ממהרים? בעתיד הקרוב תוכלו להזמין רחפן-מונית

רחפנים נחשבו עד כה ככלי תעופה מגניב שיכול לסייע בצילומי אוויר מופלאים ובהעברת סחורות קטנות ממקום למקום, אבל ביולי הקרוב יחלו רחפנים לטוס בשמי דובאי ככלי רכב שיטיסו נוסעים אנושיים ממקום למקום

מי מגיע לשמי בת ים? אילוסטרציה: BigStock

על פי תכנית שנחשפה ביום ב', מתכננת רשות הדרכים והתחבורה של דובאי (Dubai Roads and Transportation Authority) לפתח רחפנים שיישאו נוסעים, ויספקו דרך חדשה וחדשנית להעברת בני אדם ברחבי עיר הבירה הגדולה של איחוד האמירויות.

גורמים רשמיים מסרו כי הטיסות המסקרנות עשויות אפילו להתחיל לפעול כבר בחודש יולי השנה, אם כי נשמעו גם תחזיות אחרות לגבי עיתוי מועד השקת הפרויקט.

סוכנות הידיעות AP מדווחת סוג כי הרחפן שמוצע לשירות הנוסעים של דובאי הוא מסוג EHang 184 הסיני, "רכב בצורת ביצה עם ארבע רגליים בולטות, כל אחת מהן בעלת שני מדחפים קטנים".

בפועל מדובר על שירות ממוחשב שיופעל כאשר נוסע שמעוניין להגיע למקום מסוים, יעלה על רחפן ויכניס את היעד על מסך מגע שימוקם מול המושב שלו. אז ימריא הרחפן וינווט במצב "אוטומטי" אל המחוז חפצו של הנוסע.

לפי הדיווח של AP, לרחפן EHang 184 יש חיי סוללה המאפשרים לו לטוס במשך 30 דקות והוא יכול לכסות שטח בן כ-30 קילומטרים. הרחפנים מסוגלים לשאת נוסע או נוסעים ואת מטעניהם האישיים במשקל כולל של עד 100 קילוגרמים.

סרטון יוטיוב (YouTube) שעלה לפני מספר שבועות מציג את רחפן הנוסעים הראשון שנחשף בתערוכת CES 2016.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים