ח"כ שטרית הגיש שלוש הצעות חוק נגד חברות הסלולר

ההצעות כוללות ביטול הקנסות על צרכנים שעוברים מחברה אחת לשנייה, מתן חופש לצרכני הסלולר לבחור את ספקי האפליקציה והשירותים בכל מה שנוגע לגלישה במכשיר ואיסור על יבואנים לחסום אפליקציות מסוימות ולשחררן רק תמורת תשלום ● לדברי ח"כ שטרית, "הצרכנים הפכו להיות כלואים בתוך הביורוקרטיה של חברות הסלולר"

שני מיליארד מכשירים ישנים בעולם

ח"כ מאיר שטרית (קדימה), יושב ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, מחריף את מאבקו בחברות הסלולר: הוא הגיש אתמול (ד') שלוש הצעות חוק הנוגעות לפעילות החברות. לדבריו, מטרתן של ההצעות היא להפסיק את התופעה ש-"הצרכנים הפכו להיות כלואים בתוך הביורוקרטיה של חברות הסלולר".

על פי הצעת החוק הראשונה, יבוטל קנס היציאה שנדרש לקוח לשלם באם הוא מבקש לצאת מהתוכנית שהוא חתום עליה לפני שהסתיימה התקופה, ויוקל המעבר בין חברות הסלולר. "נוצר מצב שבו מנוי שמעוניין להתנייד מחברה סלולרית אחת לשנייה 'נקנס' במאות שקלים על ידי חברות הסלולר", נכתב בהצעת החוק. "בחלק מהמקרים, המנוי שעוזב את החברה מחויב בסכום הגבוה מסכום ההתחייבות שאליו התחייב כאשר הצטרף למסלול מסוים".

הצעתו השנייה נועדה לאפשר ללקוחות המשתמשים באינטרנט סלולרי לבחור את ספקי האפליקציות והשירותים שלהם, כפי שנהוג אצל לקוחות האינטרנט הקווי. זאת בניגוד למצב כיום, שבו הלקוחות כבולים לספק התשתית שחברת הסלולר שהם מנויים שלה בוחרת. בנוסף, לקוח שאינו מעוניין לגלוש יוכל לבקש חסימת השירות מהחברה שלו ולא יצטרך לשלם עבורו, כפי שקורה בהרבה מקרים כיום, בעיקר עם טלפונים של הדור השלישי.

מטרת הצעת החוק השלישית של ח"כ שטרית היא לאסור על יבואני מכשירים סלולריים לחסום יישומים שונים בהם. "ההשקעות הגדולות וההתפתחות הטכנולוגית הרבה בתחום הסלולר הפכו את המכשיר הנייד למכשיר חכם בעל יכולות הדומות למחשב הביתי", כתב ח"כ שטרית בהצעת החוק. "לצערי, חברות הסלולר מבצעות חסימה לאפליקציות שונות המאפשרות ללקוח לקבל שירותים מבוססי IP ללא צורך לשלם לחברת הסלולר". כדוגמה לכך הביא שטרית את שירות סקייפ (Skype). "במקביל", המשיך, "חלק מהחברות הסלולריות מפתחות אפליקציות שמותאמות אך ורק לחברה סלולרית אחת – דבר שמונע מהצרכן לעבור ולהתנייד מחברה לחברה". על פי הצעת החוק, לא תתאפשר מכירה ושיווק של כל מכשיר שבו בוצעה חסימה לשירות מסוים או לאפליקציה מסוימת או חסימת כרטיס ה-SIM לחברה מסוימת. בנוסף, לקוח יוכל להשתמש בכל מכשיר בכל החברות רק באמצעות החלפת כרטיס ה-SIM.

ועדת הכנסת תדון בקרוב בהצעות ותחליט מתי להעלותן לדיון במליאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים