בניגוד למקומות אחרים בעולם: קונים מעטים הגיעו להשקת ה-iPhone בישראל

השקתו הלילה (ד') של מכשיר ה-iPhone הביאה לדוכנים מספר מועט של אנשים, כאשר בניגוד לפלאפון וסלקום, אורנג' כלל לא פתחה את דוכניה, והתחילה את שיווק המכשיר רק הבוקר ● סלקום ואורנג' חשפו את מחירי החבילות שלהן סמוך למועד ההשקה ● באורנג' נעים המחירים בין 159 ל-499 שקלים, כשהמכשיר עולה בין 500 ל-4,096 שקלים ● לקוחות סלקום ישלמו בין 250 ל-459 שקלים לחבילה, ויקבלו את המכשיר ללא תשלום נוסף, או שישלמו סכום שעלול להגיע עד 3,960 שקלים

אחרי ציפיות רבות והמתנה ארוכה, אמש (ד') בחצות זה קרה: ה-iPhone של אפל (Apple) הושק בישראל, באירועים שנמשכו לאורך כל הלילה. עם זאת, בניגוד להשקות המכשיר במקומות אחרים בעולם, מעטים הגיעו לאירועים שהתקיימו בארץ.

לקראת ההשקה, הקימה סלקום את iPhone Center בדיזנגוף סנטר שבתל אביב, שיהיה פתוח ברציפות עד יום ו' אחר הצהרים, בהשקעה של מיליון שקלים. מרכז השירות של החברה בדיזנגוף סנטר היה אף הוא פתוח אמש. פלאפון מכרה את המכשירים במתחם מיוחד שהקימה בקניון איילון שברמת גן, ו-iDigital, הנציגה הרשמית של iPhone בישראל, השאירה את החנויות שלה בדיזנגוף סנטר ובקניון רמת אביב פתוחות לכבוד ההשקה. אורנג' בחרה להתחיל את השיווק של המכשיר רק הבוקר.

התורים במתחמי המכירות השונים הגיעו לעשרות אנשים בלבד. משיחות אקראיות עם ממתינים בתורים עולה, כי מרביתם החליטו מראש לקנות את המכשיר בחברה שבה הם מנויים, ולא התאמצו לבדוק את המחירים בחברות המתחרות.

לעומת פלאפון, שחשפה את מחירי המכשירים והחבילות של ה-iPhone שהיא מציעה אתמול בצהרים, סלקום ואורנג' עשו זאת רק סמוך לחצות. המחירים בשתי החברות הללו מורכבים משני מסלולים עיקריים: מסלול של קניית מכשיר ללא התחייבות לחבילות גלישה ושיחות מורחבות ומסלול של התחייבות לחבילות מורחבות ורכישת המכשיר במחיר מוזל.

באורנג' נעים המחירים בין 159 ל-499 שקלים, כשעלות המכשיר, לפי הדגמים השונים, נעה בין 500 ל-4,096 שקלים – בהתאם לחבילות ההתחייבות.

כך, למשל, לקוח שירצה לקנות מכשיר ללא חבילה מורחבת ישלם על דגם ה-3G סך של 2,926 שקלים ב-36 תשלומים, ויקבל החזרים של בין 50 ל-97.5 שקלים אם ישתמש בעלות של בין 149 ל-299 שקלים, בהתאמה. עם זאת, הלקוח ייאלץ במסגרת תוכנית זו לקנות חבילת זמן אוויר במחיר של 20 שקלים בחודש.

לקוח שירכוש חבילת שיחות וגלישה ישלם מחיר הנע בין 159 ל-499 שקלים, ועל מכשיר מדגם ה-3G ישלם בין 504 שקלים, אם יקנה חבילה ב-159 שקלים, ועד קבלת מכשיר חינם, אם הוא ישלם תמורתה 499 שקלים.

בסלקום נעים מחירי החבילות בין 250 ל-459 שקלים, ומחירי המכשירים – בין קבלת מכשיר ללא תשלום נוסף ועד 3,960 שקלים, בהתאם לחבילות ההתחייבות.

כך, למשל, לקוח שירכוש מכשיר ללא חבילה ישלם על דגם ה-3G סך של 2,700 שקלים ב-36 תשלומים. אם הסכום שאותו ישלם בגין השימוש יהיה הנמוך בטווח המחירים, סך של 149 שקלים, הוא יקבל החזר של 40 שקלים, ואם השימוש שלו יגיע לסכום המקסימלי, של 399 שקלים – הוא יקבל החזר מלא.

לקוח שיהיה מוכן להתחייב לחבילות מורכבות ישלם בין 249 ל-459 שקלים לחבילה, ועל מכשיר מדגם ה-3G הוא יקבל אותו חינם או ישלם סכום שעשוי להגיע עד ל-799 שקלים, בהתאמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים