קוואלקום תעניק גם ב-2017 את חסותה על רחפני מונא-חלל לשינוי

לדברי אריק מימרן, מנהל מרכזי הפיתוח של קוואלקום בישראל, "המהלך משקף את תמיכתנו ארוכת הטווח בחינוך לטכנולוגיה מתקדמת, לימוד ויישום ידע טכנולוגי נרחב ובר-קיימא בקרב דור ההמשך"

משתתפי תוכנית הרחפנים של "מונא-חלל לשינוי"

קוואלקום (Qualcomm) הודיעה כי היא תעניק זו השנה השניה ברציפות, את חסותה לתוכנית הרחפנים של "מונא-חלל לשינוי". זאת, במסגרת אסטרטגיית התמיכה שלה בתוכניות חינוך המבוססות על טכנולוגיה מתקדמת וכחלק ממעורבותה בקהילה.

זו השנה הראשונה שגם משרד החינוך לוקח חלק: ירון דופלט, מפמ"ר מכטרוניקה במשרד החינוך, אישר את תכנית הרחפנים ומלווה את העשייה של מונא.

תכנית הרחפנים החינוכית בחסות קוואלקום, הינה ראשונה מסוגה בישראל. היא מיועדת לתלמידי תיכון ופועלת בקרב 14 קבוצות, בנות כ-20 תלמידים מכל קצוות הקשת החברתית: התכנית, שפעלה בשנה שעברה רק באיזור הגליל, מתפרסת כעת מחורפיש, דרך בליך ברמת-גן ועד לירוחם בדרום. בין הקבוצות ניתן למצוא חמש מעורבות של יהודים וערבים, קבוצת חינוך מיוחד ועוד.

התנסות מעשית בתחומי הטכנולוגיה

לדברי אריק מימרן, מנהל מרכזי הפיתוח של קוואלקום בישראל, "העיסוק ברחפנים ממשיך להלהיב, הוא נתפס כעילית הטכנולוגיה, ויריעת הפיתוחים והיישומים עבורם הולכת ומתרחבת. כאן קוואלקום נכנסת לתמונה, עם תוכנית STEM (ר"ת Science, Technology, Engineering and Math), המשקפת את תמיכתה בחינוך לטכנולוגיה מתקדמת, לימוד ויישום ידע טכנולוגי נרחב ובר-קיימא בקרב דור ההמשך".

אך זה לא כל מה שמציעה התכנית לתלמידים: לצורך הפרויקט ישתמשו התלמידים במערכות Snapdragon של קוואלקום, בפיקוחו של מהנדס בכיר בחברה, גדי שביט.

לדברי אסף ברימר, מייסד ומנכ"ל מונא, "הפרויקט מעניק הזדמנות שווה ללמידה משותפת של תלמידים יהודים וערבים תוך עשייה והתנסות מעשית בתחומי הטכנולוגיה, והוא עומד בקנה אחד עם עוד מטרות שהצבנו לעצמנו: נגישות לטכנולוגיה בפריפריה, עידוד חשיבה יזמית ויצירת הון אנושי מקומי בעל מיומנויות, הגברת תחושת המסוגלות בקרב תלמידי תיכון, היכרות עם התעשיה המקומית ועוד".

תוכנית הרחפנים החינוכית בחסות קוואלקום, הינה תלת שנתית לתלמידי כיתות י'-יב' ממגמות המדעים ובדגש על מגמת פיזיקה מורחבת. בסיומה של כל שנת לימודים, יתקיים אירוע רחב היקף של תחרות בין הקבוצות המשתתפות בפרויקט על משימה מוגדרת מראש (תוכנה, מכניקה והטסה), וינתן ניקוד על השלמתה וכן על אלמנטים נוספים בעבודת צוות, עבודת מדיה, התנהלות תקינה וכדומה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים