אטוס תרכוש את ג'מאלטו תמורת יותר מחמישה מיליארד דולר

אם העסקה תצא לפועל, הכנסותיה השנתיות של החברה המשולבת יעמדו על כ-18 מיליארד דולר - 14.5 מיליארד דולרים של אטוס ו-3.5 של ג'מאלטו ● המניע לרכישה: רצונה של אטוס לבנות חברת שירותי IT הפועלת בשני עולמות – הדיגיטל והגנת הסייבר

אטוס וג'מאלטו

אטוס (Atos) תרכוש את ג'מאלטו (Gemalto) תמורת 4.3 מיליארד יורו (5.05-5.06 מיליארד דולרים), כך דווח אתמול (ג') בעיתונות האירופית. המניע לרכישה הוא הרצון של אטוס לבנות חברת שירותי IT הפועלת בשני עולמות – הדיגיטל והגנת הסייבר.

אטוס היא ספקית שירותי IT צרפתית-בינלאומית. היא מפורסמת כמי שמספקת שירותי תקשורת נתונים ומחשוב לכל האולימפיאדות מאז ברצלונה 1992. היא הגישה את הצעת הרכש שלה לג'מאלטו, שהמטה שלה יושב באמסטרדם, בסוף החודש האחרון, ותוקף ההצעה עומד לפוג בסוף השבוע הזה.

ג'מאלטו מסרה בתגובה כי מועצת המנהלים שלה "תבחן בקפידה את ההצעה עם יועציה הפיננסיים והמשפטיים ותגיב לפני שתוקפה של ההצעה יפוג".

ג'מאלטו היא יצרנית השבבים לתשלומים בטלפונים סלולריים ובכרטיסי אשראי – הגדולה בעולם. אלא שהחודשים האחרונים לא האירו לה פנים, כאשר נאלצה לפרסם ארבע אזהרות רווח ולא הצליחה לייצב את עסקיה. בשנה החולפת ירד ערך מנייתה ב-38% – בניגוד לאטוס, שצמחה ב-24%.

נכס – לשותפים וללקוחות כאחד

"אנו מאמינים כי שילוב של שתי החברות יוביל לבניית חברה מובילה עולמית בתחומי הגנת הסייבר, טכנולוגיות ושירותי דיגיטל, ובחיזוק המיצוב שלנו כספקית אירופית מובילה לתחום שירותי תשלום", אמר ת'יירי ברטון, יו"ר ומנכ"ל אטוס.

אנליסטים הביעו שביעות רצון מהעסקה הפוטנציאלית וציינו כי "העסקה תועיל לסביבתה העסקית של ג'מאלטו, כל עוד המוניטין החיובי של ספקית האבטחה יישמר. היכולות של שתי חברות בתחומים מגוונים יהוו נכס – לשותפים וללקוחות כאחד".

אם העסקה תצלח, לחברה המשולבת יהיה מחזור מכירות שנתי של כמה מיליארדי דולרים, בתחומי תשלומים מקוונים, הגנת הסייבר ואינטרנט של הדברים. תחום הפעילות הגדול ביותר יהיה שירותי תשלומים, עם מחזור מכירות של 2.5 מיליארד דולר. זה ייווצר מהשילוב של אטוס, הפועלת בעולמות מגזריים שונים, דוגמת אינטרנט של הדברים בתחומי פנאי, תחבורה ובריאות – לצד המובילות של ג'מאלטו סביב תשלומים ניידים ומאובטחים.

בתחום הגנת הסייבר וביטחון המולדת, יעמדו המכירות השנתיות של החברה המשולבת על 1.76 מיליארד דולרים. ג'מלאלטו מביאה לתחום את פעילותה בעולם ניהול זהויות וגישה, הצפנת נתונים וניהול הצפנה. יכולות אלו משלימות לאלו של אטוס, הפועלת בתחומי הבינה המלאכותית, Big Data, מחשבים עתירי ביצועים, ותזמור פעילויות מחשוב בענן.

בתחומי ה-IoT ומכונה למכונה (M2M), עסקיה השנתיים של החברה המשולבת יעמדו על 1.18 מיליארד דולר. הם ישלבו בין המומחיות של אטוס בתחומי ניתוח נתונים ובינה מלאכותית, עם יכולותיה של ג'מאלטו בעולם המובייל והתקנים ניידים.

כך, בסיכום, הכנסותיה השנתיות של החברה המשולבת יעמדו על כ-18 מיליארד דולר, 14.5 מיליארד דולר של אטוס ו-3.5 של ג'מאלטו.

בשנים האחרונות אטוס ערכה מהלכים אגרסיביים כדי להיכנס לתחומי פעילות חדשים. כך, ב-2014 היא רכשה את פעילות מיקור-החוץ של זירוקס (Xerox), תמורת 1.05 מיליארד דולר. הרכישה של יחידה זו, שמנתה קרוב ל-10,000 עובדים, שילשה את היקף הפעילות של אטוס בארצות הברית. אטוס הפכה לספק שירותי ה-IT הראשית עבור זירוקס ולקוחותיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים