומרס עבור בנק לאומי, שבה המשתמש מדליק את המצלמה ורואה הדמיה של הסניפים על גבי העולם המציאותי, תוך כדי הליכה.

חברת ריל קומרס מתמחה באסטרטגיה ואינטגרציה של טכנולוגיות web וסלולר ומספקת שירותי Premium בתחומי פיתוח מערכות ניהול תוכן ומערכות e-commerce מתוחכמות. בין לקוחות החברה: YNET, הדקה ה-90, סלקום, כלל ובנק לאומי. החברה פועלת מתל אביב ומעסיקה כ-120 עובדים.

אירועים קרובים