ענן – רוחות של מהפכה

בעידן שירותי הענן המתקדמים והמאובטחים, ארגונים מכל הסוגים והתחומים נמצאים בתהליך מתקדם של בדיקת מעבר לענן ● גם הגופים השמרניים ביותר מבינים שבעידן תחרותי כל כך, הענן כבר אינו מותרות - אלא כורח המציאות

22/02/2017 17:32
אלי מטרה, סמנכ"ל השיווק והמכירות של MedOne

Do what you do best and outsource the rest – בעידן שירותי הענן המתקדמים והמאובטחים, המשפט הזה הפך בעיקר בשנה החולפת, 2016, לתפיסת עולם של ממש. ארגונים מכל הסוגים והתחומים, קטנים כגדולים, פרטיים וציבוריים – כולם כבר נמצאים בתהליך מתקדם של בדיקת מעבר לענן, תוך בחינה והשוואת שירותי הענן השונים וניתוח שיקולי עלות-תועלת. מדובר במהפכה של ממש, שכן גם הגופים השמרניים ביותר מבינים שבעידן תחרותי כל כך, בו מנועי הצמיחה של הארגון נמצאים בשכבה האפליקטיבית, הענן כבר אינו מותרות – אלא כורח המציאות.

מעמדם של מנהלי ה–IT בארגונים, שתפקדו עד לא מזמן על תקן של מנהלי מערכות מחשוב, הפך בעידן הענן לגורם מפתח מרכזי בצמיחה של הארגון. היכולת להוציא לפועל החלטות בזמן קצר, לספק שירותים חדשים בלחיצת כפתור, להנפיק דו"חות חדשים ומורכבים באפס זמן ולהיות עם האצבע על דופק החדשנות – מתאפשרת הודות להתפתחויות הטכנולוגיות האדירות שחלו בתחום הענן בשנים האחרונות.

סוגיית אבטחת המידע בענן, שהרתיעה בעבר ארגונים רבים מלעבור אליו, כבר אינה פקטור בתהליך קבלת ההחלטות בנושא. בעידן בו הגנת הסייבר היא המלכה הבלתי מעורערת של עולם המחשוב, הענן הוא הנסיך שזוכה בכל הקופה. התפתחות אבטחת המידע הקפיצה את הפופולריות של הענן, והפכה אותו לשירות הכרחי לכל ארגון החפץ חיים וצמיחה.

שירותי הענן בעולם הדיגיטלי המהיר לא פסחו  אפילו על תחום הבנקאות השמרן. אין היום בנק אחד בישראל שלא מתכנן את צעדיו לקראת המעבר הצפוי לענן, במקביל להתאמות הרגולטוריות הנדרשות. בעידן שבו הטכנולוגיה ממציאה עצמה מחדש שוב ושוב, מתפתחת ומשתנה – ארגונים מבינים שעליהם להתמקד בפעילות הליבה שלהם, ולהוציא למיקור חוץ את כל השאר, ובכלל זה גם את ניהול ה–IT שלהם.

עולם ה-IT במאה ה-21 כבר הפך לעולם של אפליקציות. בעולם שכזה סמנכ"לי מערכות מידע הם האדריכלים של הארגון, הנווטים. היכולת של כל ארגון להגיב לשינויים בשוק, תלויה ביכולת של ה-IT להטמיע מערכות חדשות, באיכות הטובה ביותר, ובזמן הקצר ביותר. ארגון המתעקש להקים סביבה מסוימת של מחשוב, נדרש לצאת למכרז, לשכור יועצים, להקים ועדה ולערוך אינספור דיונים, להגדיר, להתקין, להריץ, לאבטח ועוד. כל זה עלול להימשך חודשים ארוכים. בעולמות הענן, ניתן לקבל הכל כשירות – בכל רגע נתון, במינימום זמן ובחיסכון כספי משמעותי.

אנשי ה-IT בארגונים מתקדמים עשו גם הם מהפך. ממנהלים טכניים, המשרתים את הארגון – הם הפכו למחוללי צמיחה. מבזבוז זמן על ניהול עובדים, תחזוק מערכות וטיפול בתקלות – הם הפכו לגורמים אסטרטגיים מרכזיים בארגון, לאחר שהשאירו בידיהם רק את פעילות הליבה מחוללת הצמיחה. שירות חדש ויעיל של דוא"ל – יצא לענן. מערכת אבטחת מידע מתקדמת ביותר – בענן. סינון ספאם – עבר לגורם חיצוני. בעיות SLA – ירדו מהגב של הארגון. מנהל ה–IT החדש מתרכז היום בצמיחה ובחדשנות – ותו לא.

בעולם טכנולוגי גלובלי, עם מערכות אבטחת מידע מתקדמות ואמינות, ארגונים כבר לא רוצים להשאיר את מערכות המחשוב בתוך החברה. איכות העבודה והיכולת להגיב במהירות – הן הגורם החשוב ביותר ולא המרחק אל הדטה סנטר. כפי שארגון צורך מים, חשמל וגז, כך הוא צריך לצרוך תשתיות מחשוב. בדיוק כפי שארגונים אינם מקימים תחנת כוח לייצר חשמל משלהם, ובדיוק כפי שאינם מקימים תחנה לשאיבת מים, או מחלקת זגגות לתיקון חלונות שבורים, כך אין כל  סיבה שיקימו או יתחזקו מערכות דטה סנטר יקרות, שבמרבית הזמן אינן בשימוש. בדיוק כמו רכב פרטי, החונה בחנייה 22 שעות ביממה.

הכותב הוא סמנכ"ל השיווק והמכירות של MedOne.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים