נסגר שירות גוסט, שסיפק סביבת עבודה וירטואלית והקים מרכז פיתוח ברמאללה

"המוצר שלנו טוב מאוד ובכיוון הנכון, אבל היו בעיות אחרות - המיתון, שהביא להפחתת המימון לפרויקט, והעובדה שנכנסו מתחרים גדולים לשוק, כמו מיקרוסופט וגוגל", הסביר ד"ר צבי שרייבר, מנכ"ל החברה, בוועידת CeBIT ● הוא סיפר גם על הניסיון בהעסקת של עובדים ישראלים ופלסטינים יחדיו - כולל בזמן מבצע עופרת יצוקה ● ד"ר שרייבר וקרן בנצ'מרק, שמשקיעה בגוסט, נמצאים במגעים למצוא רוכש שימשיך לפתח את המוצר לשוק העסקי

שירות המחשב הווירטואלי גוסט סגר את שעריו, ומנהלי החברה הודיעו על כך ל-400 אלף המשתמשים ברחבי העולם – כך אמר מייסד החברה, ד"ר צבי שרייבר, בוועידת CeBIT, המתכנסת במקביל לתערוכת CeBIT בהנובר שבגרמניה. הסיבות לכך, לדבריו, הן המיתון והעובדה שחברות גדולות, כמו מיקרוסופט (Microsoft) וגוגל (Google) נכנסו לשוק זה. ד"ר שרייבר וקרן הון הסיכון בנצ'מרק,  (BenchMark) המשקיעה בפרויקט, נמצאים בימים אלה במגעים למצוא רוכש שימשיך לפתח את המוצר לשוק העסקי

ד"ר שרייבר, שבשנת 2000 מכר את הסטראט-אפ טריידום לחברת ורטיקל נט (Verticalnet) תמורת חמישה מיליון דולרים ושנים ספורות לאחר מכן מכר את יוניקורן (Unicorn) ליבמ (IBM), הסביר בשיחה עם אנשים ומחשבים, כי "גוסט יצרה למעשה מחשב וירטואלי. אתר אינטרנט שיש בו שולחן עבודה, מערכת קבצים ואפליקציות, והכול בתוך דף ווב". לדבריו, "השקענו עד היום שישה מיליון דולרים בכתיבת מיליון שורות קוד, ורשומים על שמנו תשעה פטנטים".

הוא ציין, כי אחד המאפיינים הייחודיים של גוסט היה המקום שבו הוקם מרכז הפיתוח. "הקמנו את המרכז ברמאללה, ובשיאו – העסקנו בו כ-30 עובדים", אמר. "בחרנו את המהנדסים הטובים ביותר מקרב בוגרי האוניברסיטאות הפלסטיניות. הניסיון היה מצוין, מאוד נהנינו לעבוד ביחד. היו תוצאות יפות. עובדה שיצרנו מוצר שהשתמשו בו 400 אלף איש בכל העולם". הוא הוסיף, כי "הצלחנו לעבור בהצלחה שתי מלחמות – את מלחמת לבנון השנייה ב-2006, ומה שחשוב יותר – את מלחמת עזה (מבצע עופרת יצוקה)". ד"ר שרייבר הסביר, כי במהלך המבצע נתגלעו בחברה קונפליקטים בין העובדים, שחלק מהישראלים שבהם היו מגויסים לצבא, בעוד שלחלק מהפלסטינים הייתה משפחה בעזה המופגזת.

איך התבצעה העבודה בפועל? הרי ישראלים לא יכולים להיכנס לרמאללה ולפלסטינים קשה להיכנס לישראל.
"נכון שלא יכולים היינו לעבוד פנים אל פנים, למרות המרחק הקצר בין ירושלים לרמאללה, ונאלצנו לעבוד דרך סקייפ (Skype). לפעמים השגנו היתרי כניסה לעובדים פלסטינים, והם היו נפגשים איתנו בישראל".

מה היתה הבעיה עם השירות?
"המוצר טוב מאוד ובכיוון הנכון, אבל היו בעיות אחרות. ראשית, המיתון גרם לכך שיש הרבה פחות מימון לפרויקט הזה, ושנית, נכנסו מתחרים גדולים לשוק. זה הפך למשחק של גדולים כמו מיקרוסופט וגוגל, כשלמעשה – גוגל מאפשרת חלק מהתכונות בשביעית מהמחיר שבו אני קונה את נפח האיחסון מאמזון (Amazon)".

מה יהיה עם העובדים?
"אנחנו במגעים למצוא רוכש לחברה, כולל העובדים. בשלב זה נמשיך בפיתוח, ונקווה שנמצא רוכש שיוכל לנצל את הטכנולוגיה, למשל ליישם אותה בשוק העסקי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים