יבמ הקימה במינכן מטה לווטסון IoT בהשקעה של 200 מיליון דולר

חוקרי מעבדת המחקר בחיפה של הענק הכחול מובילים את המו''פ הקשור ליכולות אינטראקציה קוליות של אנשים ומחשבים, והם אחראים על פיתוח מערכת מחשוב לביש ואינטרנט של הדברים לבטיחות בעבודה

גבי זודיק, מוביל עולמי של אסטרטגיית מחקר הבלוקצ'יין ביבמ. צילום: מירי דוידוביץ'

יבמ (IBM) חנכה את המטה העולמי של קבוצת ווטסון (Watson) לתחום האינטרנט של הדברים, אותו הקימה במינכן, גרמניה.

ההשקעה בהקמת המטה במינכן עמדה על 200 מיליון דולר. מדובר במיזם הגדול ביותר מסוגו אותו מקים הענק הכחול באירופה זה יותר משני עשורים. המטה משתרע על פני שטח של 15 אלף מטרים רבועים, ומעסיק יותר מ-1,000 חוקרים, מעצבים ומפתחים, בשילוב פעילויות של תחומי אינטרנט של הדברים, בינה מלאכותית ומחשוב קוגניטיבי.

ביבמ הוחלט להשקיע בתחום האינטרנט של הדברים שלושה מיליארד דולר, על מנת לבסס את ווטסון כתשתית ליישומים בעולם החדש והמתפתח במהירות. במקביל, יבמ הקימה סביבה של שותפים, החל בחברות סטארט-אפ ועד לענקיות עולמיות, העוסקים בקידום השינוי הדיגיטלי בעזרת ווטסון וטכנולוגיות קוגניטיביות, בפיתוח יישומי אינטרנט של הדברים לעולם שירות הלקוחות, בהנגשת התחום של האינטרנט של הדברים לקהלים חדשים – תוך שינוי מן היסוד של מודלים עסקיים.

מערכת ווטסון מאפשרת לארגונים למצות את ההזדמנות העסקית בשוק הצפוי לעמוד בתוך שנים ספורות על מיליארדי דולרים רבים. לווטסון יש כבר כ-6,000 לקוחות, ביניהן הונדה (Honda), BMW, ויזה (Visa), סיסקו (Cisco) וסימנס (Siemens).

בענק הכחול צופים כי 2017 תהפוך לשנת מפנה בתחום האינטרנט של הדברים: האופן שבו אנשים מתקשרים עם העולם משתנה מדי שניה: על פי תחזית של חברת הייעוץ IHS, יפעלו בעולם ב-2020 יותר מ-30 מיליארד מכשירים הקשורים לרשת – לעומת 15.4 מיליארד שפעלו ב-2015.

הקשר הישראלי

חוקרי מעבדת המחקר בחיפה של הענק הכחול, מובילים את המו"פ הקשורים ליכולות אינטראקציה קוליות של אנשים ומחשבים והם אחראים על פיתוח מערכת מחשוב לביש ואינטרנט של הדברים לבטיחות בעבודה. לעבודה שלהם היתה גם תרומה מהותית בתחום יכולות האבטחה של האינטרנט של הדברים.

המטה העולמי של קבוצת ווטסון לתחום האינטרנט של הדברים. צילום: יח"צ

המטה העולמי של קבוצת ווטסון לתחום האינטרנט של הדברים. צילום: יח"צ

לדברי גבי זודיק, מוביל תחום אינטרנט של הדברים ומובייל במעבדת המו"פ העולמית של הענק הכחול, "עתיד האפליקציות של האינטרנט של הדברים עומד להשתנות בצורה מהותית, כשהאינטראקציה עם מערכות קוגניטיביות תהיה רב-מימדית ומותאמת אישית ותתבסס על קול, מחוות גופניות, טקסט, ו-וידאו".

זודיק ציין כי "בעתיד ניעזר ב'עוזרים אישיים', בעלי יכולות למידה עמוקות, שיספקו לנו תובנות אליהן לא נוכל להגיע עצמאית – ובכך הם יעזרו לייעל את שגרת היומיום בצורה שלא הכרנו".

להבין את המשמעות החבויה

ווטסון, נמסר, "מאפשר ללקוחות להבין את המשמעות החבויה בנתונים הבלתי-מובנים המגיעים ממיליוני מכשירים מחוברים – לנווט ולחקור נתונים אלו, על מנת לבנות מודלים עסקיים חדשים, ולהבטיח מצוינות בשירות". כך, רוב חברות הרכב, הנפט, הגז, התשתית, האנרגיה, נמלי התעופה וחברות בתחומי הביטחון והחלל – הגדולות בעולם – משתמשות בפתרונות יבמ לתחום.

BMW, לדוגמה, מפתחת מערכות לשיפור חוויית הנהג, עם מערכת הפעלה חכמה מבוססת ווטסון. סימנס נעזרת במערכת של הענק הכחול כדי להפחית את צריכת הארגיה של בניינים חכמים בשיעורים של עד 50%. ענקית מוצרי החשמל הביתיים בוש (Bosch) תשתמש בתשתיות ווטסון למעקב אחר אלפי מכונות כביסה ומייבשי כביסה – עם יכולת לעדכון מתמיד ללקוחות בדבר היצע השירותים והמוצרים העומד לרשותם, לרבות אפשרות ביצוע הזמנה אוטומטית של סבון כביסה.

על מנת לקדם את פעילות הפיתוח בתחום, יבמ מקימה שיתוף פעולה עם אתר מימון ההמונים Indiegogo ומעמידה את פלטפורמת ווטסון לעולם האינטרנט של הדברים, לטובת חברות הסטארט-אפ המגייסות מימון בעזרת האתר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים