האח הגדול עולה כיתה: מוקד 100 במשטרת מחוז תל אביב יחובר ל-3,000 מצלמות

150 מצלמות כבר חוברו למוקד החירום המשטרתי במסגרת פרויקט "עין צופיה" ● פקד אורן משולם, מפקד מוקד 100 במשטרת מחוז תל אביב: "השימוש במצלמות יסייע לשליטה המוקדמת של צוות המוקד על הנעשה בשטח - הן בקבלת מידע מוקדם על הנוכחים וההתרחשות, והן בהכוונה לנקודות ספציפיות"

משטרת מחוז תל-אביב השיקה אתמול (ג') פרויקט של חיבור מוקד החירום 100 למצלמות אבטחה ברחבי המחוז. במסגרת הפרויקט, "עין צופיה" שמו, חוברו כבר 150 מצלמות המותקנות ברחובות הערים ובמרכזים מסחריים, ובסופו של דבר, בחודשים הקרובים יחוברו למוקד המשטרתי כ-3,000 מצלמות. מהמשטרה נמסר, כי מטרת הפרויקט היא "לשפר את יכולות המענה של משטרת מחוז תל אביב לטיפול באירועים השוטפים המגיעים למוקד 100 ולשפר את האפקטיביות בלחימה בפשיעה".

פרויקט "עין צופיה" כולל מיפוי וריכוז של מצלמות אבטחה ברחבי המחוז, והפעלתן בשליטה מרחוק, על פי אירועים המתרחשים באזורים השונים במחוז. בראיון לאנשים ומחשבים אמר פקד אורן משולם, מפקד מוקד 100 במשטרת מחוז תל אביב, כי "השימוש במצלמות הללו יסייע לשליטה המוקדמת של צוות המוקד על הנעשה בשטח – הן בקבלת מידע מוקדם על הנוכחים וההתרחשות, והן בהכוונה לנקודות ספציפיות". הוא הוסיף, כי הפרויקט מופעל בשיתוף פעולה עם רשויות מקומיות ומרכזי קניות גדולים, המצויים בשטח המחוז. לדברי פקד משולם, הפרויקט מופעל אך ורק על פי קריאות למוקד לשם סיוע ושליטה בזירת אירוע.

בשלב הראשוני של הפרויקט חוברו בעיקר מצלמות מעיריית קריית אונו ומקניון גבעתיים, לצד מצלמות התנועה של נתיבי איילון ואלו של מע"צ. הרעיון, לדברי פקד משולם, הוא לא לצפות בכל המצלמות כל הזמן, אלה להתמקד במצלמות באזור ובאירוע ספציפיים, לאחר שהתקבלה הודעה על מקרה חירום. הצפי, אמר משולם, הוא שבסוף הפרויקט אלפי מצלמות ממגוון מקומות – בתי עסק, רשויות ממשלתיות ומוניציפליות – יחוברו למוקד, ובכך יגבירו את רמת האבטחה במחוז. "בשל הצפייה במצלמות, אנשי המשטרה בשטח יוכלו להגיע במהירות רבה לזירת אירוע", סיכם, "הפרויקט יכול לסייע מאוד למשטרה בזמן אמת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים