"המטרה: לשמש מחצבת היהלומים של הסטארט-אפים בישראל"

"אנחנו רוצים להיות מקום עלייה לרגל לחברות גדולות ולעודד מיזמים להצליח״, אמר עמוס טלמור, ממייסדי ויו"ר Lighthouse ● הנמר סייר במתחם היזמות החדש ברעננה, ששם לו למטרה להוריד את אחוז הכישלונות של הסטארט-אפים הישראליים

25/10/2016 13:18
עמוס טלמור (מימין) ועידו מנור, היזמים שמאחורי Lighthouse, ליד שלט קורס היזמיות של החברה

אחד המיזמים המסקרנים בזירה הטכנולוגית היזמית הוא מתחם Lighthouse שברעננה, שהציב לו למטרה להוריד משמעותית את אחוזי הכישלונות של הסטארט-אפים הישראליים. יו"ר המיזם הוא עמוס טלמור, שאמר לאנשים ומחשבים: ״אנחנו רוצים לבנות כאן את הקהילה הגדולה ביותר של מיזמים בישראל ובו בזמן לשמש כמחצבת היהלומים הגדולה ביותר של הסטארט-אפים בארץ״.

שמו של טלמור מוכר בתעשיית ההיי-טק הישראלית. הוא אחד האנג'לים הפעילים בארץ בעשור האחרון ושימש בעבר כמנהל ב-ECI, שעבורה פיתח את השוק במזרח הרחוק.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

טלמור מנהל את Lighthouse עם שותפו, עידו מנור – המנכ"ל. מאחורי הפרויקט עומדים מנהלת עסקים רעננה, עיריית רעננה וארגון Yazamiyot. יצוין כי לצורך הקמת המיזם חברו הוא ומנור לששי גבע, מיזמי סלוויז, שגייסה באחרונה כ-25 מיליון דולר; סטיפ פוטרמן מ-ERB, שעוסקת בתחום הניהול הפיננסי לסטארט-אפים; ועו"ד יניב איזרדל, שמעורב בתחום הסטארט-אפים בישראל. יותר מ-50 איש מהתעשייה כבר הצטרפו כמנטורים ב-Lighthouse, כמו גם שותפים עסקיים גדולים, דוגמת לאומי קארד ובזק בינלאומי.

״השם Lighthouse נבחר על ידי שותפי, מנור, כשהגדיר את הבעיה של סטארט-אפים בארץ כחברות שנתקלות בסלעים במקום להגיע לחוף מבטחים", אמר טלמור.

"הדרך הנכונה" ליזמים וליזמיות

Lighthouse מבקש להראות את "הדרך הנכונה״ ליזמים וליזמיות, וכבר זכה לכינוי "הדור הבא של מתחמי העבודה לסטארט-אפים". הוא מהווה מודל חדש ליצירת סביבה תומכת בחדשנות ומקום שיספק פעילות ענפה של תמיכה ביזמים. המתחם מיועד לסטארט-אפים שפעילים בתחומי הפינטק, הסייבר, האינטרנט של הדברים, המובייל, הרפואה הדיגיטלית והטכנולוגיה לגיל השלישי.

חזון החברה, לפי טלמור, הוא ״להיות הגוף המוביל בארץ במספר המיזמים המוצלחים שינבטו ממנה. אנחנו שואפים להיות מקום עלייה לרגל לחברות גדולות, לאתר מיזמים והשקעות ולעודד מיזמים להצליח״. בינתיים, אמר, בארבעה חודשי פעילות בלבד, עם חמישה עובדים (כולל שני היזמים), גייסה החברה 54 מיזמים, ״בתקווה להגיע מהר מאוד ל-100״. את קהלי המטרה הוא הגדיר כ-"מיזמים בכל השלבים המוקדמים (Seed ו-Preseed) או אחרי סבב A (״לפני גידול ל-20 עובדים״, לדבריו).

כאמור, המטרה המוצהרת של Lighthouse היא להוריד, ובצורה משמעותית, את אחוזי הכישלונות של הסטארט-אפים הישראליים. האמצעים לכך הם מקום שמציע ליזמים השקעות בטוחות וטובות – הרבה מעבר לכיסא או משרד. ״אנחנו מציעים ליזמים את כל השירותים הדרושים להם – משולחן, אינטרנט, מטבח ומרפסת שמש, ועד לייעוץ, מפגשים עם מנטורים ועזרה בקשרים ובחדירה לשווקים הנכונים בחו"ל", אמר טלמור.

לדבריו, "במתחם יושבים היזמים של Lighthouse, שהם בעצמם מנטורים, ובכל שבוע מגיעים אליו משקיעים מקצועיים, שלמדו את תהפוכות השוק ואת הקשיים. הם מוסיפים ערך עצום ליזמים הצעירים. אנחנו מספקים לאורחים שלנו חלל עבודה משותף, ללא הגבלת זמן ישיבה, על בסיס כסאות ומשרדים, מעטפת אדמיניסטרטיבית ומגוון שירותי בסיס שיאפשרו להם לעבוד נטולי דאגות".

"אבל", הוסיף, "אנחנו בעיקר מספקים ליזמים נוכחות קבועה שלנו בשטח, קשרים ענפים ופעילות יומיומית בקהילת ההון-סיכון הישראלית, עם וחיבור ישיר של החברות שיקומו במתחם לצמרת עולם זה, לטובת גיוס השקעות חכמות. הסיוע בגיוס ההשקעות בא לידי ביטוי גם בקיום קבוע של מפגשי יזמים-משקיעים, אירועי ספיד דייטינג ושיתופי פעולה עם גופים מובילים ועם אקסלרטורים מובילים אחרים״.

פעילות למען הקהילה

חלק חשוב בפעילות מקדיש הצוות לתרומה לקהילה. במסגרת זו הוא ״אימץ״ את בית איזי שפירא ברעננה. ״אנחנו עוזרים לאקסלרטור שלהם להתפתח, מסייעים לאנשים בעלי מוגבלויות ומלמדים בני נוער מהמקום על העולם החדש״, אמר טלמור.

כמו כן, Lighthouse מקיימת קורס ליזמיות, שמעניק למשתתפות ארגז כלים שיאפשר להן לפרוץ לשוק עם המיזם שלהן. טלמור הסתובב בשבוע שעבר במתחם, כשהוא מוקף בעשרות נשים משתתפות הקורס, חלקן עם תינוקות בני יומם. מדי פעם הוא עצר, ליטף ראש, הניף באוויר תינוקת וחלק מחמאות לאימא המאושרת.

במסגרת הקורס האזינו המשתתפות להרצאות של אנשי מקצוע, בעיקר של יזמיות שכבר "עשו זאת", ופגשו משקיעים פוטנציאליים. ״בעולם היזמות פועלות מעט מאוד נשים – פחות מ-3% – וחייבים לשנות את התמונה הזו״, אמר טלמור. ״בוגרות הקורס יקבלו כלים טובים ורשת קשרים שתאפשר להן לעשות את הצעדים הראשונים בעולם הטכנולוגיה הקשוח בצורה טובה הרבה יותר".

בנקודה זו לא שכח טלמור לציין את מעצבת הבית (ורעייתו), מרטה טלמור – שהרימה, תכננה ועיצבה חללים מזמינים וצבעוניים, שמשדרים תחושה ביתית וחסרת הניכור המאפיין חללי עבודה אחרים. ״היא דאגה בנוסף לצייד את המתחם באולם מאובזר, שישמש לכנסים וימי עיון, לטובת הרחבת האופקים והקשרים״, אמר טלמור.

"סיבת ההצלחה שלנו היא היותנו החדשניים ביותר בזירה הגדולה של מתחמי העבודה. אנחנו רוצים להיות לקהילה הגדולה ביותר של מיזמים בישראל ולשמש כמחצבת היהלומים הגדולה ביותר של הסטארט-אפים הישראליים״, ציין טלמור. הוא סיכם באמרו כי "Lighthouse הוא מקום שאליו באים כדי להצליח"

הבניין בו שוכן מתחם Lighthouse, בליבו של אזור ההיי-טק של רעננה

הבניין בו שוכן מתחם Lighthouse, בליבו של אזור ההיי-טק של רעננה

מרטה טלמור, מעצבת המתחם, וברק טלמור, מנהל שירות הלקוחות

מרטה טלמור, מעצבת המתחם, וברק טלמור, מנהל שירות הלקוחות

עידו מנור, מנכ"ל ומיזמי Lighthouse, בעמדת הקבלה

עידו מנור, מנכ"ל ומיזמי Lighthouse, בעמדת הקבלה

מימין: מירב נאור וישראל חייקין, יזמים שהקימו מיזם ב-Lighthouse וגייסו במסגרת פעילותם במתחם יותר ממיליון דולר

מימין: מירב נאור וישראל חייקין, יזמים שהקימו מיזם ב-Lighthouse וגייסו במסגרת פעילותם במתחם יותר ממיליון דולר

עמוס טלמור עם מאיר הלוי, מומחה לקשרים בינלאומיים (במיוחד עם הודו ודרום קוריאה), שעוזר לקשר מיזמים ללקוחות

עמוס טלמור עם מאיר הלוי, מומחה לקשרים בינלאומיים (במיוחד עם הודו ודרום קוריאה), שעוזר לקשר מיזמים ללקוחות

עמוס טלמור עם אמיתי חיון, שהקים את Servi - מיזם שפועל בתחום המלצרות

עמוס טלמור עם אמיתי חיון, שהקים את Servi – מיזם שפועל בתחום המלצרות

סטיב ספוטרמן, שותף פעיל ב-Lighthouse ומומחה לענייני מימון וניהול כספים

סטיב ספוטרמן, שותף פעיל ב-Lighthouse ומומחה לענייני מימון וניהול כספים

נמרוד לוריא, יזם סידרתי ומומחה אבטחה

נמרוד לוריא, יזם סידרתי ומומחה אבטחה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים