"גיברלטר – שער הכניסה לאירופה עבור חברות היי-טק ישראליות"

ערן שי, נשיא לשכת המסחר גיברלטר-ישראל ומנכ"ל Benefit Business Solutions, מדבר על המסים הנמוכים והמוכנות לקבל חדשנות שיש במדינה, ומספר על כמה חברות מהארץ שכבר פועלות שם

ערן שי, נשיא לשכת המסחר גיברלטר-ישראל ומנכ"ל Benefit Business Solutions

מדוע כדאי לחברות ולאנשי עסקים מישראל להשקיע בגיברלטר?
"בשל היותה הטריטוריה בעלת המיסוי הנמוך ביותר באיחוד האירופי, גיברלטר הפכה במרוצת השנים לאחד המרכזים הפיננסיים החשובים באירופה. היא דורגה בספטמבר האחרון במקום ה-55 בעולם במדד המרכזים הפיננסיים – מקום הרבה יותר טוב מאשר ערים אירופיות ידועות כגון בריסל, מדריד, רומא ליסבון, ומרכזי Offshore פופולריים כמו מלטה וקפריסין.

מס החברות בגיברלטר עומד על 10%, כאשר יש פטור מוחלט ממס חברות על הכנסות שמקורן מחוץ לה; אין מע"מ; אין מס על רווחי הון; אין מס על דיבידנדים לתושבי חוץ; אין מס ירושה; יש פטור מוחלט ממס לקרנות השקעה וגידור; ויש פטור ממס על הכנסות מריבית ומרווחים ממסחר בניירות ערך של חברות נסחרות".

מהם היתרונות בשוק הגיברלטרי עבור חברות טכנולוגיות ישראליות?
"גיברלטר לא נמצאת בדרך כלל על הרדאר של חברות ההיי-טק הישראליות, אבל היא יכולה לשמש עבורן כשער הכניסה הטוב ביותר לשוק האירופי.

מעבר ליתרונות במיסוי, גיברלטר מציעה סביבה ידידותית מאוד לעסקים, עם מיעוט בירוקרטיה ומהירות רבה של חדירה לשוק.

בנוסף, מכיוון שכמעט שאין ייצור בגיברלטר, היא תלויה לחלוטין בייבוא, שחברות ישראליות יכולות לספק, כולל בתחום הטכנולוגי.

גיברלטר משמשת כמעבדת ניסוי טובה עבור חברות סטארט-אפ. היא מאפשרת להן לנסות את הטכנולוגיות שלהן בסביבה אירופית ולאחר הצלחה כאן ממשיכות למדינות הגדולות יותר באירופה ביתר מהירות.

כמו כן, תהליך קבלת האישורים במדינות אחרות באירופה לוקח זמן רב, וזמן, במיוחד לחברות היי-טק, שווה הרבה כסף".

האם יש חברות טכנולוגיות ישראליות שפועלות בגיברלטר?
"כן. בתחום הפינטק, ניתן לציין את פיוניר (Payoneer), שבחרה למקם בגיברלטר את משרדה הראשי באירופה ולעבור בה את תהליך הרישוי – דבר שמאפשר לה לספק את שירותיה בכל מדינות האיחוד.

בתחום הקלינטק, Eco wave power הקימה בגיברלטר את מתקן ייצור החשמל מגלי הים הראשון מסוגו באירופה. הממשלה המקומית אף חתמה הסכם לרכישת החשמל המיוצר על ידי החברה והיא גם נהנית ממענק נדיב מטעם האיחוד האירופי המוקצה לגיברלטר.

בעולם התוכנה, פלייטק מנהלת שם פעילות שירות ללקוחותיה העסקיים וזירת מסחר במטבע חוץ. ההימורים באינטרנט הם אחד המגזרים הבולטים ביותר בכלכלת גיברלטר. יושבות שם 35 חברות ההימורים באינטרנט הגדולות בעולם, כולל 888 הישראלית – דבר שמושך אליה מספר ספקיות תוכנה ושירותים נלווים אחרים מהארץ.

כמו כן, פועלים בגיברלטר סטארט-אפים ישראליים בתחומי טכנולוגיות עיר חכמה, אבטחת מידע ושיווק אונליין".

מה אתם עושים כדי להביא חברות ישראליות לגיברלטר?
"אנחנו משמשים נקודת קשר ראשונית עבור חברות ואנשי עסקים מישראל המתעניינים בעשיית עסקים בגיברלטר, וכן עבור חברות ואנשי עסקים מגיברלטר המתעניינים בעסקים בישראל. הלשכה פועלת על מנת לקדם את גיברלטר בעולם העסקים הישראלי ולקדם את ישראל בעולם העסקים הגיברלטרי.

במישור הראשון, אנחנו פועלים באמצעות הפצת מידע על גיברלטר לשוק הישראלי וליהודים ולישראלים החיים בתפוצות. זו כבר השנה השנייה בה פרסמנו חוברת מידע בעברית על גיברלטר, שמסבירה על הכלכלה המקומית וכוללת ראיונות עם ראש הממשלה, המושל (גיברלטר היא טריטוריה בריטית – גב"ז) ומנכ"לית הרשות המפקחת על המגזר הפיננסי בגיברלטר. אנו גם מעבירים הרצאות עליה במקומות שונים בעולם ויודעים לקדם עסקות בין גורמים מקומיים לחברות ישראליות.

במישור השני, אנחנו מארגנים אירועים ונותנים חשיפה למשלחות עסקיות מישראל לגיברלטר. כך, למשל, קבוצה של מומחים ישראליים בתחום אבטחת המידע ערכו סמינר באירוע שבו נכחו ראש ממשלת גיברלטר, נציגים בכירים של גורמי אכיפת החוק המקומיים ונציגים של מוסדות פיננסיים מקומיים. כמו כן, ג'קאדה (Jacada) ערכה בגיברלטר סמינר בה הציגה את פתרונותיה".

הראיון המלא יופיע במגזין מנהיגים מבית אנשים ומחשבים, שיראה אור בינואר הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים