דיווח: ה-HoloLens הבאים של מיקרוסופט – לא לפני 2019

הענקית תבטל כנראה את תכניותיה להוצאת גרסה מספר שתיים של מכשיר המציאות הרבודה שלה בתחילת 2017 ● במקום, תבחר החברה להתמקד באספקת גרסה שלישית רק בעוד כשנתיים

מתכוננים לדור שני. HoloLens. צילום: יח"צ

מיקרוסופט (Microsoft) החליטה שהשקת הדור הבא של ה-HoloLens שלה, אשר כולם ציפו להופעת הבכורה שלהם בתחילת 2017, תבוטל ובמקום תדלג החברה היישר לגרסה שלוש שתצא רק בשנת 2019, כך על פי דיווח שעלה באתר Thurrott.com, שהתפרסם שלשום (א').

אם הדיווח של Thurrott.com נכון, מיקרוסופט שינתה ככל הנראה כיוון לאחרונה והחליטה לוותר על HoloLens 2 המתוכנן. המקורות שצוטטו בכתבה אמרו כי ייתכן שהחברה החליטה כך משום שמכשירי מציאות רבודה של המתחרות, כמו אפל (Apple) או Magic Leap, לא צפויים להוות איום השנה או בשנה הבאה.

מיקרוסופט לא אישרה או הכחישה את הדיווח. דובר חברה אמר רק כי "מציאות מעורבת היא העתיד של המחשוב, וה-HoloLens של מיקרוסופט הם העתיד וההווה של המציאות המעורבת. המחויבויות שלנו אינן דורשות מפת דרכים".

עסקים במקום משחקים

המכשיר הראשון של ה-HoloLens יצא בתחילת 2015. הנהלת החברה החליטה בזמנו לעשות עסקים, במקום לספק לצרכנים אפשרות מגניבה וחדשנית במיוחד לשחקים, מה שהיה היעד הראשוני של ה-HoloLens. בשנה שעברה, הוציאה מיקרוסופט שתי גרסות מסחריות: מהדורת מפתחים בעלות 3,000 דולרים וכן ערכה מסחרית שמחירה עמד על 5,000 דולר.

בקיץ האחרון החלה הענקית מרדמונד להסיט את השיחה על HoloLens, תוך שימת דגש על כך שהעתיד של ההתקנים ההולוגרפיים יהיה יותר על מציאות מעורבת מאשר של מציאות רבודה. בעולם המציאות המעורבת, משתמשים יוכלו להשתמש בקסדת ה-HoloLens או בציוד מציאות מדומה זול בהרבה, שנעשה על ידי שותפי צד שלישי, שיריץ את מעטפת Windows Holographic ויהיה קשור למחשבים הנייחים.

מכרה רק אלפי ערכות

מטרתה של מיקרוסופט ביצירת קסדת מציאות רבודה משלה לא הייתה למכור המון מכשירים בעלות נמוכה, אלא ליצור מכשיר ייחודי שיהווה השראה לשותפי הצד השלישי שלה. בהתאמה מסוימת, דיווחו אנשי מיקרוסופט בפומבי כי החברה מכרה רק "אלפים" (לא עשרות או מאות אלפים) התקני HoloLens עד כה.

מיקרוסופט ושותפותיה – כמו דל (Dell), אסוס (Asus), אייסר (Acer), HP ולנובו (Lenovo) – צפויות לאפשר לבחור מפתחים לגרסאות המוקדמות של קסדת המציאות המדומה, שפועלת עם מחשבים על מערכת ההפעלה Windows 10, ב-Game Developers Conference, שיחל ב-27 בפברואר.

דילוג על שחרור החומרה, שכבר בלאו הכי מאחרת לצאת, אולי יהיה חכם, אבל קשה שלא לתהות האם מיקרוסופט באמת תחכה עד 2019 כדי להוציא את מכשיר המציאות הרבודה או המעורבת הבא שלה, כיוון שהיא עלולה להסתכן בפיגור אחרי כל הענקיות האחרות שנמצאות חזק במירוץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים