חדש: מאו"ר – מאגר חומרי למידה אונליין

המאגר הוקם על ידי משרד החינוך, איגוד האינטרנט הישראלי ומרכז החישובים הבין אוניברסיטאי וכבר כולל 2,000 פריטי לימוד בעברית ● הוא כולל קורסים ושיעורים שלמים, מצגות, סימולציות, קטעי וידיאו ואודיו, תרגולים ומטלות, עם אפשרות לבצע הערכת עמיתים ותוספת של חוות דעת משתמשים

איגוד האינטרנט הישראלי, מחב"א (מרכז החישובים הבין אוניברסיטאי) ומשרד החינוך הודיעו על השקת מאגר חומרי למידה ברשת (מאו"ר), שיהיה זמין לכל מוסדות החינוך, לגופים ציבוריים ולמגזר הפרטי. מטרת המאגר היא לאפשר מציאת אובייקטים לימודיים בקלות ובמהירות. כבר כיום מונה המאגר כ-2,000 פריטי לימוד בעברית.

המאגר כולל קורסים ושיעורים שלמים, מצגות, סימולציות, קטעי וידיאו ואודיו, תרגולים ומטלות, עם אפשרות לבצע הערכת עמיתים (Peer Review) ותוספת של חוות דעת משתמשים. מאגר חומרי הלמידה כולל בסיס נתונים מרכזי, המכיל מטה-נתונים אודות אובייקטים המאפיינים את חומרי הלימוד ומאפשר חיפוש אובייקטים. בנוסף, הוא מאפשר שליחה יזומה (Free Submission) למאגר של חומרים על ידי יוצרי התוכן, ביניהם מרצים, מורים ומתרגלים ממגוון מוסדות.

השלב הראשון בבניית המאגר היה יצירת תקן ישראלי לאובייקט למידה – הישראקור (ISRACore) – המבוסס על התקן המקובל באירופה (LOM) ומגדיר את המידע שיש לספק על מנת לאפיין את חומרי הלמידה. בשלב השני נחתם הסכם בין מחב"א, איגוד האינטרנט הישראלי ומשרד החינוך לבין MERLOT, מאגר בינלאומי של מטה-נתונים לאובייקטי למידה, והחל פיתוח פורטל בעברית שיספק גישה למאגר MERLOT.

פורטל מאו"ר מאפשר לבצע חיפוש וחיפוש מתקדם, ומנגנון תרומת החומרים שבו מאפשר לכל מבקר באתר להצטרף כחבר למאו"ר ולהוסיף למאגר חומרי לימוד שברשותו, כמו גם הערות המתייחסות לחומרי הלימוד. המאגר המורחב מכיל כיום למעלה מ-30 אלף אובייקטי למידה המיועדים לבתי הספר, למוסדות ההשכלה הגבוהה ולציבור הרחב.

פרויקט מאו"ר יוצג בכנס הארצי השנתי השמיני של מיט"ל, "תקשוב בהוראה האקדמית", שיתקיים ביום רביעי הבא, ה-30 ביוני, בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה. הכנס הוא מפגש ארצי רב משתתפים המתמקד בתיאור ההישגים והאתגרים הקיימים בלמידה מתוקשבת בחינוך הגבוה.

רימון לוי, נשיא איגוד האינטרנט הישראלי, אמר, כי "מאו"ר הוקם במטרה להתמודד עם הקושי במציאת משאבים לימודיים מאופיינים על פי קריטריונים לימודיים ומלווים במדדי איכות. זוהי יוזמה משותפת של איגוד האינטרנט הישראלי, מחב"א ומשרד החינוך, שמקורה בהבנה, כי הרשת היא מקור שיתוף בעל פוטנציאל אדיר, שמסוגל לשרת את צרכי מערכת החינוך". הוא הוסיף, כי "היקף השימוש בטכנולוגיות למידה במוסדות החינוך השונים גדל משנה לשנה. עם הרחבת האפשרויות הטכנולוגיות, ובעיקר שילוב כלים מבוססי אינטרנט, החלו מרצים לשלבם בהרצאותיהם, ועלה הצורך במאגר שכזה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עירא

    יש מוסכמה שכזו, שכשכותבים על אתר כלשהו, טוב שיהיה לינק אליו...

אירועים קרובים