ג'ימי מזרחי, ECI: "מפעילי הטלקום המסורתיים בלחץ – בגלל סקייפ ו-ווטסאפ"

"ההכנסות מהשירותים המסורתיים של מפעילי הטלקום – ה-Voice – יורדות כי משתמשי הקצה עוברים לאפליקציות החדשות; על החברות הוותיקות להמציא את עצמן מחדש", אמר מזרחי, מנהל קו המוצרים הגלובלי בחברה

ג'ימי מזרחי, מנהל קו המוצרים הגלובלי ב-ECI

"שוק הטלקום עובר מהפכה, שינוי תמידי. היא החלה לפני כמה שנים והולכת ומתעצמת. מפעילי הטלקום המסורתיים בלחץ מתמיד כבר כמה שנים טובות והוא הולך להמשיך, כי ההכנסות הולכות ויורדות, בעיקר מהשירותים המסורתיים שלהם – ה-Voice. הסיבה לכך היא שמשתמשי הקצה עוברים לאפליקציות כמו סקייפ (Skype) ו-ווטסאפ (WhatsApp). האפליקציות האלה יתפסו יותר תאוצה ועל מפעילי הטלקום להמציא את עצמם מחדש", כך אמר ג'ימי מזרחי, מנהל קו המוצרים הגלובלי ב-ECI.

מזרחי דיבר במפגש של פורום CTO מבית אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (א') במשרדי ECI בפתח תקווה. לדבריו, "האפליקציות החדשות כובשות את התחום. חלק לא מועט מהאינפורמציה שרצה ברשת נמצא אצלן".

ככלל, אמר, "הדטה גדל ב-80% ממשנה לשנה והתחרות בין מפעילי הטלקום המסורתיים לספקי התוכן כמו פייסבוק (Facebook) וגוגל (Google) הולכת ומעצימה, מפני שהן מפתחות רשתות עצמאיות משלהן. בינתיים הן מעבירות את הדטה על גבי רשתות של מפעילי הטלקום המסורתיים, אבל זה הולך להיגמר".

לדבריו, "ספקיות התוכן מצפינות את המידע לא כי הן רוצות להגן עלינו מפני האקרים אלא כי הן רוצות לוודא שמפעילי הטלקום לא יהיו חשופים אליו. ידע זה כוח". מזרחי ציין כי גם מפעילי הטלקום המסורתיים פונים אל ההצפנה – כאפיק חדש ליצירת הכנסות.

שינוי – גם ברשתות עצמן

מזרחי ציין מספר תחומים נוספים בהם חלים בשנים האחרונות שינויים מרחיקי לכת. אחד מהם הוא הענן. "הרשתות עצמן עוברות שינוי – המעבר לענן", אמר. "הוא חוסך מקום אחסון ונותן יכולת מחשוב שמאפשרת להחזיק אפליקציות שמשתמשי הקצה יכולים לתפעל וליהנות מהן".

תחום נוסף הוא האינטרנט של הדברים. "התחום הזה מאפשר לחבר התקנים לרשתות ולהפעיל רשת אחת גדולה בין כל ההתקנים בעולם. הטרנד רק מתחיל ויתפוס תאוצה עם הדור החמישי. אנחנו רק בתחילתה של המהפכה הזאת", הוסיף.

באשר ל-וירטואליזציה אמר מזרחי כי "עד היום היו קופסאות ייעודיות שמטפלות בכל אחת מהפונקציות ברשת. וירטואליזציה זה לקחת את הפונקציות האלה ולהכניס אותן לשרת, מה שמאפשר להכניס יותר פונקציות בקופסה אחת, מוריד את העלויות בתפוסת הרשת ויוצר דינמיות הרבה יותר גדולה ביצירת שירותים חדשים".

בהמשך התייחס מזרחי לאתגרים שעומדים בפני חברות הטלקום. "על החברות לעשות את הרשתות לכמעט בלתי מוגבלות מבחינת קיבולת, כדי שיוכלו להתמודד עם הדרישות ההולכות וגוברות. קיים צורך שהרשתות יוכלו להשיך עם החברות להרבה שנים, עד שיבואו טכנולוגיות חדשות", אמר.

אתגר נוסף מתבטא בכך ש-"רשתות התקשורת עוברות להיות דינמיות. דרושות אג'יליות ואדפטיביות. בנוסף, מומלץ לארגונים לעבור לעולם ה-SDN, שנותן דינמיות רבה יותר ברשת ומאפשר להציע ללקוחות שירותים חדשים בזמן מאוד קצר – דקות במקום שלושה עד שישה חודשים פעם".

באשר לאבטחת סייבר הוא ציין כי "מחקרים מראים שמתקפות סייבר גורמות נזק בסך של 400 מיליון דולר בשנה והנתון ימשיך לעלות. יש כל הזמן מתקפות על רשתות, בין אם על ידי האקרים ביתיים, כולל בני נוער, האקרים שעובדים בשירות חברות מסחריות או מתקפות בין מדינות. הרגולציה מתחילה לדחוף לבניית רשתות שיהיו מוגנות במגוון הגנות שונות".

פתרון ה-SDN

מזרחי הוסיף כי "ספקי השירותים בתחום הטלקום צריכים לגשר על הפערים: זמן הגעה לשוק מהיר יותר; יעילות, עקב ירידת ההכנסות; גמישות רבה יותר בווירטואליזציה; ושירותים חדשים שהרשת צריכה לדעת להתמודד איתם".

"אנחנו, ב-ECI, התחלנו לראות את התהליכים האלה לפני שלוש שנים ולפני שנתיים הצגנו רשתות אלסטיות עבור ארגונים", אמר. "התחלנו את התהליך כדי להתאים את עצמנו לאבולוציה של הרשתות. הפתרונות שלנו מיועדים על מנת לנהל את הרשת בזמן אמת, לדעת להציג שירותים חדשים ולעבוד בסביבה מרובת ונדורים. זאת המשמעות של SDN. עבודה כזאת תאפשר לנהל את הרשתות בזמן אמת ולהציג שירותים חדשים".

לדברי מזרחי, "לפני שנתיים השקנו אפליקציות של SDN. התקנו אותן אצל לקוחות שעדיין לא עברו לארכיטקטורה של SDN, והם משתמשים באפליקציות האלה על גבי הרשתות הנוכחיות שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים