"ההיי-טק הישראלי – פוטנציאל להידוק היחסים עם דרום אפריקה"

"תעשיית ההיי-טק הישראלית היא הדבר הטבעי ביותר להידוק היחסים בין שתי המדינות, והגיע הזמן לממש את הפוטנציאל הטמון בכך", אמר שגריר ישראל בדרום אפריקה, ארתור לנק

ארתור לנק, שגריר ישראל בדרום אפריקה. צילום: פלי הנמר

"קיים פוטנציאל רב להידוק והרחבת שיתופי הפעולה בין ההיי-טק הישראלי לחברות טכנולוגיות מדרום אפריקה, הרבה מעבר למה שקיים כיום, והגיע הזמן לממש אותו. תעשיית ההיי-טק הישראלית היא הדבר הטבעי ביותר להידוק היחסים בין שתי המדינות", כך אמר ארתור לנק, שגריר ישראל בדרום אפריקה.

לנק אמר את הדברים בכנס פורום המנכ"לים והמנמ"רים C3 מבית אנשים ומחשבים, שהתקיים בסוף השבוע ביוהנסבורג שבדרום אפריקה. במהלך הכנס נערכו שני ימי דיונים, שכללו הרצאות של מנמ"רים ומנכ"לים חברי הפורום, וארבעה מושבים, שעסקו ברגולציה, סייבר, רשתות חברתיות והתפוצצות המידע. המנחים היו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ורונן זרצקי, יו"ר פורום C3 ומנהל התכנים של הכנס.

יום הדיונים השני נערך בקמפוס המפואר של Dimension Data, שחנכה פעילות ראשונה מסוגה עם MedOne הישראלית בתחום המעבר של דטה סנטרים לענן. Dimension Data נחשבת לחברה הטכנולוגית הגדולה ביותר בדרום אפריקה ובולטת בעולם הטכנולוגיה במה שקשור לניהול תשתיות מחשב בענן. היא נמצאת בבעלות ענקית הטלקום היפנית NTT.

השגריר לנק סקר בדבריו את מערכת היחסים המורכבת בין ישראל לדרום אפריקה בתחומי הסחר, הכלכלה והיחסים המדיניים ואמר כי "פעילות ההיי-טק בדרום אפריקה היא נדבך חשוב מאוד במערכת היחסים המורכבת בין ישראל לבינה. פעילויות כמו זו של MedOne ו-Dimension Data, כמו גם פעילות נרחבת של נטפים הישראלית, מוכיחות שאפשר לעשות עסקים עם דרום אפריקה. שגרירות ישראל עושה כל מאמץ כדי להרחיב את היקף הסחר עם דרום אפריקה, שעומד על כמיליארד דולר בשנה, כאשר ההיי-טק, הידע והטכנולוגיה הישראליים, שבאים לידי ביטוי בתחומים רבים כאן, הם מרכיב חשוב ביותר בפעילות שלנו פה".

"הכנס של פורום C3, שהביא לכאן את המנהלים הבכירים של ההיי-טק הישראלי, מהווה נדבך חשוב במערכת היחסים המשתפרת של ישראל עם ממשלת דרום אפריקה ובשיפור היחסים של ישראל עם אפריקה בכלל", ציין.

מהם תחומי ההיי-טק המעניינים ביותר את הדרום אפריקנים?

גורם ישראלי בכיר נוסף שהגיע לכנס היה איתי מלכיאור, הנספח המסחרי של ישראל בדרום אפריקה, שפתח את יום הדיונים הראשון. הוא אמר כי "יש בדרום אפריקה פוטנציאל רב להתפתחות ולחדשנות טכנולוגית. העסקים והממשלה כאן הם לא חלוצים ומאמצי טכנולוגיה חדשנית, כמו במדינות אחרות, אבל הם מאמצים טכנולוגיות שכבר רצות בעולם והוכיחו את עצמן. בנושא הזה יש הרבה מה לעשות".

איתי מלכיאור, הנספח המסחרי של ישראל בדרום אפריקה. צילום: פלי הנמר

איתי מלכיאור, הנספח המסחרי של ישראל בדרום אפריקה. צילום: פלי הנמר

מלכיאור ציין שתחומי ההיי-טק המעניינים ביותר את הממשלה והתעשייה בדרום אפריקה הם ICT, טלקום ותקשורת, סייבר ופינטק. "נציגים של התעשיות האלה בדרום אפריקה באים לישראל כדי ללמוד את הנושאים. אני קורא לארגונים ישראליים לאתר הזדמנויות חדשות לשיתוף פעולה עם הענף כאן. מובטח להם סיוע מלא של השגרירות", אמר.

בין הדוברים הנוספים שהיו במלך שני ימי הדיונים: רוני שדה, מנכ"ל MedOne; מיכל אולניק, מנהלת פעילות Dimension Data בישראל; גיא הדרי, מנמ"ר טבע; אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה; סער שוורץ, סגן נשיא לשיווק ב-BMC; יורם אלול, מנכ"ל BMC ישראל; גילי שלזינגר מורן, סמנכ"לית השיווק של One1; נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת טלדור; איתן יהודה, מנהל הטכנולוגיות הראשי של היטאצ'י דטה סיסטמס; כרמית גיא, סמנכ"לית SQLink; רון דוידי, מנהל הפיתוח העסקי של קמינריו באזור EMEA; שלומי אביב, מנהל מכירות אזורי ב-VMware; אלון כהן, מנכ"ל אוטופונט; ניר גולדשמידט, דל-EMC; אלי מטרה, סמנכ"ל השיווק והמכירות של MedOne; מאיר עמור, מנכ"ל FireEye ישראל; דוד אדמון, מנמ"ר אסותא; שרון נימרובסקי, מנכ"ל White Hat; ואיציק מלכה, מנהל פעילות ג'וניפר (Juniper) ישראל.

רונן זרצקי, יו"ר פורום C3 ומנהל התכנים של הכנס. צילום: פלי הנמר

רונן זרצקי, יו"ר פורום C3 ומנהל התכנים של הכנס. צילום: פלי הנמר

בפאנלים בהנחיית זרצקי השתתפו 30 מנמ"רים ומנכ"לים מכל מגזרי המשק, ביניהם יצחק בלומנטל, מנכ"ל חברת נמל אשדוד; לוי הלוי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של בנק דיסקונט; ליאורה בן אפרים, מנמ"רית בנק אגוד; ואריה דרעי, מנהל זרוע הטכנולוגיות של בנק דיסקונט.

התמונה הקבוצתית המסורתית

בסיום יום הדיונים הראשון התקבצו כל משתתפי הכנס לצילום הקבוצתי המסורתי. הפעם נערך הצילום לרגלי מלון מיכלאנג'לו ביוהנסבורג – המלון שבו נערך הכנס ושבו התאכסנו משתתפיו.

משתתפי פורום C3 לרגלי המלון ביוהנסבורג. צילום: פלי הנמר

משתתפי פורום C3 לרגלי המלון ביוהנסבורג. צילום: פלי הנמר

דיווחים נוספים מכנס פורום C3 בדרום אפריקה – היום ובהמשך השבוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים