מוזילה: הוצגה מפת הדרכים לפיתוח פיירפוקס 4

בארגון הבטיחו, כי הדפדפן, שיופיע לקראת סוף השנה, יתאפיין במהירות, שימושיות ויכולות שליטה משופרות ● מייק בלצנר, המנהל הממונה על פיירפוקס במוזילה: "אנו בוחנים את המתחרים שלנו והמתחרים שלנו בוחנים אותנו - ואנו בהחלט מתכוונים לנצח"

עוד גרסה על המדפים. פיירפוקס

מייק בלצנר, המנהל הממונה על פיירפוקס (Firefox) במוזילה (Mozilla), הציג את מפת הדרכים לפיתוח גרסה 4 של הדפדפן הפופולרי. לדברי בלצנר, היעד החשוב ביותר בפיתוח הדפדפן הוא מהירות, ויעדים חשובים נוספים הם שימושיות ושליטה.

בלצנר הסביר, כי במוזילה שמים דגש גם על מדדים שאינם משקפים בהכרח את התפיסה המקובלת של מהירות, דוגמת קצב הגלילה של הדפים. "אמות המידה המקובלות אינן משקפות את חוויית השימוש האופיינית", אמר בלצנר. בדרך כלל, מושפעת תחושת המהירות מקצב התחלופה של צבעי הפיקסלים על המסך, או מקצב האנימציה של פס ההתקדמות. במלים אחרות – תפיסת המהירות מושפעת במידה רבה מהעיצוב, ולאו דווקא מתהליכי מיחשוב יעילים.

בלצנר נמנע מלהזכיר את שמה של גוגל (Google), אך הדגיש, כי עיצוב פשוט של ממשק המשתמש משדר תחושה של מהירות. "ממשק המשתמש עשוי להיתפס כמהיר בעיקר בשל המראה שלו", אמר בלצנר. כדי שהממשק ייתפס כמהיר, מציעים תיבות דו שיח פשוטות יותר, נמנעים מהפרעות מיותרות בתהליך האתחול, ועורכים את העדכונים ברקע.

במענה לשאלה על התחרות מול כרום (Chrome) של גוגל ומול אינטרנט אקספלורר 9 (Internet Explorer) של מיקרוסופט (Microsoft), הביע בלצנר ביטחון ביכולת של פיירפוקס 4 להתחרות בהם. לדבריו, "צריך לזכור שאך לפני חמש או שש שנים היה בשוק רק שחקן אחד, וכמעט שלא הייתה תחרות שתוביל לקדמה. כיום, הזירה תחרותית ביותר והלחץ להתקדם רב. אנו בוחנים את המתחרים שלנו והמתחרים שלנו בוחנים אותנו – ואנו בהחלט מתכוונים לנצח".

עם זאת, התחרות תלויה במידה רבה בפלטפורמות הגלישה באינטרנט, ולפיירפוקס, למשל, אין שום סיכוי להתחרות על ליבם של משתמשי iPhone, משום שאפל (Apple) אינה מאשרת להציע דפדפנים מתחרים בחנות היישומים שלה. סביר להניח, שמוזילה תיתקל בבעיות דומות גם במערכת ההפעלה החדשה של גוגל, אשר מכונה Chrome OS.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים