אפל תפתח מעבדת תיקונים רשמית בישראל

המעבדה תיפתח במאי הקרוב, ועשויה להוזיל את עלויות התיקונים של מוצרי החברה ● התיקונים ייעשו באמצעות חלפים רשמיים של אפל, שהאיכות והעמידות שלהם טובות יותר

לשמור על מרחק בין קוצבי לב למוצרי אפל

אפל (Apple) עומדת לפתוח במאי הקרוב מעבדת תיקונים רשמית בישראל ל-iPhone, ל-iPad ולשאר המוצרים שלה. הדבר עשוי להוזיל את עלויות התיקונים הגבוהות כיום למוצריה של החברה.

יצוין כי אפל מוכרת כיום את מוצריה בישראל באמצעות מספר משווקות מורשות: iDigital ,iStore, באג (Bug) והמפיצה C-Data, בהסדר שאפל מגיעה אליו עם חברות מקומיות במדינות שבהן אין לה עצמה נציגות קמעונית.

התיקונים במעבדה רשמית של אפל נעשים עם חלפים מקוריים של החברה ובמחירים שהיא נוהגת לגבות במדינות אחרות בעולם. בדה מרקר פורסם השבוע כי המחירים שנוהגת אפל לגבות עבור תיקון המכשיר נמוכים במקרים רבים מאלה הנהוגים בארץ, לפעמים עד כדי 75% (תלוי היכן מתבצע התיקון בישראל).

במצב הקיים כיום, התיקון נעשה באמצעות חלפים לא מקוריים, שבמקרים רבים נופלים באיכות ובעמידות מאלה של אפל. כמו כן, תיקון של מכשירי iPhone שמבוצע במעבדה מקורית של החברה מאפשר לשמור על האחריות הבינלאומית של אפל – מה שלא מתאפשר במצב הנוכחי.

נתח השוק של הסמארטפונים מבית אפל בישראל נמצא באמצע יחסית למדינות אחרות בעולם ועומד על 33%. ביפן הוא עומד על 55%, בבריטניה על 48% ובארצות הברית על 45%. לעומת זאת, בגרמניה (22%), בסין (19%) ובאיטליה (17%), הנתח של מכשירי ה-iPhone בשוק המקומי נמוך מאשר בארץ.

הנוכחות של אפל בישראל כיום מסתכמת במרכז הפיתוח של החברה בהרצליה – היחיד מחוץ לארצות הברית – ובנציגות מכירות, בראשותו של ניר אילון. מרכז הפיתוח מורכב משלוש חברות ישראליות שאפל רכשה: לינקס, אנוביט ופריימסנס.

לא ברור כיצד יגיבו המשווקות המורשות של אפל בישראל לפתיחת מעבדת התיקונים, ונראה כי הן יצטרכו לצאת במבצעים אגרסיביים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים