האם הטלפון הביתי ישתלב בקרוב באלקסה וב-Google Home?

הניידים הצמודים אלינו לאורך כל היום, ובמיוחד הוזלת המחירים המשמעותית של שירותי הסלולר במסגרת הרפורמה של כחלון, הביאו לנטישת הטלפונים הביתיים ● ייתכן שחיבור רמקולים שמפעילים בית חכם ישיב אותם לחיינו - ואפילו בסערה

רבים מאיתנו נטשו אמנם מזמן את מכשירי הטלפון הנייחים, כשהסיבה המרכזית היא חוסר הניידות שלהם, גם אם הם טלפונים אלחוטיים, וההוזלה המשמעותית במחירי הסלולר. אמזון (Amazon) וגוגל (Google) שוקלות לפתור את הבעיה, באמצעות אלקסה (Alexa) ו-Google Home. שתי החברות שוקלות להכניס פונקציונליות של טלפון ביתי אל הרמקולים החכמים שלהן.

בשנה האחרונה החלו להגיע לדירות ולבתים שלנו יותר ויותר מערכות עוזרים וירטואליים – שהן למעשה רמקולים חכמים המחוברים לענן, כמו ה-אקו של אמזון (Amazon Echo) והמוצר המתחרה של גוגל, Google Home. הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) מדווח כעת כי שתי הענקיות שפיתחו את הרמקולים בוחנות דרכים שיאפשרו להשתמש בגאדג'טים הקוליים בכדי לבצע שיחות טלפון. משהו בסגנון: "אלקסה, תחייגי לאמא".

כדי שהרמקולים יכבשו עוד פינה בחיינו

מדובר בצעד הגיוני באבולוציה של ההתקנים הפופולריים יותר ויותר, ואפילו בתכונה שצרכנים מבקשים. דאגות בנוגע לשמירה על פרטיות, לתקנות הטלקום, לגישה לשירותי חירום ולחוויית המשתמש הן ככל הנראה המחסומים הנוכחיים למהלך. אך יש להניח כי התכונה עשויה להגיע לשני ההתקנים כבר השנה ולספק למעשה דרך נוספת להמשך שילובם של הגאדג'טים בחיי היומיום של בני האדם.

שתי הענקיות מתחרות זו בזו על שליטה קולית בבית החכם. אמזון היא שפלסה את הדרך בתחום, עם הופעת הבכורה של האקו – הרמקול החכם שלה שמארח בקרבו את אלקסה, העוזרת האינטליגנטית המופעלת למשמע קול. האקו זכה בפופולריות מטאורית, מה שהוביל את גוגל להכניס לפעולה את Google Home, הרמקול החכם שלה, בסוף השנה שעברה.

בתגובה לשמועות אמר דובר גוגל ל-CNET כי החברה ממשיכה לפתח עדכונים חדשים בעבור ה-Google Home, אך שבשלב זה אין עדכונים חדשים. דובר אמזון סירב להגיב על ה"שמועות והספקולציות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים