מחקר: העלות הממוצעת לשחרור מחשב מכופרה – 680 דולר

על-פי סייבריזן הישראלית, מפתחי תוכנות הכופר הרוויחו מיליארד דולר בשנה החולפת, והסכום צפוי לזנק השנה

בית החולים הלל יפה ממש לא לבד. אילוסטרציה: BigStock

התשלום הממוצע הנדרש ממשתמשים פרטיים בעבור שחרור מחשב שננעל בכופרה, עומד על 680 דולר, לעומת 370 דולר בלבד בעבר – כך עולה ממחקר שערכה סייבריזן (Cybereason), חברת הגנת הסייבר הישראלית.

לפי המחקר, "תחום דרישות הכופר באינטרנט תופס תאוצה. מדי יום נופלים ברחבי העולם כ-4,500 איש קרבן למתקפות של כופרות". על-פי החברה, "מדובר בזינוק של מאות אחוזים בשנה אחת. גם הסכום הכספי הנדרש לשחרור הקבצים במחשב צמח בהתאם".

הכי כדאית – תקיפת מחשבים במגזר העסקי

"נתח השוק הרווחי ביותר עבור הכופרות הוא תקיפת מחשבים במגזר העסקי", נכתב במחקר, "בעיקר של ארגונים בעלי מידע רגיש. אלה מחליטים על תשלום כופר במהרה. מדובר בארגונים כמו בתי חולים, חברות פיננסיות, נותני שירות וחברות בורסאיות, אשר חוששים שפרסום על ההתקפה יפגע במחיר המניה".

כך מציינים חוקרי החברה: "בשנת 2016 הסכום הממוצע לתקיפה בארגון שבא מהמגזר העסקי עמד על 20 אלף דולר. זאת בעוד בשנת 2015 הסכום הממוצע אותו דרשו התוקפים עמד על 7,000 דולר. 40 אחוזים מהעסקים שחוו התקפת כופר – חוו התקפה נוספת, בגלל שהפרצה בארגון לא טופלה כראוי".

רווחי הענף הפיראטי נוסקים

מנתוני חברת סייבריזן עולה שהרווח של התוקפים הסתכם בשנה החולפת בכמיליארד דולר, בהשוואה ל-325 מיליון דולר בשנת 2015. "הרווחים הגבוהים וההיענות של מותקפים לדרישות התשלום צפויים להביא לעלייה נוספת של מאות אחוזים ברווחי הענף הפיראטי, עד לסוף שנת 2017".

לדברי אורי שטרנפלד, חוקר אבטחת מידע בכיר בסייבריזן, "נפגעי כופרות צריכים לזכור כי ההחלטה לשלם לתוקף אינה משפיעה רק על המקרה שלהם. התשלום מעודד את התוקף לנסות לסחוט את האדם הבא. כשההתקפה בוצעה, לעיתים כבר מאוחר מדי, ומוטב להיערך אליה מראש עם תוכנת אנטי-כופר, שחוסמת את הרוב המכריע של ההאקרים".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים