פרופ' סאברמניאן סאבייה: "תוך שנים ספורות הנדל"ן ברשת יהיה יקר יותר מבעולם הפיזי"

"בעולם שמות המתחם טמון פוטנציאל כלכלי שימומש במהרה ויעמוד על שווי של חצי טריליון דולרים", אמר פרופסור סאבייה, המשמש גם כיושב ראש מועצת המנהלים של i-DNS.net ● הוא ציין, כי "אנחנו רואים מעבר מעולם חד-לשוני ברשת, עם אנגלית דומיננטית, למצב של רשת מגוונת, רב-לשונית, שבה שוכנות שפות נוספות, דוגמת ערבית, סינית, רוסית וספרדית"

"הרשת תופסת יותר ויותר תאוצה כעוד מרחב בעולם, והיא כבר מזמן לא רק פלטפורמת תקשורת. בשל כך, נפח הפעילות הכלכלית שבה הולך וגדל. לכן, תוך שנים ספורות הערך של כלל הנדל"ן ברשת יהיה גדול יותר מזה של הנדל"ן שבעולם הפיזי". דברים אלה נאמרו על ידי פרופסור סאברמניאן סאבייה, יושב ראש מועצת המנהלים של i-DNS.net ומומחה בעל שם בינלאומי לאינטרנט.

פרופסור סאבייה היה אורח הכבוד בכנס אינטרנט.קום, שנערך היום (ד') במלון דניאל בהרצליה. בכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נדונו נושאים הקשורים לעתיד הרשת. הנחה אותו דוד פרידמן, סמנכ"ל שיווק ומייסד דומיין דה נט.

צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

לדברי פרופסור סאבייה, "במהלך השנים אנשים גילו שאפשר לעשות כסף משמות מתחם". כך, הוא הביא בתור דוגמה את האתר Business.com, שלפני כמה שנים נמכר בשמונה מיליון דולרים, ולפני שנתיים נמכר מחדש תמורת 400 מיליון.

"הרשת היא מקום נפלא, אולם גם מבולבל ומביך", אמר. "יש בה גם קסם רב, בשל הפוטנציאל הכלכלי הגלום בה. כך, אני מעריך שבעולם שמות המתחם טמון אוצר בשווי חצי טריליון דולרים, והתחום צומח ללא הרף".

"הדומיננטיות של האנגלית ברשת תתערער"

לאחר שתיאר את התפתחות הרשת והרישום של שמות מתחם בה, דיבר פרופסור סאבייה על מאבקו להפיכתם ברשת למרובי שפות. לפני יותר מעשור, הוא היה חבר בצוות הפיתוח של IDN (ר"ת International Domain Name), הטכנולוגיה לשמות מתחם בשפות שאינן משתמשות בתווים הלטיניים התקניים. לדברי פרופסור סאבייה, עיקר פעילותו היה בסין, קוריאה ובארצות נוספות במזרח אסיה, וזו הביאה להצלחת המאבק בגורמים שונים בארצות הברית, שהחלשת הדומיננטיות של השפה האנגלית לא הייתה לרוחם. בסופו של דבר, לאחר מאבק בן כמה שנים, IDN אומצה כתקן בינלאומי, שמוטמע כיום במרבית הדפדפנים.

הוא אמר, כי עיקר ההתנגדות בא מכיוון ICANN, איגוד הכתובות ושמות המתחם באינטרנט, שלבסוף אישר את הטכנולוגיה ב-2008. בשל השימוש בטכנולוגיה, הסביר, שרתי שמות המתחם (DNS) יכולים לזהות ולתרגם גם תווים שאינם לטיניים ולכן מאפשרים גם סיומות בשפות השונות.

"אנחנו רואים מעבר מעולם חד-לשוני ברשת, עם אנגלית דומיננטית, למצב של רשת מגוונת, רב-לשונית, שבה שוכנות שפות נוספות, דוגמת ערבית, סינית, רוסית וספרדית", אמר. "כשהתחלנו את הפעילות הזו ברשת, אנשים לעגו לנו. נכון שלא מדובר בפריצת דרך טכנולוגית, אבל המאבק הוא לשימור תרבויות".

הוא הזהיר, כי המשך הדומיננטיות של האנגלית ברשת יביא להכחדת שפות ותרבויות: "ארצות חלשות לא מסוגלות לספק את המשאבים הנדרשים להזרמת תכנים בשפתן לרשת, אין להן את המשאבים הנדרשים להתמודד עם הדומיננטיות של אוהבי האנגלית ב-ICANN, וגם לא את הכלים להיאבק מול הביורוקרטיה וההליכים המשפטיים הנדרשים לשמור על פעילות בשפת המקור ברשת. בשל כך, תרבותן פשוט תיעלם תוך שנים ספורות". פרופסור סאבייה סיים את דבריו בציינו, כי, בסופו של דבר, תימצא פשרה בין תומכי האנגלית ברשת ובין שאר ארצות העולם.

גיל גבעתי, מנכ"ל Efficens Software, אמר, כי ארגונים אינם רואים לנגד עיניהם את כלל ההוצאות, הסמויות והגלויות, הכרוכות בתפעול מערך ה-IT. "כיום, ניטור היישומים נחוץ יותר מתמיד, בשל הערך העסקי הטמון בו", ציין. לדבריו, מנמ"רים בארגונים ניצבים כיום בפני מצוקת משאבים, שתשפיע על פעילות מערכי ה-IT שבראשותם. גבעתי הוסיף, כי "לניטור האפליקטיבי יש ערך כלכלי מובהק לארגון. יש דרכים שונות לבחינת החזר ההשקעה בתוכנות מסוג זה. הוא מאפשר לדעת בזמן אמת מתי המערכות של הארגון אינן פועלות כשורה ומספק מידע רב ככל האפשר שיסייע לפתור את הבעיה בזמן הקצר ביותר".

"AVIcode מובילה בעולם בתחום הניטור האפליקטיבי של תשתיות מיקרוסופט (Microsoft), והיא מספקת מאז 2003 טכנולוגיה ייחודית למטרות אלה. יש לה יותר מ-11 אלף סוכני ניטור ברחבי העולם", אמר גבעתי. הוא סיכם בציינו, כי "הניטור האפליקטיבי מביא לערך כלכלי ברור עבור ארגונים. בנוסף, ניתן לראות באמצעותו את החזר ההשקעה בתוכנות מסוג זה. הטמעת פתרונות AVIcode מביאה לצמצום של 30% בבעיות ביצועים, כמו גם להפחתה משמעותית של 50% במשך הטיפול בהשבתות של מערכות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים