אמרו מעתה: הרשות להגנת הפרטיות – במקום רמו"ט

הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע משנה את שמה כדי "לשקף לציבור נכונה את מוקדי פעילותה ואת ליבת עשייתה - כחלק מתהליך אסטרטגי רחב יותר", לפי הודעת משרד המשפטים

עו"ד אלון בכר, ראש הרשות להגנת הפרטיות. צילום: שרון דרעי

הממשלה אישרה באחרונה את שינוי שמה של הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (רמו"ט), שהיא רגולטור הזכות לפרטיות של מדינת ישראל, לרשות להגנת הפרטיות.

השינוי, כך נמסר ממשרד המשפטים, נועד "לשקף לציבור נכונה את מוקדי פעילותה ואת ליבת עשייתה של הרשות. זאת, כחלק מתהליך אסטרטגי רחב יותר". במסגרת המהלך, בין היתר, הרשות השיקה אתר חדש – פורטל פרטיות ממשלתי ובו מידע רב אודות הזכות לפרטיות לטובת הציבור הרחב, החברות, העסקים והגופים הציבוריים בישראל.

כך, ההתפתחויות הטכנולוגיות והדיגיטליות המואצות מעצימות את האיומים הנשקפים לזכות לפרטיות. הרשות להגנת הפרטיות פועלת מכוח חוק הגנת הפרטיות, ומופקדת על הגנת המידע האישי במאגרי מידע דיגיטליים ועל ביצורה של הזכות לפרטיות. לשם כך, היא מגבשת ומיישמת מדיניות רגולטורית, המתאימה למציאות הטכנולוגית המשתנה. לרשות סמכויות אכיפה פלילית ומנהלית, המופעלות מול כלל המגזרים במשק, לרבות גופים ממשלתיים.

בנוסף, הרשות פועלת להעלאת המודעות לזכות לפרטיות בקרב הציבור הרחב ולקידום הציות לחובות החלות על ארגונים המנהלים מידע אישי. כך, באתר יש תכנים עדכניים, למשל, עבור אזרחים שסבורים שפרטיותם נפגעה והסבר כיצד להגיש תלונה בנושא – או ארגונים הנדרשים לציית לחוק. עוד יש באתר מידע מפורט אודות פעולות האכיפה שמנהלת הרשות כנגד גופים וארגונים המפרים את חוק הגנת הפרטיות וכן מידע משפטי בתחום, לרבות מידע מעשי כיצד ליישם את עקרונות הגנת הפרטיות בפועל.

הממשלה השלימה השנה את התקנת תקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), שייכנסו לתוקף במאי הקרוב ויחולו על כלל מגזרי המשק – הציבורי והפרטי.

עו"ד אלון בכר, ראש הרשות להגנת הפרטיות, אמר כי "שינוי שמה של הרשות הינו מהלך מהותי, משלים ובלתי נפרד למהלכים נרחבים יותר שהרשות מבצעת, כרגולטור המופקד על הגנת הפרטיות בעידן רווי בהתפתחויות טכנולוגיות מסחררות – לצד איומים מתגברים על הפרט ועל המידע האישי שלו. השם החדש משקף את פעילותה האינטנסיבית של הרשות במישורי האכיפה, הרגולציה וההסברה בתחום. נמשיך לעמוד בחזית העשייה, החשיבה והפיתוח של רגולציה איכותית, שתיתן מענה לאתגרי הפרטיות בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים