"האתגר של המנמ"ר – לנהל את הסביבות החדשות בצורה שקופה"

"עידן הדיגיטל מחייב ארגונים להתמודד עם הגידול בנפחי המידע והמורכבות של המידע הלא מובנה", אמר יורם אלול, מנהל אזורי של BMC בישראל ● סער שוורץ, סגן נשיא עולמי בחברה: "המהפכה הדיגיטלית תזעזע תעשיות שלימות"

יורם אלול, מנהל אזורי של BMC בישראל. צילום: פלי הנמר

"עידן הדיגיטל מציב אתגרים עצומים לתשתיות ה-IT, שמחייבים אותן להתמודד עם הגידול בנפחי המידע והמורכבות של המידע הלא מובנה. האתגר של המנמ"ר הוא איך לנהל את הסביבות החדשות בצורה שקופה", כך אמר יורם אלול, מנהל אזורי של BMC בישראל.

לדבריו, "מצבם של המנמ"רים הפך להיות מאתגר מאוד, בשל הרצון של הנהלות הארגונים לספק ללקוחותיהם יותר שירותים דיגיטליים, כמו גם בשל הדרישה ליותר עבודה בפחות הוצאות".

אלול היה בין דוברי המפתח במפגש של פורום המנכ"לים והמנמ"רים C3 מבית אנשים ומחשבים, שנערך בסוף השבוע ביוהנסבורג, דרום אפריקה. הוא חלק את הרצאתו עם סער שוורץ, סגן נשיא עולמי לשיווק ב-BMC, שיושב דרך קבע בארצות הברית

הכנס כלל שני ימי דיונים, בהם נשמעו הרצאות של מנמ"רים ומנכ"לים חברי הפורום והתקיימו ארבעה מושבים, שעסקו ברגולציה, סייבר, רשתות חברתיות והתפוצצות המידע. מנחי האירוע היו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ורונן זרצקי, יו"ר פורום C3 ומנהל התכנים של הכנס. יום הדיונים השני התקיים בקמפוס המפואר של Dimension Data, שבו שהו חברי הפורום כאורחי MedOne, שמיישמת את פתרונות הענן של ענקית המחשוב הדרום אפריקנית בארץ.

לדברי אלול, "ב-2016 ניתן היה לראות יותר ויותר ארגונים שבוחנים ומממשים טרנספורמציה דיגיטלית, במיוחד ארגוני אנטרפרייז, מה שהעלה משמעותית את הביקוש לפתרונות שלנו".

הוא ציין כי בשנה האחרונה זכתה BMC, באמצעות מטריקס, בפרויקטים משמעותיים – במגזרים כגון ההיי-טק, הביטחון, הבריאות והפיננסים. בהמשך דבריו הוא התייחס לתוכניות החברה ל-2017. "בשנה הנוכחית נשים דגש על הצלחת לקוחותינו, כדי שהם ייצרו ערך מוסף עסקי. נספק להם מגוון אפשרויות לכך".

אלול הזכיר פתרון של BMC שהושק באחרונה, שלדבריו מרחיב את עומק השירות ללקוחות, "כולל מנהל אישי צמוד, שמוודא שהלקוח מפיק את מלוא הערך מההשקעה שלו".

כמו כן, הוא ציין את שיתוף הפעולה בין שירות היישום המרוחק של BMC, ה-GSD, למטריקס. "הגדלנו משמעותית את הצוות הישראלי שלנו וביצענו לוקאליזציה לפתרונותינו", אמר.

המגמות הטכנולוגיות שעומדות לשנות את העולם

שוורץ סקר בדבריו את המגמות העולמיות הבולטות כיום בתעשיית המחשוב. "המהפכה התעשייתית הרביעית, שאנחנו מצויים כעת בעיצומה, היא בעלת פן טכנולוגי ופן התנהגותי, ושני אלה כוללים בתוכם פוטנציאל ענק לזעזוע של תעשיות שלימות ומסורתיות", אמר.

לדברי שוורץ, "הזעזוע יורגש בכל שרשרת הערך וההפצה. וולמארט (WallMart), לדוגמה, שינתה לחלוטין את מערך ההפצה והקשר שלה עם ספקים. הוא מבוסס כעת הרבה על אונליין ועל אפלקיציות. בחברה הבינו שכדי להמשיך לשרוד, הם צריכים להשקיע בלקוח, ליצור עבורו את החווייה הטובה והנוחה ביותר, כדי שירכוש את המוצרים מהם".

סער שוורץ, סגן נשיא עולמי לשיווק ב-BMC. צילום: פלי הנמר

סער שוורץ, סגן נשיא עולמי לשיווק ב-BMC. צילום: פלי הנמר

כדוגמה נוספת הוא ציין את תחום המכוניות האוטונומיות. "הן יזעזעו לא רק את עולם התחבורה המסורתי אלא גם תעשיות שלימות שקשורות בנהגים ובנהיגה, כמו ביטוח, מוסכים ונהגים שזה המקצוע שלהם".

שוורץ אמר כי "חברות משקיעות כיום בחוויית ובתרבות הנהיגה ובמניעת תאונות, כחלק מההתמודדות עם עידן המכונית האוטנומית, שהולך וקרב".

לדבריו, "מהפכת הרכב האוטונומי היא הדרמטית והמשמעותית הראשונה שתמחיש איך ישפיע העידן הדיגיטלי על כולנו. ביפן יש יותר עמדות טעינה לרכב חשמלי מאשר תחנות דלק, וזו רק דוגמה".

"עידן האפליקציות שמייצרות את החברות החדשות"

"אנחנו נמצאים בעידן של האפליקציות שמייצרות את החברות החדשות, והן הפכו את הצרכנים לבררנים ולחסרי סבלנות", אמר שוורץ. "המתנה מעל שלוש שניות כדי להיכנס לאתר של חברה או בנק, למשל, גורמת ללקוח לעבור מיד לאתר מתחרה. המעבר כיום מחברה לחברה פשוט ביוחתר ומשפיע באופן דרמטי על ארגונים".

בהמשך הוא דיבר על הדרכים שבאמצעותן מערכות המחשוב יכולות לסייע לחברות להיערך לעידן החדש. "שם המשחק הוא להבין טוב יותר את המידע, לנתח אותו ולזהות מה הלקוח רוצה", ציין. "חברה שיש לה את הכלים לנהל נכון את המידע ולדעת מה לעשות איתו היא זו שתשרוד. אלא שעל הארגונים להיות ערוכים לכך שמערכות הליבה, השרתים ויתר הכלים יהיו מותאמים לתת מענה לעידן האפליקציות, כדי שכשלקוח ירצה להיכנס לאפליקציה, הוא יקבל את המידע, שנמצא בשרתי החברה ובבק אופיס, בצורה המהירה והממוקדת ביותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים