מחיר המיזוג עם EMC: דל מפטרת עובדי מו"פ בארץ

החברה צפויה לפטר עשרות מיותר מ-100 עובדי המרכז שלה בהרצליה, שהוא היחיד שלה בתחום האחסון מחוץ לארצות הברית

מייקל דל, יו"ר ומנכ"ל דל טכנולוגיות

המיזוג בין דל (Dell) ו-EMC גובה מחיר: מרכז המחקר והפיתוח של דל בישראל צפוי לפטר עשרות מעובדיו.

לאחר שרכשה את אקסנט ב-2010, השיקה דל בישראל מרכז מו"פ גדול לתוכנת אחסון. זהו המרכז היחיד של דל בתחום האחסון מחוץ לגבולות ארצות הברית. מספר העובדים בו בעת הרכישה עמד על כ-30, והוא התרחב לאחר מכן ועמד על יותר מ-100 מהנדסים.

עוד בטרם דל הפכה לפרטית החליט מייסד ומנכ"ל החברה, מייקל דל, להרחיב את תחומי הפעילות שלה מעבר לתחום המחשוב האישי, ולהפוך אותה לספקית מחשוב ארגוני. כדי לממש את החזון שלה בעולם האחסון רכשה דל כמה חברות. אחת מהן היא חברת האחסון האמריקנית אקוולוג'יק (EqualLogic), שמציעה מוצרי iSCSI SAN, בעבור 1.4 מיליארד דולר. טכנולוגיית האחסון של אקוולוג'יק מבוססת SAN, מתאימה במיוחד לסביבות וירטואליות ומסייעת לפישוט מערכות ה-IT, לרבות מערכי האחסון שלהן.

עוד רכשה דל את אוקרינה (Ocarina Networks), אף היא אמריקנית, שמתמחה בדחיסת מידע ומספקת טכנולוגיה לדחיסת תמונות ושאר נתונים בלתי מובנים, על מנת לפנות נפח אחסון.

רכישות נוספות היו של קומפלנט (Compellent Technologies) תמורת 940 מיליון דולר במזומן, אקסנט הישראלית, KACE ו-Boomi. תשתית ה-NAS של דל מבוססת על המערכת שפותחה באקסנט והיא הייתה הדבק המאחד של כל מערכות האחסון של דל.

בפברואר 2013 החליטה הנהלת דל למכור את החברה למייסד והמנכ"ל, מייקל דל, ולקרן ההשקעות הפרטית סילבר לייק (Silver Lake), תמורת 24.4 מיליארד דולר, וכן להפוך אותה לחברה פרטית. עם כניסתו לתפקיד שינתה החברה את המיקוד שלה, כספקית של מחשבים אישיים, ומיצבה עצמה כשחקנית שפועלת בכלל עולמות ה-IT, לרבות בתחומי האחסון ואבטחת המידע.

הרכישה הגדולה ביותר בעולמות ההיי-טק וה-IT

דל רכשה את EMC תמורת 67 מיליארד דולר, בעסקה הגדולה ביותר אי פעם בעולמות ההיי-טק וה-IT. בשל המיזוג בין החברות, נוצרה כפילות בעולם פיתוח מערכות האחסון של ענקית ה-IT. לאחר דיונים, הוחלט להעדיף את מוצרי EMC לעולם האחסון – ולא את אלה של דל.

בשנים האחרונות הוביל מייקל דל רכישה של עשרות חברות, לטובת הרחבת ההיצע של החברה לארגונים. כאמור, בתחילת 2010 רכשה החברה את אקסהנט, תמורת יותר מ-12 מיליון דולר, ועל בסיס רכישה זו הקימה ב-2011 את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, שעוסק, בין השאר, בפיתוח אלגוריתמי אחסון בסביבת NAS. לאחר הרכישה, המוצר אותו פיתחו באקסנט הפך למערכת ההפעלה של מוצרי האחסון של דל.

המרכז הישראלי נמצא בהרצליה, יחד עם סניף המכירות המקומי של דל. הוא מכיל מעבדת אחסון ייחודית – אחת מתוך שלוש מעבדות של החברה לתחום בעולם והיחידה מחוץ לארצות הברית.

מ-דל ישראל נמסר כי החברה "לא מגיבה לשמועות ולהשערות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים