אליק עציון מונה למנהל מערך הסייבר בבנק הפועלים

עציון יחליף את צחי שטראוס שכיהן בתפקיד כשנתיים וחצי, וביקש לפרוש מהתפקיד כדי לפנות לעולם הסטארט-אפים ולפתח יוזמות עצמאיות

אליק עציון, מנהל מערך הסייבר בבנק הפועלים

אליק עציון מונה למנהל מערך אבטחת מידע וסיייבר (CISO) בבנק הפועלים. הוא יחליף את צחי שטראוס שכיהן בתפקיד כשנתיים וחצי, וביקש לפרוש מהתפקיד כדי לפנות לעולם הסטארט-אפים ולפתח יוזמות עצמאיות.

עציון, סגן-אלוף במיל', פרש באחרונה מצה"ל לאחר שירות טכנולוגי-מבצעי של 20 שנה ביחידה 8200. הוא בעל ניסיון רב בעולם הסייבר ואבטחת המידע על כל רבדיו. בתפקידיו האחרונים כיהן כסגן מפקד מרכז הסייבר, ראש תחום מו"פ לסייבר וראש ענף מבצעים.

עציון בן 42, נשוי+5, בעל תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב (בהצטיינות יתרה) ותואר שני במנהל עסקים – שניהם מאוניברסיטת תל-אביב.

במסגרת תפקידו בבנק, יהיה אחראי על מערכי ההגנה של הבנק אל מול איומי אבטחת המידע המורכבים המאפיינים את הסביבה הדיגיטלית של המגזר הפיננסי בעת הזו.

ניסיון מגוון מחזית לוחמת הסייבר של מדינת ישראל

שטראוס, בעל ותק של 21 שנה בבנק, כיהן לאורך השנים במספר תפקידים בכירים במערך הטכנולוגיה והמחשוב. בין היתר היה אחראי על מחשוב שולחנות העבודה בבנק שכללו את מערך הסינוף, Call Center ותשתיות קריטיות נוספות בבנק.

בתפקידו האחרון של שטראוס בבנק, כמנהל מערך אבטחת המידע והסייבר, הוא המשיך לפתח, לקדם ולחזק נושאים רבים בתחום אבטחת המידע והמענה לאיומי סייבר כגון פיתוח תחום מחקר הסייבר, הקמת מעבדת סייבר, יצירת שיתופי פעולה עם חברות טכנולוגיות וסטארטאפים, הקמת תחום מודעות הסייבר ועוד.

לדברי אתי בן זאב, הממונה על חטיבת הטכנולוגיה והמחשוב בבנק הפועלים: "צחי שטראוס היה שותף בקידום אסטרטגיית הבנק בעידן הדיגיטלי, תוך הובלת הבנק בכל הקשור להתפתחות והתעצמות איומי הסייבר בעולם, ורתימת כל העובדים לקחת חלק פעיל במערך הגנת הסייבר של הבנק".

"אנו שמחים על הצטרפותו של אליק עציון, שמביא איתו ניסיון עשיר ומגוון מחזית לוחמת הסייבר של מדינת ישראל ובטוחים כי הוא יתרום רבות להמשך פעילות בנק הפועלים בתחום זה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יאיר

    איזו מין הגנת סייבר יש בבנק הפועלים אם שרת הדואר האלקטרוני שלהם אפילו לא תומך בהצפנה?

  2. בן חגי

    ברכות אליק ! בהחלט ראוי והמון בהצלחה !

אירועים קרובים