בקרוב: פייסבוק תציג אלימות ועירום "בעלי ערך חדשותי"

בעקבות תלונות גולשים החליטה הרשת החברתית לשנות את מדיניות הצנזורה שלה ● מהו אותו "ערך חדשותי", לפי פייסבוק? עדיין לא ברור

עוד פיצ'ר של פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק (Facebook) משנה גישה: אחרי שהייתה נתונה לביקורת מתמשכת על מדיניות הצנזורה שלה החליטה הרשת החברתית כי בקרוב תציג למשתמשיה תכנים שנחשבים לבלתי הולמים, ובהם אלימות ועירום – אם הם בעלי ערך חדשותי.

ג'ואל קפלן, סגן נשיא מדיניות ציבורית בחברה, אמר כי פייסבוק הייתה ערה בחודשים האחרונים לביקורת שנשמעה כלפיה. "להחליט אם לתמונה יש ערך חדשותי או בעלת משמעות היסטורית זו החלטה סובייקטיבית. תמונות של עירום או אלימות שמקובלות בחלק אחד של העולם עלולות להיות פוגעניות – ואף בלתי חוקיות – בחלק אחר", נכתב בהודעת החברה.

לדברי קפלן, בשבועות הקרובים תחל פייסבוק בשינוי מדיניות בנושא זה. "נעבוד עם הקהילה והשותפים שלנו כדי לגלות בדיוק איך לעשות זאת, באמצעות כלים חדשים וגישות לאכיפה", ציין.

עם זאת, פייסבוק לא פרסמה אילו מדדים ינחו אותה ביישום ההחלטה, כלומר – כיצד תכריע מה ראוי חדשותית ומה לא, ואם הדבר יבוצע באמצעות מנגנון אוטונומי או מערכת בקרה אנושית.

ההחלטה מגיעה לאחר ביקורת חריפה שנשמעה נגד החברה, כאמור, בחודשים האחרונים, כאשר הדוגמה הזכורה ביותר היא ההחלטה שלה מהחודש שעבר להסיר את התמונה זוכת הפוליצר, שזכתה לכינוי "ילדת הנפלם". בתמונה נראית קים פוק, ילדה וייטנאמית בת תשע, נמלטת עירומה כביום היוולדה מזוועות ההפצצות במלחמה ב-1972. הסיבה להסרה הייתה שהתמונה האיקונית כוללת עירום ילדים. לאחר מכן החברה חזרה בה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים