סא"ל טלי כספי-שבת מונתה למפקדת מנהלת תוכנית 2020 באגף התקשוב

תחליף בתפקידה את אלוף משנה אריק קליימן, ששימש כמפקד המנהלת משך שלוש שנים; "התחברתי לסיפור ולערך העצום שהפיתוחים הטכנולוגיים של היחידה מביאים לצה"ל כולו, ולאתגר שבעיצוב התהליכים ביחד עם המשתמש המבצעי"', אמרה

סגן אלוף טלי כספי-שבת, מפקדת מנהלת 2020 הנכנסת צילום: דובר צה"ל

טקס החלפת מפקדי מנהלת 2020 שבאגף התקשוב וההגנה בסייבר בצבא נערך בשבוע שעבר בקמפוס הטכנולוגי במחנה מקלף שברמת גן. אל"מ אריק קליימן, ששימש כמפקד המנהלת משך שלוש שנים, סיים את תפקידו, ואת מקומו החליפה סא"ל  טלי כספי-שבת. הטקס נערך במעמד אלוף ליאור כרמלי, ראש האגף, ותת אלוף רמי מלאכי, מפקד יחידת לוט"ם שבאגף.

מימין, אלוף משנה אריק קליימן, מפקד מנהלת 2020 היוצא, תת אלוף רמי מלאכי, מפקד יחידת לוט''ם שבאגף התקשוב וההגנה בסייבר וסגן אלוף טלי כספי-שבת, מפקדת מנהלת 2020. הנכנסת. צילום" דובר צה"ל

מימין, אלוף משנה אריק קליימן, מפקד מנהלת 2020 היוצא, תת אלוף רמי מלאכי, מפקד יחידת לוט"ם שבאגף התקשוב וההגנה בסייבר וסגן אלוף טלי כספי-שבת, מפקדת מנהלת 2020. הנכנסת. צילום" דובר צה"ל

בתפקידה האחרון שימשה סא"ל כספי־שבת כראש ענף תכנון ובקרה במטה חטיבת ההתעצמות, לוט"ם. "עוד כתוכניתנית צעירה", אמרה בטקס, "התחברתי לסיפור ולערך העצום שהפיתוחים הטכנולוגיים של היחידה מביאים לצה"ל כולו, ולאתגר שבעיצוב התהליכים ביחד עם המשתמש המבצעי". היא סיימה באומרה כי "חובה עלינו כיחידה להוביל את צה"ל לעבר העתיד ולעצב יכולות מתקדמות לעולמות משאבי האנוש, הלוגיסטיקה, הארגון, התקציבים, מערכות היבשה, הרפואה, המשפט והדרכה. זה ייעשה באמצעות מיצוי מידע ומערכות מתקדמות, המשולבות ביכולות של בינה מלאכותית."

אל"מ קליימן אמר בטקס כי "לפני שלוש שנים, לאחר שירות ארוך ומרתק בחיל הים, קיבלתי את הפיקוד על היחידה המופלאה הזו – 2020. אי אפשר שלא להשתאות נוכח האתגר שלקחנו על עצמנו: עיצוב פני צה"ל בעולם עליו אנו אמונים". לדברי אל"מ קליימן, "הדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד, היא להמציא אותו – וכך עשינו. יצאנו למסע, אתם, החיילים, סללתם דרכים חדשות, הנחתם יסודות לוגיסטיים, רפואיים, משפטיים, ובעצם נגעתם בכל אבן בבניין צה"ל, וקבעתם את נראות פניו. פרצתם את הדלת מחוץ לחומות והגעתם, באמצעות הדיגיטל, עד אחרון החיילים. עם כל המידע הזה, הדרך למהפכת מיצוי המידע, הפכה קצרה".

אלוף משנה אריק קליימן, מפקד מנהלת 2020 היוצא. צילום: דובר צה"ל

אלוף משנה אריק קליימן, מפקד מנהלת 2020 היוצא. צילום: דובר צה"ל

מערכת ERP אחת, כלל-צה"לית

מנהלת 2020 הוקמה תחת יחידת מצפ"ן שבלוט"ם בסוף 2014. מטרתה היא להביא להקמת מערכת ERP אחת, כלל-צה"לית. מנהלת 2020 הוקמה על רקע מסקנות ועדת לוקר וגיבושה של תר"ש (תכנית רב שנתית) גדעון, שתעזור לצה"ל להתייעל תקציבית ומבצעית.

היא קמה מתוך רצון להביא למהפכה ב-IT הצה"לי, במערכות בהן הצבא משתמש בשגרה ובחירום. מטרת המנהלת היא ליצור שפה משותפת בין כלל הגופים בצבא, ולפתח באופן אחוד את כלל המערכות הניהוליות והמערכות תומכות הלחימה. המנהלת פצחה בתהליך אינטגרטיבי לפיתוח ולהסדרת המערכות בעולמות כוח האדם, הלוגיסטיקה, החימוש, התקציב ועוד – מכלל זרועות צה"ל, על מנת ליצור פלטפורמה אחודה אחת, עם אמת אחת, שפה אחת ותובנות אחודות. זאת, לטובת בנייה של תמונת מצב כוללת. לשם כך מיושמת מערכת ERP של סאפ, שבהטמעתה הוחל במחצית העשור הקודם, והיא צפויה להסתיים בתחילת העשור הבא. "על הדרך", כל הנתונים עולים למערכת ה-ERP ומערכות לגאסי ישנות יוצאות לפנסיה – ונגרטות.

ברקע התכנית רצון ליותר שליטה ובקרה, להתייעלות תהליכית ולחיסכון במשאבים. מנהלת 2020 יושבת במצפן שביחידת לוט"ם, בית התוכנה של אגף התקשוב. פעילותה נחלקת לארבע: מערכות משאבי אנוש; מערכות לוגיסטיות; מערכות מרכזיות – רפואה, תקנון ותקציבים במטכ"ל; וכניסה לעולם הדיגיטל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים