כשהייעוץ למגזר הפיננסי נפגש עם הטכנולוגיה

ארגונים רבים מבינים שאם הם לא ייפטרו מהטכנולוגיות הישנות הם ייפגעו, וחלקם משתמשים בחברות ייעוץ ● מייסדי אינפוריו, שעושה זאת למגזר הפיננסי, מספרים על החברה ועל פרויקט ענק שביצעה, בשווי מאות מיליוני שקלים

ז'ילבר אוחנה, ממייסדי אינפוריו אסטרטגיה. צילום: יח"צ

שוק הייעוץ הטכנולוגי גדל ומשתכלל בשנים האחרונות, בפרט עקב העובדה שאנחנו חיים בעידן שבו השינויים הטכנולוגיים רודפים אחד אחרי השני בקצב מסחרר. טכנולוגיות שהיו מתקדמות ויעילות לפני שנים בודדות התיישנו ולא מתאימות לסביבה העכשווית. זה כולל, ואולי בפרט, מערכות שמאחסנות ומעבדות את המידע הרב שיש בארגונים.

מאחר שהתחרות היא קשה, חברות שלא מתאימות את המערכות הטכנולוגיות שלהן נידונות לקשיים גדולים ואף לכיליון, שכן יעילותן תיפגע יחסית למתחרים שלהן, השירות שלהן ייפגע והעלויות התפעוליות יהיו גבוהות מאלה של המתחרים. דבר זה יבוא לידי ביטוי גם במחיר שהן גובות עברו המוצרים או השירותים שהן מעניקות ללקוחות.

אינפוריו אסטרטגיה היא חברה שמבקשת לתת מענה למציאות, שבה, כאמור, כדי שארגון יצליח, עליו לעדכן בצורה שוטפת את המערך הטכנולוגי שלו. היא מתמקדת בסקטור הפיננסי – בנקים, חברות ביטוח, חברות אשראי ובתי השקעות – מתוך מטרה לחבר טכנולוגיות ותפיסות מתקדמות, לקידום היעדים העסקיים של הארגון.

החברה הוקמה בשנה שעברה על ידי סא"ל (מיל') ז'ילבר אוחנה, לאחר שזה פרש מצה"ל בחלוף 26 שנות שירות ב-8200; וסער בר, שכיהן לפני הקמת החברה כמנהל שירותי ה-ACS ומנהל קבוצת ה-Big Data לאזור EMEA באורקל (Oracle).

בשיחה עם אנשים ומחשבים אמר אוחנה כי "יש הבדל בין להכיר את הדרך לבין ללכת בה. על אף שאינפוריו היא חברה צעירה, שקיימת פחות משנה, היא משלבת בתוכה ניסיון מעשי של עשרות שנים בתחומים מתקדמים בעולם הטכנולוגיה בארגונים. לשני המייסדים – סער ואנוכי – יש ניסיון של שנים רבות בעשייה בתחום ההיי-טק והובלת פרויקטים ארגוניים רחבים".

הוא סיפר כי החברה "מספקת ייעוץ הוליסטי, שכולל טרנספורמציה דיגיטלית לתהליכים עסקיים ומודרניזציה של תפיסות ניהול ופיתוח טכנולוגיים. אנחנו מציעים החל מהגדרת היעדים והדרישות העסקיות, דרך עיצוב ארכיטקטורה ארגונית למערכות המידע ועד לפריטה לפרויקטים".

"בסביבה העסקית הפיננסית המשתנה, בה התחרות על ליבו של הלקוח הולכת וגוברת, יש חשיבות ליישום תפיסות וטכנולוגיות חדשניות, שיאפשרו לארגון הבנת צרכי הלקוח, תגובה מהירה לדרישותיו ואספקה של חוויה שירותית גבוהה עבורו, בכל האינטראקציות עימו", ציין אוחנה.

מי בארגון הלקוח שלכם צריך להיות מעורב בתהליך?
"אנחנו מובילים תהליך מקצועי ומעמיק, שמערב ומחבר את הגופים העסקיים ואת נציגי אגף מערכות המידע. בנוסף, אנחנו מלווים את ביצוע הפרויקטים שאנחנו ממליצים עליהם – בגיבוש ארכיטקטורה ועיצוב, בבחירת טכנולוגיות מתאימות ובהכוונה ובקרה מקצועית של גופי היישום השונים".

סער בר, ממייסדי אינפוריו אסטרטגיה. צילום: יח"צ

סער בר, ממייסדי אינפוריו אסטרטגיה. צילום: יח"צ

באופן כללי, אמר, "אינפוריו פועלת בתחום המאקרו: היא בונה תוכנית שמבוססת על היעדים העסקיים והארכיטקטורה של המערך הטכנולוגי של הארגון ופחות על הציוד הספציפי שיירכש".

למה כדאי ללקוח לבחור בכם אם הוא יכול לבחור בחברות הרבה יותר גדולות ומנוסות?
בר: "היתרון שלנו לעומת חברות הייעוץ הגדולות הוא הניסיון הרב שיש לנו. בחברות הייעוץ הגדולות מועסקים עובדים רבים ומטבע הדברים, יש תחלופה רבה במערך כוח האדם. להערכתי, זה פוגע בלקוח. אצלנו זה שונה – הייעוץ והשירותים המקצועיים ניתנים על ידי ז'ילבר ועל ידי באופן אישי".

פרויקט ענק בחברת ביטוח

השניים מספרים על פרויקט שעל ביצועו סוכם באחרונה, בעלות של מאות מיליוני שקלים – גיבוש תוכנית אסטרטגית למערכות המידע עבור אחת מחברות הביטוח הגדולות בישראל, ששמה שמור במערכת.

במסגרת התוכנית תבוצע בשנים הקרובות טרנספורמציה דיגיטלית כוללת לחברת הביטוח ועתידים לצאת לפועל פרויקטים בתחומי המודרניזציה של מערכות הליבה, פיתוח ערוצי מכירות דיגיטליים, אוטומציה של תהליכים עסקיים וצעידה לכיוון טכנולוגיות ענן. כמו כן, ייושמו באופן נרחב יכולות אנליטיקה לתרחישים שונים, כגון אפיון וזיהוי של פרופילי לקוחות ושל הונאות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים