סקר: 80% מההורים מודאגים שילדיהם יתקשרו עם פושעי סייבר ברשת

כך עולה מממצאי סקר גלובלי שפרסמה אינטל סקיוריטי, שעוסק בשינוי בעמדות ובהרגלים של משפחות בעולם המחובר לרשת סביב השעון

אילוסטרציה: BigStock

80% מההורים מודאגים מן האפשרות שילדיהם יתקשרו עם פדופילים או פושעי סייבר ברשת, ולמרות חששותיהם רבים מהם עדיין משתמשים בשיטות מיושנות למעקב אחר השימוש של ילדיהם בהתקנים דיגיטליים, ואף מאפשרים להם להשתמש במכשירים מקושרים בזמן שהם במיטה. כך עולה מממצאי סקר גלובלי שפרסמה אינטל סקיוריטי (Intel Security), על השינוי בעמדות ובהרגלים של משפחות בעולם המחובר לרשת סביב השעון.

הסקר בוצע על ידי OnePoll בקרב 13 אלף בוגרים (בגילאים +18-55). המשיבים משתמשים על בסיס יומי במכשירים המחוברים לאינטרנט ומתגוררים באוסטרליה, בברזיל, בקנדה, בצרפת, בגרמניה, בהודו, באיטליה, ביפן, במקסיקו, בהולנד, בסינגפור, בספרד, בבריטניה ובארצות הברית.

ניתוק של האינטרנט מדי פעם

הסקר מדגיש את הצורך של ההורים להיות מודעים לסיכוני הרשת ולנהל את סגנון החיים הדיגיטלי של בני המשפחה באמצעים פשוטים, כגון חסימת אתרים לא ראויים, שליטה על משך הזמן שבו בני הבית משתמשים במכשירים הדיגיטליים, ואף ניתוק של האינטרנט מדי פעם.

לפי ממצאי הסקר, כ-85% מההורים אמרו שדיברו עם ילדיהם על הסיכון בנקודת זמן כלשהי. ובכל זאת, 76% מההורים מאפשרים לילדיהם להשתמש במכשירים המקושרים בזמן שהם במיטה, ורק 23% מהם דיווחו שהם משתמשים בתוכנה לניטור פעילות ברשת, ו-35% מההורים הודו שהם מנטרים את השימוש שעושים ילדיהם במכשירים המחוברים לרשת בכך שהם מאפשרים להם שימוש במכשיר רק כשהם בסביבה.

ממצאי הסקר מעלים כי לפחות חלק מן ההורים מודעים לסיכונים: 34% מההורים טוענים כי גילו שילדיהם ביקרו באתרים לא ראויים בזמן השימוש במכשיריהם. בנוסף, 32% מהמשיבים ציינו, כי התווכחו עם ילדיהם בקשר לשימוש במכשיר דיגיטלי במיטה. ויש גם הורים המגבילים את השימוש של ילדיהם מול המסך: 48% מההורים מאפשרים לילדיהם לבלות שעה עד שעתיים ביום מול המסך, ו-20% מהם מאפשרים לילדיהם פחות משעה ביום.

להעמיד את הצרכנים בסיכון

עוד עולה מהסקר, כי לא רק ילדים משתמשים במכשירים שלהם בזמן שהם לא אמורים לעשות זאת, ו-36% מההורים דיווחו, שילדיהם העירו להם על שימוש במכשיר הנייד במהלך זמן משפחתי.

התקנים המקושרים לאינטרנט מציעים לצרכנים אפשרויות חדשות וחוויות עשירות, אך יש בהם גם חסרונות ופוטנציאל לסיכונים, כמו חדירה לפרטיות ופגיעה בקשרים בין אישיים. חברת המחקר גרטנר (Gartner) צופה, כי עד שנת 2020 יהיו בבתים יותר מ-10.5 מיליארד "חפצים" מקושרים לאינטרנט, ולדעת מומחי אינטל סקיוריטי, מצב זה עלול להגדיל את הסיכון לחדירה למכשירים ולמידע האישי שהם מעבירים.

"הטכנולוגיה החדשנית של ימינו הופכת את החיים נוחים יותר, אך אנו יודעים שהחוליות החלשות בבית המקושר מעמידות את הצרכנים בסיכון", אמר גארי דייוויס, מומחה בכיר לאבטחת צרכנים באינטל סקיוריטי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים