דיסני ניתקה קשר עם כוכב יוטיוב – בגלל סרטונים בעלי ניחוח אנטישמי

באחד הסרטונים שהעלה PewDiePie, ש-53 מיליון משתמשים רשומים לערוץ שלו, נראים גברים נושאים שלט שעליו נכתב "מוות לכל היהודים" ● לדבריו, "אני לא תומך בשנאה - המטרה שלי הייתה להדגים עד כמה מטורף העולם"

בלי שריל סנדברג וג'ק דורסי. דיסני

דיסני (Disney) ניתקה את הקשרים עם אחד מכוכבי יוטיוב (YouTube) בעקבות סרטוני וידיאו ופוסטים שפרסם שנגועים באנטישמיות.

לכוכב היוטיוב השוודי PewDiePie יש 53 מיליון משתמשים רשומים באתר הווידיאו הפופולרי והוא אף מהווה חלק מרשת התוכן YouTube Red. כמו כן, הוא קשור עם מותג MakerStudios של דיסני, שם יש לו רשת משלו. אולם, באחרונה ניתקה איתו דיסני את הקשרים בעקבות חשיפה בוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) של סרטוני וידיאו נגועים בשנאת יהודים ותמונות שפרסם עם הקשרים נאציים.

שלושה סרטוני וידיאו של PewDiePie, או פליקס קיילברג בשמו האמיתי, שפורסמו בחודש שעבר הוסרו מאז מהערוץ. באחד מהם הוצג "מערכון" שבו קיילברג משלם לקבוצת גברים מסרי לנקה כדי שיישאו שלט שכתוב עליו "מוות לכל היהודים", ובסרטון אחר נראה גבר שלבוש כמו ישו, שאומר ש-"היטלר לא עשה שום דבר רע".

מ-MakerStudios, שנרכשה על ידי דיסני בשנת 2014, נמסר לוול-סטריט ג'ורנל שהיא תסיים את קשריה עם קיילברג. "על אף שקיילברג יצר קהילת עוקבים בשל היותו פרובוקטיבי וחצוף, הוא ללא ספק הרחיק לכת במקרה הזה והסרטונים אינם ראויים", ציין דובר מטעם דיסני.

יוטיוב אמנם הסירה את הפרסומות מאחד הסרטונים, אך לא נקטה שום פעולה נוספת ואף לא הסירה אותם. לא נמסרה מהחברה תגובה.

"אני לא תומך בשום צורה של שנאה"

קיילברג הגיב לדברים בטענה שהוא השתמש באתר פייבר (Fiverr) לאיתור פרילנסרים שיבצעו עבורו את הסרטונים. לטענתו, הוא לא התכוון ברצינות ורק רצה להראות אילו דברים אנשים מוכנים לעשות תמורת כסף.

בעקבות הפרסום הוא כתב בבלוג שלו בטמבלר (Tumblr) שמטרתו הייתה "להדגים עד כמה מטורף העולם המודרני, בייחוד כמה מהשירותים שניתן להשתמש בהם אונליין".

"בחרתי משהו שנראה לי כמו אבסורד – שאנשים בפייבר יעשו כל דבר בשביל חמישה דולר", כתב. "אני חושב שחשוב לומר משהו ואני רוצה להבהיר דבר אחד: אני לא תומך בשום צורה של ביטויי שנאה".

"אני עושה סרטונים למען הקהל שלי", הוסיף קיילברג. "אני מתייחס לתוכן שאני יוצר כאל בידור ולא כמקום להבעת דעות פוליטיות רציניות. אני יודע שהקהל שלי מבין זאת, וזו גם הסיבה שהם צופים בערוץ שלי. על אף שלא הייתה זו הכוונה שלי, אני מבין שהבדיחות האלה היו לגמרי פוגעניות".

האירוע הזה מדגיש את ההתנגשות שבין מדיה מסורתית ליוטיוביזציה של מדיה, שמעניקה לכל אחד עם מצלמה את האפשרות להפוך לכוכב ולמשפיע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים