ארה"ב: מנהל רשת בבתי ספר התפטר לאחר שנחשד בגניבת מחשבים כדי למצוא חייזרים

על פי החשד, ברט ניסלוצ'ובסקי גנב 18 מחשבים וכן ציוד נוסף של המחוז באריזונה שבו הועסק ● הוא הוריד תוכנה לחיפוש אותות רדיו במטרה לנסות ולאתר חוצנים – וסירב להסיר אותה, גם לאחר שמנהליו הזהירו אותו ● ההערכות הן, כי הנזק שגרם ניסלוצ'ובסקי למחוז נאמד בסכום של בין 1.2 ל-1.6 מיליון דולרים ● לא נמסרה תגובה ממנו או מעורך הדין שלו

מנהל רשת בבתי ספר במחוז גילברט שבמדינת אריזונה התפטר מתפקידו, לאחר שעל פי החשד, גנב מחשבים של המחוז והוריד לכל אחד מהם תכנים פורנוגרפיים, וכן את תוכנת SETI@Home. תוכנה זו נכתבה באוניברסיטת ברקלי ומחפשת אותות רדיו כדי לנסות ולאתר חייזרים.

התפטרותו של מנהל הרשת, ברט ניסלוצ'ובסקי, באה לאחר שבאוקטובר האחרון החלה נגדו חקירה בעניין. ההערכות הן, כי הנזק שגרם ניסלוצ'ובסקי נאמד בסכום של בין 1.2 ל-1.6 מיליון דולרים. נזק זה נגרם עקב גניבת הציוד והשימוש באנרגיה שהצריכו מעשיו של מנהל הרשת שהתפטר.

מנהליו של ניסלוצ'ובסקי ניסו להחתים אותו על הודעה המסיימת את החוזה שלו עוד ב-7 באוקטובר, אולם הוא סירב לחתום עליה. במקום זאת, הוא שכר את שירותיו של עורך דין, והתפטר לאחר שקיבל ממנו עצה לעשות כן.

בהודעה נכתב, כי ניסלוצ'ובסקי הפר את תנאי החוזה וביצע עבירות אתיות. כמו כן, צוין שם, כי מתנהלת נגדו חקירה בחשד לביצוע עבירות. לפי ההודעה, בחיפוש שנערך בביתו של ניסלוצ'ובסקי נמצאו 18 מחשבים וכן ציוד נוסף של המחוז שהוא חשוד בגניבתם. הוא לא התקין במחשבים הללו פיירוול, שיכול היה להגן על סטודנטים ומרצים מאובדן מידע אישי וממתקפות של האקרים. עוד טענו מנהליו של ניסלוצ'ובסקי, כי הוא נכשל בפיקוח על הצוות הטכני במחוז.

על פי אתר הבית של SETI@Home, התוכנה פותחה ב-1999 על ידי מעבדת החלל של אוניברסיטת ברקלי, כדי שגולשים יוכלו באמצעותה לחפש מידע שנאסף על ידי טלסקופ שעובד כמו מחשב על, וממוקם בפורטו ריקו. על פי הסטטיסטיקות של האתר, ניסלוצ'ובסקי החל לגלוש בו בפברואר 2000, חודש לאחר שהחל לעבוד במחוז. המנהלים אמרו, כי הם מעולם לא התירו את השימוש בתוכנה, ואמרו למשטרה, כי הם ביקשו מניסלוצ'ובסקי להסיר אותה מהמחשבים.

לא נתקבלה תגובה מניסלוצ'ובסקי, או מעורך הדין שלו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עומר

    מידע מהימן ונוסף, באתר העמותה הישראלית לחקר עב"מים: WWW.EURA.ORG.IL

אירועים קרובים