האם ישראל בדרך להצטרף לחרם של הממשל האמריקני על וואווי?

לפי פרסומים באתרים בחו"ל, ישראל עומדת לחתום על עסקה עם ארה"ב, שבה היא תתחייב לא להשתמש בטכנולוגיה סינית ברשתות דור 5 שייפרסו במדינה ● משרד התקשורת: "מאז כניסתו לתפקיד מנהל שר התקשורת מגעים עם בכירים בממשל האמריקני, בהם נדונים, בין היתר, נושאים אלו״

האם ישראל תחרים את וואווי מרשתות דור 5? אילוסטרציה: BigStock

סיום המכרז על תדרי דור 5 בישראל מכניס את ישראל כעת למעגל העימות הסיני-אמריקני, שבמרכזו המאמץ האמריקני להניא את בנות בריתה משימוש בציוד של וואווי (Huawei) לפריסת רשתות דור 5.

לפני כמה ימים פורסם באתרים בחו"ל, כי גורמים אמריקניים רשמיים אישרו כי ישראל עומדת לחתום עם ארה"ב על עסקה, שבה ישראל תתחייב לא להשתמש בטכנולוגיה סינית ברשתות דור 5 שייפרסו במדינה. אותם גורמים ציינו, כי מזכר הבנות של ההסכם ייחתם "תוך כמה שבועות", וכי "ארצות הברית אופטימית בנוגע לכך, שישראל תחליט להתיר רק ספקים אמינים לרשתות דור 5 שלה".

ישראל, לפי הידיעה, היא אחת השותפות החשובות של ארצות הברית ביוזמת "הרשת הנקייה", של משרד החוץ האמריקני, שנועדה למנוע "את האיום בטווח הארוך על פרטיות הנתונים, האבטחה וזכויות האדם שמציבים על העולם החופשי גורמים רודנים מרושעים כמו המפלגה הסינית הקומוניסטית".

ההחלטה הפומבית של ישראל עדיין לא פורסמה, ולפי דובר של המדינה בשגרירות ישראל בסין, "הנושא בכללותו עדיין מצוי בבדיקה".

ממשרד התקשורת נמסר, כי ״ישראל נערכת לדור הבא של התקשורת דור 5 ובמסגרת זאת פורסם מכרז להקצאת תדרים שנסגר זה עתה. פריסת דור 5 תתבצע באופן שיבטיח ויקדם את חוסנה הכלכלי והלאומי של מדינת ישראל. מאז כניסתו לתפקיד מנהל שר התקשורת מגעים עם בכירים בממשל האמריקני, בהם נדונים, בין היתר, נושאים אלו״.

בתוך כך, לפני כשבוע פג תוקפם של האישורים הזמניים שניתנו לחברות אמריקניות, בהן גוגל, למשל, שאפשרו להן להמשיך לסחור עם וואווי למרות הצו הנשיאותי ממאי 2019, שאסר פעילות מסחרית של חברות אמריקניות מול הענקית הסינית אלא באישור מיוחד. כעת, עם סיום תוקפו של האישור המיוחד, לא תוכל וואווי להמשיך לסחור מול אותן חברות, מה שלא יאפשר לה, למשל, לספק עדכוני אנדרואיד למכשירים הקיימים שלה.

בנוסף, לפני כשבוע הקשיחה ארצות הברית עוד יותר את הסנקציות על וואווי, והוסיפה 38 חברות לרשימה של 114 החברות שאסור להן לסחור מול וואווי. לדברי מייק פומפיאו, מזכיר המדינה של ארצות הברית, ההגבלות הנוספות הללו "ימנעו מוואווי עקיפה של חוקי ארצות הברית" באמצעות רכישה אלטרנטיבית של שבבים באמצעות חברות צד ג' או הצטיידות בשבבים סטנדרטיים שנמכרים על ידי חברות שונות. "וואווי והחברות הבנות שלה פעלו באמצעות חברות צד ג' כדי לרכוש טכנולוגיות אמריקניות בדרך שעוקפת את האינטרסים של הביטחון הלאומי ומדיניות החוץ", אמר גם שר המסחר האמריקני, וילבור רוס. "ההחלטה הזאת ממחישה את מחויבותנו המתמשכת לסכל את יכולתה של וואווי לעשות זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים