וורנר ווגלס, AWS: "הפוקוס עובר אל אנשי הפיתוח"

בסביבות העבודה החדשות, בהן כל חברה הופכת להיות מעצמת פיתוח בעצמה המייצרת אפליקציות, לרוב גם בסביבה אג'ילית, לאופציות החדשות בענן שמציג ווגלס יש משמעות רבה ● מעניין לראות איך יגיבו לכך המתחרות

ד"ר וורנר ווגלס, סגן נשיא ו-CTO אמזון. צילום: רן בירן

בדרך כלל, בכנסי טכנולוגיה גדולים, מכריזות החברות שעורכות את הכנס על מספר בינוני יחסית של הכרזות חדשות, עם גולת כותרת אחת או שתיים. בכנס Re:Invent של AWS ההכרזות החשובות מסרבות להסתיים.

הפעם ההתמקדות עוברת להרצאה של היום השני, אותה העביר ד"ר וורנר ווגלס, סגן נשיא ו-CTO ב-AWS. ווגלס עלה על הבמה עם חולצה שעליה סמל הרובוטריקים (Transformers) המפורסם, מה שהשתלב במסר הכללי שאותו רצה ההולנדי החביב להעביר – שאמזון (Amazon) רוצה לקחת חלק חשוב בתהליך, בטרנספורמציה, שעוברים הלקוחות שלה.

אחד הדברים שווגלס התמקד בהם היה האבטחה, או יותר נכון, מה אמזון יכולה לעשות כדי לשמור את הלקוחות שלה מאובטחים כמה שיותר. אחד מאותם פתרונות חשובים בנושא הזה הוא ה-AWS Shield – שירות שמבקש למנוע מתקפות Ddos.

ה-Shield מגיע בשתי גרסאות, גרסת פרימיום וגרסה רגילה, פשוטה יותר, שהיתרון שלה נמצא בזה שאמזון הודיעה שכל לקוחותיה יקבלו את השירות, ולא יצטרכו לעשות כלום כדי לדעת שהמידע שלהם מוגן באמצעות השירות החדש.

בחירת קהל יעד נכון היא אקוטית

עוד מוצר עליו הכריז ווגלס הוא ה-pinpoint: פיצ'ר חדש המיועד לתוך המערכות של AWS ומיועד למפתחי אפליקציות. ה-pinpoint מאפשר למפתחים, אחרי שיש להם כבר אפליקציה, לקיים קמפיין שיווק לאפליקציות שלהם באמצעות הודעות פוש. פוגלס הזכיר שגם במקרה הזה, בחירת קהל יעד נכון היא אקוטית: "כדי ליצור תגובה אופטימלית אצל הלקוחות באמצעות הודעות פוש, צריך להיות מאוד זהירים ולבחור מי קהל היעד שלך".

ד"ר וורנר ווגלס, סגן נשיא ו-CTO ב-AWS על במת Re:Invent. צילום: עופר פרוסנר

ד"ר וורנר ווגלס, סגן נשיא ו-CTO ב-AWS על במת Re:Invent. צילום: עופר פרוסנר

חלק גדול מהמצגת של ווגלס היה מיועד למפתחים – וכך גם ה-X-RAY: שירות שנותן למפתחים לעשות די-באגינג לאפליקציות שלהם באמצעות מידע שנאצר בהן. את המידע שהוא מחלק למפתחים, מאפשר השירות לראות בצורה גרפית ונוחה למשתמש – בין השאר מדובר, למשל, ב"בריאות" של הקוד.

ממשיכים עם המפתחים: AWS Blox. מדובר באוסף של פרויקטי קוד פתוח עבור ניהול ותזמור של קונטיינרים, בשירות הקונטיינרים של אמזון, ECS. הכלי ייתן למפתחים את האפשרות לבנות לו"ז (Schedulres) לפעולות שונות, ולבצע אינטגרציה של לו"זי פעילות כאלה. השירות, שכאמור הוא קוד פתוח, זמין כבר עכשיו ב-GitHub, ולאמזון יש כבר לקוחות שמשתמשים בו, ביניהם ניתן למנות את נטפליקס (Netflix).

לדאוג לחלק הכואב

שני השירותים האחרונים שארצה להתמקד בהם בכתבה הזו, הם Glue ו-Batch.

Glue, הוא בעצם קטלוג מנוהל לגמרי של מידע ושל ETL (ר"ת extract, transform and load). השירות מיועד ללקוחות שרוצים אופציה למעבר קל יותר של מידע.

באמזון מסבירים שה-glue "מפשט והופך לאוטומטי את המשימות המסובכות וגוזלות הזמן של מיפוי, המרה וגילוי המידע, וסידור לו"ז למשימות. הנוחות וקלות השימוש בקונסולה של השירות יכולה לעזור למשתמש להבין את מקורות המידע, להכין אותו לאנליטיקס ולהעביר אותו ממקורות מידע אל היעדים השונים אליו הוא צריך להגיע".

Batch, לעומת זאת, כשמו כן הוא. יכול לעבד באטצ'ים (אצוות) בכל גודל (scale), ואחד מהיתרונות שלו הוא חיסכון כספי משמעותי, מפני שהוא בודק את המחיר המשתנה של תשומות העיבוד, ובכך גם חוסך בעלויות למשתמשים. פוגלס הסביר ש"הלקוחות כבר לא צריכים לדאוג לחלק הכואב הזה בזמן תהליכים גדולים במיוחד של עיבוד מידע".

לסיכום החלק הזה של הסיקור מאמזון, הרי שהשירותים והמוצרים שהחברה השיקה סבבו ויועדו אל אנשי הפיתוח. יש שיגידו שמדובר פחות בעניין עבור אנשי ה-IT, אבל בסביבות העבודה החדשות, שבהן כל חברה הופכת להיות חברת פיתוח בעצמה שמייצרת אפליקציות, לרוב גם בסביבה אג'ילית, הרי שלאופציות הפיתוח בענן החדשות שמציעה AWS יש משמעות רבה, שמעניין לראות גם איך יגיבו לכך המתחרות שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים