מיקרוסופט מעלה מחירים בבריטניה בעקבות הברקזיט

הענקית החליטה להעלות את מחירי שירותיה העסקיים בשיעור של עד 22%, עקב ההחלטה במשאל העם ● סאפ ואדובי דווקא חוות את הריקושטים של ההחלטה באופן שונה לגמרי

מיקרוסופט. צילום: BigStock

שלל תרחישים, צפויים יותר ופחות צפויים, מתחילים לקרום עור וגידים בעקבות הברקזיט (Brexit), שעליו החליטה האומה הבריטית בשלהי חודש יוני השנה. הירידה התלולה בערכו של הפאונד, שנפל מאז ההחלטה ב-15% לערך, הובילה להודעה על זינוק במחירי שירותי הענן העסקיים בפרט, כמו גם של כלל השירותים, של מיקרוסופט (Microsoft) בבריטניה.

הרמוניית מחירים בעבור שירותי תוכנה ארגונית

מתחילת השנה הבאה תתייקר התוכנה הארגונית של מיקרוסופט ב-13%, בעוד ששירותי הענן העסקיים יעלו ב-22%, כך הזהירה החברה. ענקית ההיי-טק ניסתה להסביר בעדינות ללקוחותיה הבריטיים את הרפורמה באומרה כי בכוונתה "ליצור הרמוניית מחירים בעבור שירותי תוכנה ארגונית בענן בתוך אזור האיחוד האירופי/אפט"א (EU/EFTA)".

דובר מיקרוסופט, סרג'ייס קוראייס, הסביר את הרציונל מאחורי עליית המחירים, אשר ככל הנראה לא תשפיע על הלקוחות העסקיים הקיימים למשך הזמן שנותר למנויים שלהם.

הוא כתב בהודעה שפרסם בבלוג החברה: "מעת לעת אנו מעריכים את השפעת התמחור המקומי של המוצרים והשירותים שלנו על מנת להבטיח יישור-קו סביר ברחבי האזור, ושינוי זה הוא תוצאה של הערכה שכזו. שינויים אלו דומים להתאמות האחרונות לתמחור במטבע הקרונה הנורבגית והפרנק השווייצרי שעשינו באפריל 2016".

בעבור הלקוחות העסקיים, הוסיף והבהיר דובר החברה, "שינויים אלה לא ישפיעו על הזמנות קיימות במסגרת הסכמי רישוי למוצרים הכפופים להגנת מחירים. לדוגמה, לקוחות עם הסכמי אנטרפרייז, שלהם הגנת מחיר על שירותי ענן ותוכנות ארגוניות שהתקבלה בעבר, לא יחוו שינוי מחירים במהלך תקופת ההסכם שלהם".

באופן דומה, אמר, "לקוחות עסקיים עם מנויים מחויבי ענן, כגון Office 365, יקבלו גם הם את מלוא הגנת המחירים במהלך תקופת המנוי שלהם, שהיא בדרך כלל 12 חודשים ממועד תחילת המנוי בתשלום".

חברות תוכנה אחרות צומחות ומתרחבות דווקא

מנגד, בסוף השבוע הודיעה סאפ (SAP) על צמיחה "דו-ספרתית" במכירת רישיונות תוכנה בבריטניה, וזאת גם כן לאחר הצבעת העם הבריטי בעד הברקזיט.

גם ספקית התוכנה האמריקנית, אדובי (Adobe) לא מתרגשת מהברקזיט, ודווקא שוקדת על תכניות להרחיב את הפעילות שלה בלונדון עם משרד חדש. לדברי גארת אילג, ראש תחום המכירות העסקיות של החברה ברחבי העולם, אדובי – הידועה כחברה שמעלה באופן שבשגרה את מחיריה בבריטניה – "לא מצמצה" לאחר הברקזיט.

המשרד החדש של החברה ישכון במזרח לונדון, וככל הנראה יהיה כפול בגודלו מזה של משרד המכירות הנוכחי של ספקית התוכנה בשכונת פיטזרובייה בעיר הבירה האנגלית.

בשיחה עם הטלגרף (Telegraph) אמר אילג כי הוא "לא חושב שהאפשרויות פחתו בכל דרך שהיא. שינוי יכול לגרום לאנשים להתעצבן אבל דברים נפלאים יכולים לקרות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים